Howard Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Altec Lansing er klar med en ny toppmodell av 2.1-typen rettet mot skrivebordsbruk. Les mer Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ELSK!!! Dei var LEKRE, men kanskje litt vel dyre...? Eg hadde vel heller kjøpt Z5500. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 What? Hvem oppgir effekten ved 10% THD!! Det er å presse tallene sinnsykt langt spør du meg. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Dei var LEKRE, men kanskje litt vel dyre...? Eg hadde vel heller kjøpt Z5500. tror nok Altec Lansing har bedre lyd. de spiller flott Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Enig med Neptyr. Det er skammelig at dere oppgir Biltema-watt. Basert på erfaringer og "omregningsformler" fra Biltema-watt til ekte watt, kan vi anta at den totale wattstyrken ikke er 200, men 12 watt. Da får vi: Sub: Ikke 68, men 4w Mellomtone og diskant er oppgitt til 33w / 4 Ohm, altså 16,5w i 8 ohm. Dette blir da 0,988w Så da har vi vel en total effekt på 4x0,988+4 = 7,95w, i 1% THD og dynamisk, ikke på 1kHz. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det verste er at de har oversattt 66W og 68W hhv for mellomtone/diskant og sub til RMS på produktoversikten. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Lekre? synes det så ut som noen bildeler som ligger og slenger... riktignok nye bildeler, men dog Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Lekre? synes det så ut som noen bildeler som ligger og slenger... riktignok nye bildeler, men dog Hvordan bil har du? De var lekre ja, nesten så jeg måtte kjøpe de uten å tenke meg om Endret 26. oktober 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) What?Hvem oppgir effekten ved 10% THD!! Det er å presse tallene sinnsykt langt spør du meg. Enig,Produktbladet imponerer ikke mer enn artikkelen/pressemeldingen: Separate amplifiers for bass, midrangeand treble provide exceptionally clean power for listening at any volumes. power@10% THD og frekvensgang @10db er så godt som ubrukelig for å underbygge "exceptionally clean power" og indikerer heller det motsatte. At noen velger sett basert på RMS@10% THD er greit men hadde håpet at Altec Lansing også hadde noen mer relevante tall i produktbladet. Vi får vente på test... edit:leif Endret 26. oktober 2009 av firefox Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Typisk sånn design som man ser på om 10 år og tenker akkurat det samme som man tenker når man ser bilder fra 80-90 tallet... Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 What?Hvem oppgir effekten ved 10% THD! Alle produsenter av PC-høyttalere? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Forsterkereffekt er uansett relativt nytteløst når ikke følsomhet eller maks lydtrykk oppgis. I manualen til mine Klipsch iFi-settet mitt står det "MAX ACOUSTIC OUTPUT: 114 dB SPL @1M". Det står (selvsagt) ingenting om lydkvaliteten på dette lydnivået, men man har i hvert fall et veldig spesifikt tall å forholde seg til. Det er vel også slik de fleste produsenter av studiomonitorer gjør det. (At ikke Klipsch også lister toleransegrensene for det oppgitte frekvensområdet er derimot altfor dårlig.) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 jeg ville ha likt en trådløs fjernkontroll bedre . i tillegg bryter det med standard skjerm stil. jeg liker heller ikke at de nederste høyttalerne stikker ut så langt bakt Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) De var morsomme. Om de er lekre blir en smakssak. Personlig vil jeg foretrekke mine Audioengine D2, men jeg er kanskje mer konservativ enn andre. Endret 27. oktober 2009 av cyclo Fjernet lenke Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Har et sett Altec Lansing AC3/5.1 Digital/Analog Active som nå runder 10 år.... De funker topp til TV titting enda de, og gir veldig mye bedre lyd til filmtitting enn møkka som sitter i TV'en, vel anvente kroner imho og de spiller mer enn høyt nok... Så holder disse samme kvalitet som mine, så varer de veldig lenge, noen musikkhøytalere er de dog ikke, et par studiomonitorer til samme prisen og en liten billig forsterker spiller fletta av mine mtp lydkvalitet, er vel ikke noen bombe om det samme gjelder disse nye... Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Sub/sat-greier blir uansett et kompromiss, for folk med lite penger og/eller størrelse. Om man har muligheten er det bedre å satse på noe sånt: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...lys_valnoet.htm Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gi meg noe som SER bra ut til 1/10 del av prisen, så skal jeg kjøpe.. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har gode erfaringer med Altec Lansing, sitter framfor et par MX5021, de gir knallgod lydkvalitet til prisen. Er litt skeptisk til disse dog, ser ut som du betaler mye for design. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har Creative sitt sett i samme prisklassen, og det låter utrolig bra til prisen. Creative T3 mener jeg å huske er betegnelsen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 er det mulig å slå suben helt av . jeg har det inntrykket at alle høyttaler sett med sub går det ikke ann å få subben til å være stille. eller at den er litt for kraftig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg