Tebby Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg liker veldig godt Dell. Har 2 fra før og tenkte derfor at jeg skulle kjøpe min tredje fra de også. Kan noen se om denne maskinen er bra for spilling? Jeg vil gjerne ha god ytelse, og ikke skru ned på laveste setting for å spille. PROSESSOR Intel® Core™ i7 870-prosessor (2,93 GHz, 8 MB, L3 buffer) OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk MINNE 6144 MB (2 x 2 GB) (2 x 1 GB) 1067 MHz tokanals DDR3-minne HARDDISK 1,5 TB (7200 rpm) SATA-harddisk GRAFIKKORT Ett 1 GB Nvidia GeForce GTS 240-grafikkort Mvh Marianne. P.S: Tar gjerne imot tips om andre maskiner også, trenger ikke være Dell. Endret 26. oktober 2009 av Tebby Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis denne er kun for gaming er prosessoren alt for kraftig i forhold til det underdimensjonerte skjermkortet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Skjermkortet er ALT for dårlig! Du er heldig om du får starta Counter Strike 1.6 (liten overdrivelse...) Kan også være enig i at CPU'n var litt overdimmensjonert. Jeg er selv litt utdatert når det gjelder CPU desverre, men HW.no har satt opp sine anbefalninger som er et greit utgangspunkt. Du kan jo ta utgangspunktet i deres anbefalning "Spilleren", det er noen endringer som kan gjøres sånn jeg ser det. Her har du en versjon med nytt kabinett (billigere og uten blå lys) og uten mus/musematte og lydkort. Hvis du synes dette er litt dyrt, kan du spare noen lapper på å gå ned til et HD5770. Du vil miste litt spillytelse, men er godt mulig at det holder for deg. Spørs hvilke spill du spiller.. Endret 26. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
Tebby Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for svar. Jeg skal sjekke ut alle linkene. Jeg har dessverre ikke så god peiling selv Må ha hjelp til det meste. Derfor må jeg bare spørre og grave. Men har heldigvis noen venner som sikkert kan hjelpe meg om jeg vil sette sammen en maskine selv. Jeg spiller bare WoW for tiden. Men skal få tak i Star Wars: The Old Republic når det kommer ut neste år, så den bør klare det Jeg liker også alle slags skytespill, så jeg må ha en maskine som takler det meste. Jeg er innstilt på å betale ca. 10.000 - 12.000 kr for ei ny maskine. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Da ville jeg tatt enten anbefalningen til HW eller min versjon av den. Det burde være ganske safe valg. Diverse nettbutikker gir muligheten til å konfigurere maskinene selv. Det ser ikke ut til at komplett har lagt til muligheten for HD58xx-serien, noe Netshop har gjort. Under kan du se en modifisert versjon av pakken "Netshop Kraftpakke April 2009" Da vil du jo få maskinen ferdig montert Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 WoW greier ikke å utnytte moderne skjermkort, men det er klart at dersom du skal spille andre og til og med kommende spill så må det være greie spesifikasjoner på skjermkortet. Til allroundspilling bør man ikke gå for noe svakere enn feks GTX 260 eller ATI 4890. Hvis man får et skjerkort som er kraftigere enn dette så er det helt klart et pluss, men det vil jo også heve totalprisen på maskinen og det er strengt tatt ikke nødvendig med et kraftigere skjermkort enn dette med mindre man har 30" og 2560x1600 oppløsning. 1920x1080/1200 går fint på overnevnte kort. Nå har det igrunnen vært varierende kvalitet på ferdigoppsett fra diverse webutsalg, men det virker som man i de siste årene får ganske mye mer for pengene om man velger en ferdig oppsatt spill-pc fra feks Komplett enn fra Dell. En moderne spill-PC bør ha Core i7/i5 enten for LGA 1366 eller 1156 og et over middels skjermkort. Det lønner seg å legge en del penger i kabinett og strømforsyninger da dette er de komponenter som har lengst levetid. Skjermkort er skjelden vits å kjøpe over middels med mindre behovet er der, da prisen omtrent dobles for skjermkort for de siste 20-30% ytelse. Godt mus og tastatur er også essensielt på en spill-PC. Det lønner seg å få noen til å se over et ferdigoppsett da variasjonen i ytelse og komponentkvalitet varierer stort. Det er lite vits å betale 10k for en PC med dårlig byggekvalitet og som er lite egntet til formålet. Lenke til kommentar
Tebby Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk alle sammen for svar. Jeg skal sjekke ut den siste maskinen som Biskop foreslo Det ser bra ut iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå