Gjest heyhey Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har et ræva liv er 17 år og har få venner, er litt overvektig og har dårlig selvtillit. Jeg føler alle andre er bedre en meg, har hatt stygge tanker om meg selv, Prøver på og trene av og til , Problemer med og vere sosial med andre serlig jenter Jeg har slete igjennom hele oppveksten min Skolevansker, Mobbing mye mer. Jeg har nå prøvd og riste det av meg men det ligger i bak hodet enda. Har ingen venner i nærheten pga dårlig rykte på meg siden jeg har vert dum og anderleds en andre. Jeg prøver og forandre meg.... Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du vil mest sannsynlig oppnå de beste resultater ved rett og slett bite tennene sammen og gjøre det du vet du må gjøre. Det virker som om det sosiale er det største problemet, og da er det bare å komme seg ut å prate med folk. Fresh deg litt opp og gå ut å prat med folk du treffer rundt i byen eller på bygde, hvor enn du bor. Begynn med sosiale aktiviteter som trening, brettspill, idretter eller eventuelt andre ting du interesserer deg for. Det tyngste er å faktisk gjøre det, istedefor å planlegge å gjøre det, men da er det bare å stå på så vil man klare det til slutt! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) ta opp trening, det vil forandre livet ditt. Endret 26. oktober 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Drit i at du er overvektig. Utseende betyr ikke en dritt. Napoleon var en liten mini som nesten erobret den etablerte verden. Det handler rett og slett om å drite i de andre. Drit i å bli akseptert. Seriøst, trenger du venner som har behov for å akseptere deg? Nei. Ikke prøv å følge flokken. Hold deg utenfor og la flokken følge deg. Og essensen er ikke at det skal gi resultater, essensen er at du skal bli latterlig mye mer fornøyd med situasjonen din. Folk ser dette - de liker slike folk. Ledere. Som du! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kakofoni, hvordan forventer du at han skal oppnå disse målene. "Hold deg utenfor og la flokken følge deg". Dette er ikke noe som skjer automatisk og noe han ihvertfall ikke burde gjøre. Hvis han trekker seg tilbake blir han bare isolert. Trådstarter, selvsagt kan du forandre deg. Det er ikke så mye som skal til, så lenge du står på og ikke gir deg før du har forandret deg slik du ønsker å forandre deg. Tenk over situasjonen din. Hva vil du forandre og kom opp med måter du kan forandre disse sidene ved deg selv. Begynn å tren. Tenk på utseendet ditt. Skaff deg noen fete klær slik at du er presentabel. Gjør noe med selvtilliten din. Finnes masse bøker/lydbøker om emnet. Les litt om hvordan du skal sjekke opp jenter. Begynn å vær sosial. Hvis du står på, skal du se at arbeidet ditt vil bære frukter. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Kakofoni, hvordan forventer du at han skal oppnå disse målene. "Hold deg utenfor og la flokken følge deg". Dette er ikke noe som skjer automatisk og noe han ihvertfall ikke burde gjøre. Hvis han trekker seg tilbake blir han bare isolert. Dette gjorde jeg og jeg ble evig fornøyd med meg selv og det ble folk også etterhvert. Det viktigste er ikke at folk likte meg, men at jeg var fornøyd uansett utfall - fordi jeg dreit i det. Og jada, jeg skal ikke si noe på at klær funker på selvtilliten din - men bare i et par uker! Burde man ikke føle slik hele tiden? Og trent for kroppens skyld har jeg aldri gjort så der skal jeg ikke uttale meg. Jeg fordømmer ingen som gjør dette, men dette har vært veldig irrelevant for min utvikling, så jeg nevner det som har funket for meg. Endret 26. oktober 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk for svar. Fikk meg til og tenke andre veier Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei, Jeg veit ikke om det kan hjelpe deg så veldig mye men jeg husker at jeg forandret meg veldig mye ved bare å kikke på folk rundt meg når jeg var på steder hvor det var folk. Før så var jeg veldig flink til å kikke i bakken hele tiden, uansett om jeg ventet på bussen eller gikk et sted så kikket jeg i bakken. Noe som gjorde at jeg følte meg innesluttet og utenfor. En dag så bestemte jeg meg for å kikke opp og kikke på folk, tvinge meg til å se folk rett i øynene. Aldri kikke ned i asfalten. Det har gjort at jeg har fått veldig god selvtillit og blitt veldig utadvendt. Jeg har heller ikke noe problem lenger med å møte nye mennesker. Det viste seg at folk ville være sosial, men jeg ga de aldri en mulighet. Selvfølgelig har det blitt noe rare situasjoner hvor jeg kanskje ikke burde ha stirret rett i øynenene på ukjente mennesker, men det driter jeg i, heller en gang for mye enn en gang for lite. Før jeg forandret meg så pratet jeg skjelden med folk hvis jeg var på en fest, nå har jeg kjempeselvtillit og hilser alltid på nye folk på fester og er så sosial som mulig. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Kroppspråk er viktig så Tøffe-Tetra her har et solid poeng. Bare gå med en holdning som sier at du har verdighet, og at du tør å se folk i øynene. Folk ser dette. Det er bare å rette opp ryggen og vende hodet litt oppover, men folk ser det. Og du blir sett på på en helt annen måte. Men du bør ikke gå rundt og tenke "shit han ser meg i øynene så lenge men han på diskusjon.no sa at jeg må tørre å se ham i øynene så jeg kan ikke se bort noeoes what". Om du bare tenker "ey fuck it" så bare blir du sånn. Du får øyekontakt med noen - "I don't care". Kanskje du til og med kan tørre å smile og hilse og prate. Hva har du å tape? Drite deg ut? Drite deg ut foran folk du driter i? Makes no sense. Så go for it! Endret 26. oktober 2009 av Kakofoni Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ser poenget ditt kakofoni, men hvis man bare driter i ting og er fornøyd forblir man på det stedet man er. Ingen fremgang. Man må ha mål i livet hvis man vil utvikle seg videre. Klær er absolutt ikke en nødvendighet, men det er en del av pakken. Hvorfor ikke se bra ut når man kan se bra ut? Dog, Kakofoni har et godt poeng som er: Ikke vær avhengig av at andre har et godt inntrykk av deg. Ikke vær desp på deres godkjennelse av deg. Men, dette er noe som kommer naturlig etterhvert som du bygger opp selvtilliten din. Angående øyekontakt. Er det ett magisk tips som gjør at alle andre får et mye mer positivt inntrykk av deg så må det være øyekontakt. Hvis du klarer å holde øyekontakt lenge nok til at den andre personen ser vekk... Jeg lover deg... Det subkommuniserer så mye selvtillitt at det nesten er juks. Gutta blir automatisk litt usikre rundt deg, mens jentene får instant turnon. Nail øyekontakten! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Situps, makeover og alkohol løser det meste. Jeg støtter forresten ingenting av det kakofoni sier, men jeg er ganske opptatt av hvordan jeg oppfattes. Hvis du ikke ønsker å være det så er det bare å høre på ham. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ser poenget ditt kakofoni, men hvis man bare driter i ting og er fornøyd forblir man på det stedet man er. Ingen fremgang. Man må ha mål i livet hvis man vil utvikle seg videre. Dette kommer etterhvert. Det funka jævli bra for meg. Det sa bare "klikk" og neimen jøss. ALT forandra seg. Det var bare vanskelig å finne "klikken" men mer skulle ikke til. Andre bruker sikkert mye tid på å forbedre selvtilliten og på DENNE måten finne fram til "klikken" og det kan vel være det samme så lenge du kommer i mål og du føler det er riktig. Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Cogmed.com Firmaet på den linken tilbyr et "dataspill" som ved å brukes 20-30 min om dagen i et par måneder gir permanente og ganske store bedring i arbeidsminne. Arbedsminne er avgjørende for intelligensen, for konsentrasjon og for innlæring. Flere uavhengige studier, blant annet ved et av USAs beste universiteter har dokumentert at det virker og att endringene er der også ett år etter at man slutter å bruke programmet. Jeg tror at dette kan hjelpe deg litt med skoleproblemene dine. charismaarts.com her kan du lære det du trenger om å svære sosial og om å sjekke damer. Du kan få god hjelp på forumet deres. Kampsort tror jeg kan være limrende for deg for å styrke selvtilliten, bli mere fokusert og målbevist etc. Ellers er også yoga suverent for psyken og for skoleprestasjoner og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå