mjo101 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei. Har funnet en bil jeg liker godt, en saab 900 95 mod turbo. Så trenger jeg folk som har litt peiling på saab! Hvordan er holdbarheten? hvilke svakheter har de og hvordan er de ellers? Regner med at forsikringen ikke er blant de billigste heller. Her er bilen : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19339087 Takker på forhånd! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Saab har hatt 1 spesielt problem på 90 og tidlig 00, og det er turboen.. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Annonsen er endret: 08.10.2009 14:14 Bilen er godkjent den 16.09.2009, 3 mnd for seint. Og bilen er nå begjært avregistrert. Bare så du vet det Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Var i markedet for en slik jeg også. Det er en større "bombe" i motor, (girkasse?) som jeg dessverre ikke husker hva var. Sjekk dette ut! Det ble utbedret på de senere '90 modellene. Ole Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vil du ha noe som virker og virker, så bør du se på noe slikt som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19229610 '90-'93 årgangen har en kjempekvalitet!. Jeg har min fjerde 900 classic nå ('91-modell). De bare går og går! Ole Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Motor og girkasse er solid på disse bilene, men B204- og B234-motorene har lav toleranse for slurv med oljeskift, spesielt med mye små- og bykjøring. Gammel/dårlig olje legger igjen slagg i bunnpanna som etterhvert tetter igjen oljesilen og gir dårlig oljetrykk. Har en kompis med en 900 som ikke skjønte dette, og det endte med kjederas. Apropos kjede, så er det to stk. på disse motorene. Et til balanseakslingene og et registerkjede, og disse kan behøve bytte ved alt fra 150 000 til 250 000 km, alt etter hvordan bilen har blitt behandlet. Da må motoren ut. Ellers har tidlige årganger hatt noe problemer med giroverføringen. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Motor og girkasse er solid på disse bilene, men B204- og B234-motorene har lav toleranse for slurv med oljeskift, I '90-93 modellen er det en B202 motor god for 500'+ km. Ole Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Vil du ha noe som virker og virker, så bør du se på noe slikt som denne:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19229610 '90-'93 årgangen har en kjempekvalitet!. Jeg har min fjerde 900 classic nå ('91-modell). De bare går og går! Ole Jeg hadde noen gode år med en slik en, men den bød også på frustrasjoner. De klassiske vannlekkasjene f. eks holdt på å ta fra meg nattesøvnen hver gang det regnet (bra Saab ikke lager båter). Men bilen var deilig både på by- og langkjøring, og girkassa og motoren overlevde mer enn 350 000 km før jeg kræsja den. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Tror jeg står over den bilen da jeg ikke hadde helt den gode følelsen. Er tilbake på jakten etter en tysker med rwd Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå