inecto Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Vi er tre jenter som skal utarbeide et case der vi skal sette en pris på netcoms trådløse 4-g nettverk.(http://www.amobil.no/artikler/netcom_bygger_4g_i_oslo/67163) Med dette trenger vi kunderbasert-fakta rundt noen spørsmål: Fint om dere også kunne oppgitt alder, bosted og hva du driver med for tiden (jobb, studerer ect). - Kunne dette trådløse nettverket vært noe for deg? (Hvorfor/Hvorfor ikke?) - Hvilket telecom-operatør ser du på som den ledende innenfor det norske markedet når det gjelder trådløst nettverk?(Hvorfor?) - Synes du det allerede eksisterende 3G-nettverket trenger enn oppgradering? - Hvilken pris ville du vært villig til å betale for et 4g-nettverk? - Hvis du skal beskrive Netcom med tre ord, hva ville det vært? På forhånd takk! Endret 26. oktober 2009 av inecto Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) 20 år, bor i Oslo og jobber i et kabel-TV selskap jeg ikke vil nevne :-) Kunne dette trådløse nettverket vært noe for deg? Absolutt ikke. Trådløst nett (spesielt mobilt) er utrolig ustabilt iforhold til vanlig kabelnett og trådløst hjemmenett. Dessuten, hva skal jeg med mobilt bredbånd 100mbit?! Mobilt bredbånd er kun for de som ikke har kabelnett hjemme, eller trenger å sjekke mail o.l på hytta. Dessuten er mobilt bredbånd svindyrt iforhold til vanlig nett. Hvilket telecom-operatør ser du på som den ledende innenfor det norske markedet når det gjelder trådløst nettverk?(Hvorfor?) Trådløst nettverk, eller trådløst internett? Såvidt jeg vet er det kun Netcom, Telenor og Tele2 som har mobilt bredbånd. Personlig har jeg dårlig erfaring med alle, og vil derfor ikke gi 1.plass til noen av disse. Mulig Telenor er "størst" her, men de er samtidig dyrest. Synes du det allerede eksisterende 3G-nettverket trenger enn oppgradering? Nei. Syntes 3G og mobilt bredbånd er generelt unødvendig. Sikkert greit for de som faktisk ikke har muligheten til å få internett gjennom kabel hjemme, men det er hovedsaklig foreldre og pensjonister som ikke bruker nettet til mer en nyheter, mail og nettbank. Dette trenger man ikke mer en ei 1mbits linje til å bruke. Og NetCom lanserer 100mbit ?! Hvilken pris ville du vært villig til å betale for et 4g-nettverk? Personlig hadde jeg aldri ville brukt en krone på 3G eller 4G. Jeg bor i Oslo og har et veldig bra nett hjemme. Er jeg på hyttetur eller noe sjekker jeg mailen på mobilen om det er noe viktig. Om jeg skal sette meg inn i en situasjon til en som virkelig kan trenge det (Om den personen i det hele tatt finnes), ville jeg ikke betalt mer en 400kr\mnd MAKS. (Fastpris UTEN tilleggskostnader for bruk selvfølgelig). Hvis du skal beskrive Netcom med tre ord, hva ville det vært? -Mobil abbonement -Reklame (reklame, reklame, reklame, reklame...) -Dyrt Lykke til med casen. En god venn av meg er på samme case som dere, og hadde en hel masse spørsmål :-) Ikke alle på BI som er helt teknologiske skjønner jeg :-) Endret 27. oktober 2009 av jhj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå