Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikre bilen på foreldrene?

Anbefalte innlegg

Eg har en del spørsmål angående det med forsikring av bil på foreldre, og kordan det fungerer

Skjøl har eg prøvd og kontakte forsikringsselskapet, men dei e jo såklart intrisert i at eg skal sette bilen i mitt navn, sånn at eg må punge ut en 20 - 25 tusen i året, og det skjer ikkje ;P

Eg lurer på og kjøpe en merce c-200 på en 136 gamp med 2liters motor, men viss eg forsikra dinna på mamma, vil eg kunne bygge opp bonus? vil det gå utover hennes forsikringspremie når/viss eg vraka bilen? og er dette praktisk, eller er det bare ne måte og spare penger på? og viss eg skal kjøpe meg en bil ved seinare anledning, må eg starte med 20% bonus da også? viss bilen vært kjørt skadefritt ( uten bruk av forsikring )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis bilen står på mora di så bil det være hun som mister bonus ved en evnetuel hendelse som vil ende med bonus trekk for forsikringstaker.

du kan stå som deleier og dermed få bygd opp bonus uten at det skal bli like dyrt å forsikre som om bilen sto på deg alene. vis jeg husker riktig

Lenke til kommentar

Du kan ikke bygge bonus og alle skader du forårsaker går på din mors forsikkring og dermed utover bonus :) Ordner du forsikkring senere så starter du også med 20% bonus

du kan stå som deleier og dermed få bygd opp bonus uten at det skal bli like dyrt å forsikre som om bilen sto på deg alene. vis jeg husker riktig

Tror nok de har gått bort i fra den der

Lenke til kommentar
Du kan ikke bygge bonus og alle skader du forårsaker går på din mors forsikkring og dermed utover bonus :) Ordner du forsikkring senere så starter du også med 20% bonus

Tror nok de har gått bort i fra den der

Så, med andre ord, det er helt enten eller? omtrent hvor mye har alder og si på hva det koster og forsikre en bil da?

Lenke til kommentar
Det er jo fortsatt helt sinnsvake summer, Gjensidige skulle ha 22.000 for merca, men når vi satt den på mamma vart de drøye 4.000 kr, i løp av 2 år, har en nesten betalt halvparten av de bilen kosta i forsikring, er billigere og kjøre uten, og bli tatt, kan ødlegge mye for 22.000 kr :p

Husk, det er ikke bare din bil som kan bli ødelagt ved uhell.... ikke er det bare biler heller men også mennesker, dyr og omgivelser.... da er det nok best med en forsikring i ryggen.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Det er jo fortsatt helt sinnsvake summer, Gjensidige skulle ha 22.000 for merca, men når vi satt den på mamma vart de drøye 4.000 kr, i løp av 2 år, har en nesten betalt halvparten av de bilen kosta i forsikring, er billigere og kjøre uten, og bli tatt, kan ødlegge mye for 22.000 kr :p

Husk, det er ikke bare din bil som kan bli ødelagt ved uhell.... ikke er det bare biler heller men også mennesker, dyr og omgivelser.... da er det nok best med en forsikring i ryggen.

Jojo, er jo grett nok, men prisene går ikke and og forsvare

Lenke til kommentar
Jojo, er jo grett nok, men prisene går ikke and og forsvare

Prisene fastsettes på statistikk så de kan nok forsvares til tross at det kan føles urettferdig.

Ja, dem setter dem på ulykkesstatistikker, som er så SINNSYKE, 22,000 i året, think about it er en pris som ikke kan forsvares av noen, etter noen få år, har eg betalt inn meir en BILENS TOTALE VERDI, kordan kan det bli gjort rede for?

Jo, forde at NOEN har kræsja, om dem hadde krev 11.000 hadde det vært grett, men 22, er bare for domt

Lenke til kommentar

Hva din bil koster er ikke spesielt relevant; husk at det din bil koster er fint lite i forhold til potensielle utgifter for forsikringsselskapet ved en kollisjon. Du får samme dekning om du såvidt bulker en bil med verdi 5000,- og om du vraker en bil til tre millioner.

Husk at enhver bil kan fororsåke utrolig mye skade når uhellet først er ute. Forsikringsselskapet skal tjene penger, og da blir det selvfølgelig dyrt om du har valgt en bil som statistisk sett fører til større utgifter for forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Ja, dem setter dem på ulykkesstatistikker, som er så SINNSYKE, 22,000 i året, think about it er en pris som ikke kan forsvares av noen, etter noen få år, har eg betalt inn meir en BILENS TOTALE VERDI, kordan kan det bli gjort rede for?

Jo, forde at NOEN har kræsja, om dem hadde krev 11.000 hadde det vært grett, men 22, er bare for domt

Du henger deg opp i bilens verdi som egentlig spiller LITEN rolle i prissettingen. Hvis du hører til en gruppe som "ofte" er med i ulykker med død, invalidisering som koster titalls millioner så betyr desverre ikke bilens verdi noe.

Det er bare slik at man må ta hensyn til statistikk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...