caustic Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har veldig lyst inn til førstegangstjeneste, var på sesjon og fikk ett stykke papir der det står ``Tjenestedyktig`` etter en periode blir mine venner innkalt til førstegangstjeneste, og jeg ringer til vernepliktsverket for å høre når jeg blir innkalt. Da sier personen i telefonen: ``du er fritatt i fredstid pga en helhetslig helsevurdering`` når jeg spør om dem kan utdype det fordi jeg ikke ser noen helseproblemer som har betydnig for førstegangstjenesten svarer vernepliktsverket `` du har rett og slett for høy BMI`` Etter en prat med min fastlege konstaterer han att jeg har ``allminnelig god helse`` og skal ikke ha problemer med å utføre førstegangstjeneste tross min BMI Greit nokk jeg har litt høy BMI, men løper og trener så godt att jeg tilfredstiller fysiske krav for befalsutdanning, og holder meg faktisk innen tidskravene på 3000 meter. Jeg har ingen andre problemer enn høy bmi. militærlegen som var på sesjon mente også att jeg kunne delta i førstegangstjeneste, å hadde aldri sett noen store personer som hadde tatt skade av fysisk trening og disiplin, jeg ble tjenestedyktig på sesjonen. hva har gjort att jeg ble fratatt tjenestedyktigheten og blitt fritatt i fredstid ? noen som har erfaring med å omgjøre helseprofilen? eller klage på vedtak? tusen takk for svar på dette Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Velkommen til forumet forsvaret har mer en nok å ta av, så hvorfor ikke ta de beste? er ikke slikt at forsvaret trenger alle sammen, så det skal ikke så mye til før de ikke vil ha folk. grunnen til at du har fått status "tjenestedyktig, men fritatt i fredstid" er at de ikke har noen planer om å bruke deg, og har heller lite med din helseprofil å gjøre, ikke direkte ihvertfall, så å endre på kun helseprofilen vil ikke hjelpe så mye, det er statusen du må endre. ring VPV på 03003 og hør hva du kan gjøre for å endre status, de kan svare best på slike ting Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg hadde BMI på 34 ved innrykket og de sendte ikke meg hjem, så man skulle vel tro du kunne få komme inn hvis du vil det (utifra det du skriver høres det ikke ut som om du har SÅ høy BMI ). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Kompaniet vårt hadde en heller overvektig fyr som nærmest tvang seg inn, og fikk være med. Så snakk med de som er ansvarlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå