Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste sett litt på OpenDns. Det virker veldig bra for blokkering av nettsider med diverse innhold. Men så har jeg en finger på at det er veldig lett å hacke seg inn på opendns for skolen min.

For du ser her, først må du tildele en adresse til "Forwarders" i dns'en på din server, ruter osv. så når dette er gjort så skaper du kontakt med opendns fra serveren og så kan du stille inn hvilke sider, hva du ønsker og blokkere fra nettverket. Men visst en elev kobler seg opp på Opendns.com med skolens ipadresse så vil han å ha tilgang eller? Er litt skummelt å vite liksom, for du trenger ikke noen passord til serveren du trenger kun ip'adressen også er du sjefen i gata liksom. Så jeg har fjernet dette før jeg vet mer om hvordan jeg kan sikre meg mot dette problemet.

Noen som kan noe om dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stund siden jeg har hatt opendns konto, men jeg tror nok du misforstår her.

Man kommer ikke inn på opendns admin panelet bare basert på IP. Web-panelet er styrt via vanlig brukernavn/passord auth. Grunnen til at du legger inn din public-IP i opendns-panelet er fordi at de vet at dersom DNS-requestene kommer fra den ipen, så er den knyttet til din bruker som har de gitte blocke-instillingene etc.

Lenke til kommentar

Ahh i see, men du vet i settings så kan du "add" nettwork det nettverket jeg hadde var jo skolens ip, å det er den eneste ipen jeg har brukt for å kjøre opendns å den ipen kan jo alle så å si få tak i å bruke imot meg :p bare redd for at noen skal kunne komme seg inn å tulle. Men visst de tuller kan jeg jo bare koble meg på serveren og fjerne adressene til opendns på "DNS SERVEREN"

men skjønner hva du mener arnizz, thnx for reply!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...