TeisL Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hei, Håper noen kan hjelpe meg. Jeg henter ut en dato fra en database, som hvis jeg printer denne rett ut er i dette formatet: 2009-10-20 Jeg ønsker denne datoen som 20. Oktober 2009 Da har jeg laget et script, som jeg trodde skulle fungere, men det gjør det ikke og jeg finner ikke feilen. Håper noen kan hjelpe... function date_convert($inDate) { $txt_month = ""; $dateArr = explode('-',$inDate); $dateArr[0] = $year; $dateArr[1] = $month; $dateArr[2] = $day; switch($month){ case 1: $txt_month = "Januar"; break; case 2: $txt_month = "Februar"; break; case 3: $txt_month = "Mars"; break; case 4: $txt_month = "April"; break; case 5: $txt_month = "May"; break; case 6: $txt_month = "Jun"; break; case 7: $txt_month = "July"; break; case 8: $txt_month = "August"; break; case 9: $txt_month = "September"; break; case 10: $txt_month = "October"; break; case 11: $txt_month = "November"; break; case 12: $txt_month = "Desember"; break; } return $day . ". " . $txt_month . " " . $year; } $inDate er da datoen som kommer fra databasen... Det jeg får ut nå er bare . Endret 26. oktober 2009 av TeisL Lenke til kommentar
footnote Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ønsker denne datoen som 20. Oktober 2009 Et lite tips: skal det være på norsk så skrives månedene med liten forbokstav, er det engelsk skal det skrives October 20. 2009 (eller 20th, usikker på om de tillater punktum faktisk) function date_convert($inDate) { $txt_month = ""; $dateArr = explode('-',$inDate); $dateArr[0] = $year; $dateArr[1] = $month; $dateArr[2] = $day; } Det jeg får ut nå er bare . Du har byttet om tilordningene her, så istedet for å tilegne variabelen $month verdien 10 , så setter du alle verdiene i arrayet til "" Denne feilen oppdages av PHP-parseren dersom du ber om det, noe jeg anbefaler under testing/utvikling. Prøv å legg til følgende øverst i php skriptet: <?php ini_set("error_reporting", E_ALL); // Rapporterer alle feil ini_set("display_errors", 1); // Viser feilene ?> Dette gir følgende feilmelding: Notice: Undefined variable: month in ***/test.php on line ** Tips: skriv ut verdien av $month før switch/case, og sjekk verdien av array med print_r($dateArr); $dateArr = explode('-', $inDate); $year = $dateArr[0]; $month = $dateArr[1]; $day = $dateArr[2]; eller litt kortere: list($year, $month, $day) = explode('-', $inDate); Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Takker så mye. Det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå