abene Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Versjon 14 av komprimeringsprogrammet Winzip skal blant annet være tilpasset Windows 7. Les mer Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Finnes WinZip enda? Forlot det til fordel for WinRAR en gang i tiden, men har i det siste gått over til 7-zip, og den er både god, enkel og gratis Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 tenkte det samme jeg å, finns framdeles winzip Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) WinZip? Huh. Er det faktisk noen som betaler for det der. Husker jeg brukte det på Windows 95 på slutten av 90-tallet Tider ... Endret 26. oktober 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva tilbyr WinZip som 7zip ikke gjør? Lenke til kommentar
amish Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kan neste ikke huske sist jeg brukte winzip heller nei.. Har brukt Winrar helt siden vi fikk vår første XP pc.. Brukte kansje winzip på 95pcen ja. Men har gått over til 7zip etter jeg fantut at jeg kan pakkeut exe filer Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 WinZip ja. Var vell i Win 95/98 sist jeg brukte det. WinRAR ftw! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det finnes en haug med alternativer. Selv jeg jeg plukket ut 7-zip som det beste for Windows og bsdtar som det beste for Linux. Hva tilbyr WinZip som 7zip ikke gjør? Svært lite i følge tabellene i lenken. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ... Men har gått over til 7zip etter jeg fantut at jeg kan pakkeut exe filer Som også Winzip og Winrar gjør på selvekstraherende zip-filer. Ikke-pakkede exe-filer kan ingen av disse programmene "pakke ut". Lenke til kommentar
oeriksen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva tilbyr WinZip som 7zip ikke gjør? Nostalgia? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva tilbyr WinZip som 7zip ikke gjør? Såvidt jeg husker så "tilbyr" det å som standard zippe filene i et format som ikke er kompatibelt med blant annet windows sin unzipper, og derfor skaper masse bry. AtW Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Rart det går ann å ta $29.95 for denslags når det finnes freeware som vel utfører omtrent det samme. Jeg for min del har aldri betalt for den type software Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ennå bedre, det finnes alternativer som utfører omtrent det samme som er både gratis (freeware) og er fri programvare. Freeware forveksles dessverre ofte med fri programvare. 7-zip og bsdtar er både gratis og fri. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 winzip er foreldet, det støtter jo ikke .7z eller .rar noe som er tåpelig Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 winzip er foreldet, det støtter jo ikke .7z eller .rar noe som er tåpelig Jo, det gjør det! Hva med å sette seg inn i saken før man slenger ut påstander? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jøss - WinZip - blast from the past. Ja ja, whatever floats your boat, men jeg foretrekker WinRAR. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 winzip er foreldet, det støtter jo ikke .7z eller .rar noe som er tåpeligJo, det gjør det! Hva med å sette seg inn i saken før man slenger ut påstander? Winzip støtter lesing av 7z, men ikke skriving. 1-1 til dere. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg tipper de tjener gode penger på firmaer som ikke tar sjansen på gratisjungelen der ute. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er her vi techies kommer inn. Vi som sniker gratisversjoner inn i bedrifter og gjør de uvurderlig for brukerne :-) Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 WinZip støtter lesning av de vanligste formatene (zip, tar, rar, 7z, bz og kan også lese ISO), men det støtter ikke skriving som nevnt (kun zip, lha og arc). Ser ingen grunn til å betale eller bruke trialen for det, når det finnes bedre alternativer som gjør det samme og er gratis+fritt. 7zip er best på alle punkter: fritt, gratis, støtter alt av formater (dog, ikke de sære, som UHA og KGB som ingen bruker..) og det er ingen nagscreens. WinRAR er gjør enkelte ting bedre, som multi-volume, pluss at det er den eneste som kan skrive RAR, men det koster penger og det popper opp en irriterende nagscreen hver gang det brukes om man benytter trial. I Linux bruker jeg tar og Ark som fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå