Gjest trådstarter Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Etter å ha stengt inne følelser for å komme utav en depresjon er jeg nå så og si følelsesløs. Det vil si jeg blant annet biologisk sett får ingen følelsemessig stimulens (endorfiner etc) Jeg har prøvd å se filmer som jeg kan leve meg inn i, høre på det meste av musikk. Men ingenting fungerer. Jeg prøvd å forestille meg at noen jeg kjenner dør , men jeg får absolutt ingen reaksjon (blir ikke trist) Jeg har også prøvd å sett for meg selv i en farlig situasjon, at jeg blir dødsyk eller havner i en ulykke. Det eneste jeg føler er at jeg har lyst å ungå kropslig smerte . Jeg blir derimot ikke trist, redd eller noe annet. Dette går også utover seksual livet, kjærlighetslivet, og det meste egentlig. Jeg har oppsøkt lege, men ting tar tid . Kunne godt trengt noen tips i mellomtiden. Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Kroppslig terapi slik som psykomotorisk trening vil løse opp i de spenningene du har skapt som dekker over evnen til å føle. Somatic experienceing er en annen variant av dette. Yoga, tai chi, qigong, og meditasjon, spesielt meditasjon på pusten, og alt arbeid som frigjør pusten vil også rydde opp i dette. Alle disse tingene fjerner de kroppslige og psykologiske spenningene som forhindrer at du føler. Boken unwinding the belly lærer deg hvordan du selv kan massasere mageregionen for å løse opp spenninger. Det er i denne regionen mesteparten av følelsessentrene våre er (med unntak av hjertet). Løs opp her og mesteparten ordner seg. Bøker om frigjøring av pust og etablering av riktig pustemønster er også suverent. Treningsprogrammet intuflow er suverent for å løse opp kroppslige spenninger og å løse ut traumer som har satt seg og lignende. DU kan få intuflow på DVD Alle de nevnte tingene har også en sterkt styrkende effekt på psyken generelt som kommer på toppen av effekten i form av økt evne til å føle. Du kan forresten også begynne med en eller annen form for dans. Jo mere ekspressiv jo bedre, tango og salsa heller en norsk folkedans etc. Medisiner kan hjelpe mot en depresjon, men å medisinere det du nå opplever vil jeg tro er helt umulig og ekstremt lite konstruktivt. Endret 26. oktober 2009 av LaughingBuddha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå