Kenny Bones Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Kenny Bones:Dette blir jo tullete! Uansett om de visste om hvordan det med hud og nerve-endinger på den tiden eller ikke så merket man jo uansett virkningene av det.. Blir man brent så mister man følsomheten. Enkelt og greit, det har jo ingenting med om de visste årsaken eller ikke. Du som er ukjent person synes dette er tullete og avskriver det helt, mens professor Tajasen fra det medisinske universitetet i Chiang-Mai, Thailand, ble vist dette koranske ayat, på den 8ende Saudi Medical Conference (tilgjenglig på video fra Al-Nasr), ble han overrasket. Han hevdet at dette dermatologiske fenomenet ikke kunne ha vært kjent av noen mennesklig kilde for 1400 år siden.?? Hvordan kan ikke dette har vært kjent? Blir man brent så har man mindre følelse der man blir brent?Og det er jo inget dermatologisk fenomen. Det er enkel logikk det. Brenner du deg blir du brent og da er huden skadd. Jeg ser egentlig ikke hvor argumentet er her heller. De har vel uansett kunnet observere følgende at "mine fingertupper har annerledes mønster enn dine. Oi!". Det har jo sannsynligvis folk visst lenge før det ble dokumentert rent vitenskapsmessig? Dette er logsik tenking fra deg ja, hvorfor det er det er rett og slett pga kunnskapen du har idag..men 1400 år tilbake.. Jeg tror ikke at folk den gangen var så dumme at de ikke klarte å trekke relativt logiske beslutninger. Jeg også hadde klart å observere mine egne fingertupper og sammenlignet med noen andre sine og funnet ut at det var forskjell, helt uten vitenskap. Vil jeg tro, kan ikke se for meg noe annet egentlig. Dette blir litt for tynt. Hva koranen refererer til her blir enhver persons egen tolkning. Og det å vri det til en vitenskaplig sammenligning blir helt urealistisk. Du er klar over at hvis du synes at informasjon stemmer så gjør det ikke deg til en muslim..Virker som om du uansett hvor åpenlyst der, så eni folk har vridd og vrengt på det.. Denne setningen forstår jeg ikke. Denne blir rimelig tynn også. Det kan være tilfeldig at biene ble kalt "hunn" der og da. På samme måte kaller faren min alle båter for "hun" og himmelen kaller han "han", noe Trøndere har gjort i Gudene vet hvor lang tid. Jeg synes dine svar på dette er rimelige tynne jeg, det er ingen tilfeldigheter i Koranen.. Uansett er det jo helt idiotisk å trekke en konklusjon ut fra hvordan du velger å tolke en rart skrevet setning i en flere tusen år gammel bok. Hva de mente den gangen kan man jo umulig vite og det å selv beslutte hva som menes og dra en konklusjon ut av det blir like realistisk som å finne en barnefortelling som er et par tusen år gammel og tro på det som står der. Man kan ikke dra en konklusjon ut fra løse luften. Ta en titt her: Predictions in the Quranhttp://www.harunyahya.com/miracles_of_the_quran_p2_01.php#7 Altså, hvordan kan du bruke dette som noen form for argument? Her er det ingenting annet enn kryptiske setninger som forfatteren av nettsiden tolker på den måten han selv vil og bruker det som argument. Det holder overhodet ikke mål og setningene kan bety hva som helst. Alt dette her er jo bare ønsketenkning. Det er helt sprøtt at noen kan si at "jeg tolker dette som blablabla og dette KAN bety ditten og datten" og dermed bruke det som argument?? Det har jo ikke fotfeste overhodet! Endret 11. november 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Du er klar over at hvis du synes at informasjon stemmer så gjør det ikke deg til en muslim..Virker som om du uansett hvor åpenlyst der, så eni folk har vridd og vrengt på det.. Denne setningen forstår jeg ikke. Hahaha den setningen forstod ikke jeg heller..Sorry for det.. Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Ta en titt her: Predictions in the Quranhttp://www.harunyahya.com/miracles_of_the_quran_p2_01.php#7 Du vil bli tatt seriøst, og så refererer du til Harun Yahya? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hva er galt med Harun Yahya og jeg referer ikke til denne nettsiden, de andre innleggene mine er fra sura fra Koranen.. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at den som står bak måneguden allah og trekker i trådene, er han som blir kalt denne "verdens gud" Og det er satan selv. Jeg tor neppe at denne skriften kan kalles noe mirakel, men til dem som tror det vil jeg si at satan også kan stelle i stand enkle "mirakler" som dette Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg lurer på hvorfor folk skal være så negative til religion. Selv er jeg ikke religiøs, men respekterer religiøse, med mindre deres handlinger går ut over andre. Det meste som står i religiøse tekster er leveregler og normer man skal følge i hverdagen. Selvfølgelig er disse reglene skrevet i forhold til sin tid, og dermed vil noen være ulogiske for oss i dag. Likevel ser vi jo at det er mye av det som er viktig for at et samfunn skal fungere. Akkurat som Norges lover forteller oss hva som er rett og galt, blir disse tekstene brukt som regler og inspirasjon for hvordan man skal leve. Husk; det er ikke alle som vet forskjell på rett og galt, og dermed trenger hjelp til å fortså dette. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Akkurat som Norges lover forteller oss hva som er rett og galt Dette er feil. Norges lover forteller oss ikke hva som er rett og galt. Norges lover forteller oss hva politikerne i Norge mener er rett og galt. Den norske grunnloven forteller i store trekk hva som er lovlig i Norge. Men heller ikke den forteller hva som er rett og galt.. Men mange av de lovene politikerne har laget er i strid med grunnloven, og følgelig ulovlig, selv om de kalles "lover" Politikerne og byråkratene er nemlig opptatt av å mele sin egen kake, og det passer ikke med grunnloven. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Ok, men du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Ok, men du skjønner hva jeg mener... Jeg forsto nok hva du mener, men jeg måtte bare påpeke det faktum at hverken norske politikere eller noen andre politikere lager lover som viser hva som er rett og galt. De lager lover til beste for seg selv. Lover som gir dem selv fordeler og stemmer, og ikke minst lover som fremmer deres egen karriere og gir dem makt og rikdom. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er enda godt at vi har Baltazar til å fortelle oss hva som er rett og galt! (Selv om jeg mistenker ham for å ha egen makt og rikdom som et skjult mål for hele argumentasjonen.) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg lurer på hvorfor folk skal være så negative til religion. Selv er jeg ikke religiøs, men respekterer religiøse, med mindre deres handlinger går ut over andre. Akkurat, og i akkurat dette tilfellet så går det utover et forsvarsløst barn! Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg lurer på hvorfor folk skal være så negative til religion. Selv er jeg ikke religiøs, men respekterer religiøse, med mindre deres handlinger går ut over andre. Akkurat, og i akkurat dette tilfellet så går det utover et forsvarsløst barn! Forsåvidt, så er det positivt uansett. Mener å huske at ungen befant seg i et urolig område hvor det var en konflikt av no slag. Det stod hvertfal i artikkelen at ungen hadde bragt "nytt håp" til folka som bodde i området, og at situasjonen hadde blitt roligere. Seff er det ikke i orden å misbruke et barn sånn(hvis det er tilfellet). Men helhetlig så er det vel verdt det? Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg lurer på hvorfor folk skal være så negative til religion. Selv er jeg ikke religiøs, men respekterer religiøse, med mindre deres handlinger går ut over andre. Akkurat, og i akkurat dette tilfellet så går det utover et forsvarsløst barn! Forsåvidt, så er det positivt uansett. Mener å huske at ungen befant seg i et urolig område hvor det var en konflikt av no slag. Det stod hvertfal i artikkelen at ungen hadde bragt "nytt håp" til folka som bodde i området, og at situasjonen hadde blitt roligere. Seff er det ikke i orden å misbruke et barn sånn(hvis det er tilfellet). Men helhetlig så er det vel verdt det? Så du mener målet helliger middelet? Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hva er galt med Harun Yahya? Er du helt seriøs nå? Mannen er jo en sjarlatan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå