Gå til innhold

[Løst]Streamingproblemer på ps3

ab101090

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har nå kjøpt meg en ps3 og skal bruke streamingen på denne.. :)

Problemet mitt:

Jeg har to trådløse routere i huset. En i første og en i andre etasje.

- D-link wifi router (andre etasje)

- Stajonær (pc 3)

- Bærbar (pc 2)

- Belkin wifi router(første etasje)

- PS3

- Bærbar (pc 1)

Jeg skal dele filer fra Stasjonær (pc 3) med min ps3 :)

Jeg bruker programmet "PS3 media server". Hvis jeg setter det opp på pcen som er nede (bærbar (pc 1) går det helt fint og alt fungerer. Men på den stasjonære får den ikke kontakt...

Hvordan kan jeg gjøre dette?

takk for all hjelp, har prøvd i noen timer og mine kunnskaper strekker ikke til.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å gå inn på "hovedkonfigurasjon", der velger du nettverkskort og ip addresse til pcen din. Dette gjør du på ps3 mediaserver.

Om overnevnte ikke funker; slå av firewallen din fullstendig, om det da begynner å funke vet du at feilen ligger i firewall, skru den på og konfigurer den riktig.

Er ps3 og pc som skal streame koblet på samme router?

If all else fails, bruk kabel :)

Lenke til kommentar

uPnP/DLNA protokollen som PS3 bruker baserer seg på "broadcast" pakker for å opprette kontakt mellom klient og server. "broadcast" pakker fungerer kun mellom to enheter som står på samme sub-nett.

For det aller fleste betyr det at to enheter må ha de tre første tallene i ip-adressene til felles. (f.eks 192.168.0 eller 10.0.0)

Med ditt oppsett så er det vel teoretisk mulig å ha like IP-adresser, men likevel ikke være på samme sub-nett siden du bruker to trådløse routere.

(du har sikkert en adls-router også et eller annet sted)

En løsning kanl være å sette de trådløse routerne i et slags "transparent" modus, der de ikke deler ut ip-adresser selv og videreformidler broadcast-pakker. (aner ikke om dette er mulig eller hva slikt kalles)

Men den enkle løsningen er å kjøre PMS på PC1 eller bære PC3 ned i første etage ;)

Lenke til kommentar
uPnP/DLNA protokollen som PS3 bruker baserer seg på "broadcast" pakker for å opprette kontakt mellom klient og server. "broadcast" pakker fungerer kun mellom to enheter som står på samme sub-nett.

For det aller fleste betyr det at to enheter må ha de tre første tallene i ip-adressene til felles. (f.eks 192.168.0 eller 10.0.0)

Med ditt oppsett så er det vel teoretisk mulig å ha like IP-adresser, men likevel ikke være på samme sub-nett siden du bruker to trådløse routere.

(du har sikkert en adls-router også et eller annet sted)

En løsning kanl være å sette de trådløse routerne i et slags "transparent" modus, der de ikke deler ut ip-adresser selv og videreformidler broadcast-pakker. (aner ikke om dette er mulig eller hva slikt kalles)

Men den enkle løsningen er å kjøre PMS på PC1 eller bære PC3 ned i første etage ;)

hehe, ja sant at det kan være løsningen.. ;) men nå er det slik at det ikke bare eg meg som bruker den stasjonære og den må stå her oppe ;) den jeg har nede er en gammel advent pc som hører hjemme på søppela, men som er grei til bruk med nettleser bare ;) poenget er om jeg skal streame noe med litt kvalitet så må det være fra den stasjonære pc da det er den som har specsa til det ;)

men som du sier "transparent".. vet ikke helt hva du mener da det er utover mine kunnskaper.

Men det jeg trodde var, siden belkinrouteren er koblet på nett via d-link så skulle dette gå av seg selv.. men det hadde blitt for enkelt ;)

går det an og stille inn manuelt via en av routerene eller noe, slik at de blir en del av det samme hjemmenettverket?

Lenke til kommentar
Men det jeg trodde var, siden belkinrouteren er koblet på nett via d-link så skulle dette gå av seg selv.. men det hadde blitt for enkelt ;)

går det an og stille inn manuelt via en av routerene eller noe, slik at de blir en del av det samme hjemmenettverket?

Hvordan er belkin routeren koblet til D-linken ?? Med kabel eller trådløst ?

Hva som må endres er vanskelig å svare på uten å vite ip-adresser og hvordan de er linket sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...