Gjest Guest_Usikker_* Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Skal gjøre meg selv ekstremt kortfattet her. Det har seg sånn at jeg og denne jenta har holdt på i ganske lang tid nå, uten å faktisk være sammen. Hun har fortalt meg at hun liker meg veldig veldig godt, og følelsen er vel gjensidig. Vi har så og si oppført oss som kjærester, uten helt å være det. Har aldri vært noe offisielt. Selv om det nesten føles slikt. Dilemmaet er at denne jenta har en annen gutt som er ekstremt forelsket i henne. Hun har vært uvitende (... eller hvem vet) om dette, og har sett på han som en venn hele tiden. Her på fredag ba han henne på en fest, og hun takken gladelig ja, siden han er en god venn. På denne festen er det alkohol i bildet, og vennen hennes forteller endelig hva han føler for henne. Det ender opp med at de ligger sammen, og dagen etter angrer hun noe sinnsykt. Hun forteller meg hva som har skjedd, og angrer pga. 1. Hun har misledet denne personen, og 2. hun beklager gang på gang til meg, fordi hun føler hun har bedratt meg. Vært utro. I morgen skal hun fortelle denne andre personen at hun ikke har noen følelser for han. At det ikke er gjensidig. Selv vet jeg ikke hva jeg skal tenke. Hun føler hun har bedratt meg pga. at vi har vært ekstremt close, og så og si kjærester... uten egentlig å være det. Jeg vet ikke om jeg har rett til å føle meg bedratt og sint, eller om jeg ikke har en rett til å føle noe, ettersom vi ikke er et par. Men samtidig føler jeg meg sviktet. Hva kan jeg føle? Har jeg lov til å føle meg bedratt, eller må jeg bare ignorere det siden det egentlig ikke er min business hva hun driver med? Jeg må selv få si at det føltes ganske ekkelt når hun først sa det. Sjalusi? Hun sier fortsatt at hun vil fortsette ting med meg, og at fredagsnatta var en tabbe. Hva har jeg lov til? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Du har alltid rett til å føle som du gjør, det finnes ingen regler for hva du har lov til og ikke lov til. For meg ville dette vært helt uaktuelt. Selv om man ikke offisielt er sammen, er dette noe jeg aldri ville akseptert. Dere har nærmest vært sammen, og hun føler også at hun har vært utro. Alkohol er ingen unnskyldning. Jeg tror nok at dette vil plage deg i lang tid om du velger å godta det, tillitsmessig, visuelt osv. Endret 26. oktober 2009 av Kloever Lenke til kommentar
vcx Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Dette skjedde med en venn av meg også. De var ikke sammen, men var like før de ble det. Han lå en uke hjemme og ikke klarte å gjøre noen ting. For meg ville dette vært helt uakseptabelt! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_* Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Men hvorfor? Jeg har ingen rett til å bestemme over/bli sint for noe som ikke egentlig er min sak. Selvfølgelig er det vel på en måte det, men det er jo ikke noe offisielt. Ikke noe jeg/vi kan kalle 'vårt'. Jeg prøver bare å rasjonalisere argumentet, siden jeg selv ikke vet helt hva jeg skal tenke. Jeg håper subtilt på å få høre det motsatte av det du sier, siden en del av meg bare vil ignorere dette, og ikke la det som har skjedd ødelegge noe. Men det blir vel for dumt og naivt. Jeg er helt klart berørt av dette. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du har rett til å føle akkurat det du føler, men om du har rett til å gjøre dine følelser til konsekvenser for hennes del er noe helt annet. Det er en definisjons-sak og hvis dere ikke har vært sammen, og bare har hatt det gøy frem til nå, så har hun egentlig sitt på det tørre. Men det positive her er at selv om hun har alt på sitt, så føler hun en anger i forhold til deg. Selv om dere ikke har vært sammen, så har hun følt at hun har bedratt deg, noe som tyder på at det er noe på gang i hvert fall. Det du kan gjøre er å sette kravene fremover. Har hun lyst til å fortsette med deg, så gjør dere det offisielt, og dere har da et forhold med de eksklusive kravene det medfører. Så til det siste spørsmålet med hva du har lov til. Sånn jeg ser det så har du lov til å føle akkurat det du vil føle. Men det eneste du har lov til å gjøre ut av denne situasjonen er å avgjøre hva du selv vil godta. Sette dine egne krav, og hva du selv vil gjøre fremover. Hun har svart på hvitt ikke bedratt deg siden dere aldri var sammen, men om du kan legge det bak deg og fortsette med hun på litt mer offisielt plan, det er det bare du som kan avgjøre. Bare husk at hvis du avgjør at du vil fortsette med henne, så er det som har skjedd noe som skal legges bak seg, og aldri bli tatt opp igjen. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Men hvorfor? Jeg har ingen rett til å bestemme over/bli sint for noe som ikke egentlig er min sak. Selvfølgelig er det vel på en måte det, men det er jo ikke noe offisielt. Ikke noe jeg/vi kan kalle 'vårt'. Jeg prøver bare å rasjonalisere argumentet, siden jeg selv ikke vet helt hva jeg skal tenke. Jeg håper subtilt på å få høre det motsatte av det du sier, siden en del av meg bare vil ignorere dette, og ikke la det som har skjedd ødelegge noe. Men det blir vel for dumt og naivt. Jeg er helt klart berørt av dette. Du kommer til å "ta henne tilbake". Når dette ikke er din sak er det vel ikke noe lure på, men da burde du også kunne ligge med andre. Benytt sjansen før dere er offisielt sammen, da har hun ikke rett til å føle seg bedratt Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er en definisjons-sak og hvis dere ikke har vært sammen, og bare har hatt det gøy frem til nå, så har hun egentlig sitt på det tørre. Det er ikke noen objektiv sannhet. Dette er ikke juss, men følelser og noe som i fleres øyne er å anse som utroskap. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er en definisjons-sak og hvis dere ikke har vært sammen, og bare har hatt det gøy frem til nå, så har hun egentlig sitt på det tørre. Det er ikke noen objektiv sannhet. Dette er ikke juss, men følelser og noe som i fleres øyne er å anse som utroskap. for å si det enkelt, føler du at det ikke er helt det samme som før så vil det som regel ikke bli som det har vært heller, hær vil jeg si det er hennes tap og dyrkjøpt lærdom for henne, og meget synd for deg også :s for min del ville noe som var fint blitt ødelagt av den handlingen De gjorde. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er en definisjons-sak og hvis dere ikke har vært sammen, og bare har hatt det gøy frem til nå, så har hun egentlig sitt på det tørre. Det er ikke noen objektiv sannhet. Dette er ikke juss, men følelser og noe som i fleres øyne er å anse som utroskap. Nei, det er ikke juss, men det er også noe som er mellom to personer, og deres opplegg. TS beskriver forholdet som at de har gjort kjæreste-ting sammen, men ikke er offisielt sammen. Så per definisjon har hun heller ikke vært offisielt utro. Utroskap er også en veldig subjektiv ting som fastsettes av det aktuelle forholdet. Sex med andre vil i 98% av tilfellene kvalifisere som utroskap, men etter som TS og denne dama ikke hadde noe offisielt er det opp til de som enkeltpersoner å avgjøre hva de vil definere hendelsen som. Så sett svart på hvitt, så har hun ikke vært utro, men det er som sagt en definisjonssak som TS og denne dama må finne ut av. Og heller ikke noe vi som forumbrukere kan definere som utroskap etter som vi er en totalt uavhengig tredjepart i dette. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Svart på hvitt, så har hun ikke vært utro, men det er opp til hvert enkelt forhold å sette grensene for hva som kvalifiserer til utroskap? Slik jeg forstår det har de i praksis vært kjærester, men de har ikke gjort noe offisielt ennå. Hun føler også at hun har bedratt han. Med rette, slik jeg ser det. Det som er interessant er hvordan TS vil forholde seg til dette på sikt. Vil han stole på henne, hvor mye vil dette gnage? Endret 26. oktober 2009 av Kloever Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hele tia sier jeg at jenter som oftest er utro med sine nære "venner", men noe som gidder å høre? Neeeeeida.... And that's why boys and girls can't be friends, they always end up f*cking eachother. Har forøvrig vært i samme situasjon selv, bare at da rota jenta med noen andre. Hu ble kasta på dør for å si det sånn da;) Er man på dealern med noen, og tar man det seriøst, så skal man ikke farte rundt med mange andre samtidig. Endret 26. oktober 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg opplevde noe av det samme som deg. Jeg droppa hun, men ikke bare av den grunnen. Først kyssa hun en annen gutt, så det var det. Jeg tilga hun og det ble hun sur på av en eller annen rar grunn. Ikke lenge etter knulla hun 2 gutter i fylla så da var det over for vår del. Du må selv avgjøre hvorvidt du mener det er utroskap eller ikke. Jeg for min del syns ikke det er utroskap men jeg er usikker på om jeg hadde fortsatt et forhold hvis det hadde skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå