Dingy Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er det fler som har sett de nye MAC reklamene? (de ligger på apple.com ) Makan til patetisk markedsføring! Si meg, dere MAC elskere der ute.... hva gjør dere med programvare? Finnes det alternativer til alle PC programmer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Med PC regner jeg med at du mener Windows? Veldig mye av fri programvare brukt av GNU/Linux, BSD og andre *NIX systemer kompilerer lett for OS X som betyr at en enorm mengde fri og åpen programvare er tilgjengelig. Jeg har ikke Windows på noen av de seks maskinene jeg bruker til vanlig og savner ingen programvare, faktisk har jeg alltid mange gode alternativer tilgjengelig på sekunder. Hvilke oppgaver er det du kan tenke deg hvor det ikke finnes alternativer? Du kan også ta en titt her for å sjekke: http://alternativeto.net/ Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvilke reklamer sikter du til egentlig? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Savner Steam og programmene jeg eier gjennom Steam, men ikke får bruke. Liker heller ikke det dårlige utvalget av musikkavspillings-programvare, her skulle jeg gjerne brukt MediaMonkey eller WinAmp (kun Windowsprogramemr). Joda, jeg kan kjøre Dual Boot, men OSX er årsaken til at jeg eier Mac - jeg var lei av problemene jeg hadde i Windows. Neida, Mac er ikke problemfritt, men det er mye letter. På den annen side, jeg ville savnet mer dersom jeg hadde gått tilbake til Windows. Endret 26. oktober 2009 av KristofferB Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Og TS, du er mer negatic til Mac enn min far var for 5 år siden, men da var jeg gamer og spurte han om råd til ny pc. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det skrives Mac, ikke MAC. MAC innen for dataspråk er oftest et akronym for Media Access Control, har ikke noe å gjøre med Macintosh, som Mac er en forkortelse for. Rart at folk tar seg så nært av reklamer, som om datamaskinen du liker å bruke har noe spesielt å si for hvem du er. De gjør litt narr av et operativsystem, ikke moren din. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Makan til patetisk markedsføring! Et relativt subjektivt utsagn.. Jeg ELSKER de reklamene Makes me laugh. De appellerer nok ikke like godt til et norskt publikum som et amerikansk publikum, men de funker allikevel. Med målgruppen "frustrerte/leie Windows-brukere" i tankene når de lager disse reklamene vil jeg tro at det vekker oppmerksomhet hos de som kanskje har sett seg lei på Windowsplattformen. Og med dette har Apple skapt oppmerksomhet rundt sitt eget system som trekker folk til butikkene/nettsidene for å underøske Er ikke dette å betrakte som god markedsføring? (for å være litt pirkete) 90 prosent av Apples potensielle kundemasse når det gjelder datamaskiner er jo windowsbrukere. Og hvis jeg skal tippe så er flesteparten av disse 90 prosentene likegyldige når det kommer til det "vi" (forumhøner og datanørder) snakker om. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Synes den siste reklamen (myntet på W7) var artig, imho hadde den et godt poeng. Det er verre å se de reklamene der de prøver å få osx til å framstå som programvare som selges over disk, tilgjengelig for alle, som atpåtil gjør alt du kan gjøre i windows helt uten drahjelp fra dualboot, og MS som monopolsystemet som bare vil det verste for folk. Endret 29. oktober 2009 av Lilac1 Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er verre å se de reklamene der de prøver å få osx til å framstå som programvare som selges over disk, tilgjengelig for alle, som atpåtil gjør alt du kan gjøre i windows helt uten drahjelp fra dualboot, og MS som monopolsystemet som bare vil det verste for folk. Synes de er jævla morsomme også, jeg Noen ganger tror jeg de gjør det kun for å ha det moro selv. Hah.. Hadde gitt mye for å være med på julebordet til Apple. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Rart at folk tar seg så nært av reklamer, som om datamaskinen du liker å bruke har noe spesielt å si for hvem du er. Mener du alvorlig at vi ikke får penere hår, tykkere lommebok, hvitere tenner, høyere IQ og bedre ideer av å ha maskinvare velsignet av Steve Jobs? Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hva er det som er så patetisk med det da? Det er ikke vanskelig å finne programvare til OSX, like lett som å finne det på windows. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg digger alle de Mac-PC reklamene jeg... Jeg har kun brukt OS X i 4 uker, men i mange av tilfellene stemmer de reklamene ganske bra. Man må jo ta det litt ironisk også Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det er ikke vanskelig å finne programvare til OSX, like lett som å finne det på windows. Neppe. Apple har litt over 10% markedsandel. Tilgjengelig programvare gjenspeiles i denne andelen. Hilsen Macbook Pro-bruker. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Liker John Hodgeman og har lyst på en mac om dagen, men har aldri hatt særlig sansen for de reklamene heller. Til trådstarter: du kan jo alltids trøste deg med denne geniale parodien på apple fra the onion: Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Neppe. Apple har litt over 10% markedsandel. Tilgjengelig programvare gjenspeiles i denne andelen. Hilsen Macbook Pro-bruker. Grov forenkling, men det er selvsagt en kjerne av sannhet i det. Tilgjengelig programvare reflekterer tildels markedsandel, men også (i) hvilken type brukere som har Mac (pinlig nøyaktige mennesker med mye penger), (ii) hva slags utviklere som lager programmer for Mac (enda mer nevrotiske mennesker) og (iii) utviklingsplattformen Xcode (effektiv, oppfordrer til god human interface design, gratis). Det finnes helt sikkert en masse programmer for Windows som ikke er tilgjengelige i Mac OS-utgave, men det gjelder jo omvendt også – i alle fall når en ser på kvaliteten på programvaren, ikke bare at den teoretisk sett kan utføre en oppgave. Eksempler på programmer jeg bruker mye, som jeg ikke finner/liker Windows-ekvivalentene til: Scrivener, Papers, Quicksilver, iWork, Delicious Library. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå