Manzazuu Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei! Jeg er en elev som går 2. klasse studiespesialisering og har psykologi som valgfag. I en time kom jeg over en presentasjon som var lagt ut på internett om Curriculum-bevegelsen. Deretter prøvde jeg å finne ut mer om dette emnet, men klarte ikke finne så mye. Er det noen som har noen kunnskap om denne bevegelsen? Jeg spurte læreren min i psykologi, men hun hadde aldri hørt om dette temaet. Er det rett og slett feil i presentasjonen jeg fant, at det ikke er noe som blir kalt Curriculum-bevegelsen? Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei Jeg er alldeles ikke en ekspert i psykologi, men jeg kan gi noen mulige forklaringer. Jeg fant presentasjonen du snakker om (av Harald Hoeie) og det er snakk om pedagogiske retninger. Det er mulig ordet "curriculum" ikke er den vanligste navnet paa retningen. Kanskje er dette forfatterens "kallenavn" og det kan vaere allmenn kjent som noe annet. Curruculum betyr jo som du sikkert forstaar "laereplan". Det er mulig du kan finne mer informasjon ved aa bruke andre ord. Eller Kanskje du kan snakke med laereren din og beskrive selve retningen? KAnskje hun kjenner den igjen? Proev aa soeke paa engelsk? Curriculum er jo et engelsk ord. Staar det referanser i PPen? Se i boeker og andre oppslagsverk om de andre pedagogiske retningene, det vil vaere logisk at de er nevnt sammen. Lykke til Om du virkelig oensker svar kan du alltids ta kontakt med forfatteren av PPen. Han vet nok hvor man finner mer info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå