Kenny Bones Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Jeg synes det er så sprengt at et tema som religion kan ha så sinnsykt mye kontrovers med seg. Kan man dra det så langt og si at det kan ha noe med intelligens å gjøre? Eller blir det for drøyt? Har noen noensinne målt intelligensen blandt Ateister mot religiøse fanatikere? Grunnen til at jeg spør er fordi de vanligste religionene har så sinnsyke logiske brister at man nærmest må stille seg det spørsmålet. Hvordan man kan dra en konklusjon utav noe tatt fra løse luften. Det er det merkelige.. Likevel skal det stå like likestilt som vitenskap. For å "ikke tråkke noen på tærne", selv om det har like stor troverdighet som et barns fantasi. Ytterst interessant og ekstremt skummelt samtidig.. Edit: Shit, dette var interessant The historical battles between religious institutions and science, such as those in physics, astronomy and biology, indicate there is something wrong with the religious approach to the study of reality. The underlying problem extends to negative effects on the individual intelligence of believers, and a related negative effect on educational achievements. Hardly any of the several-hundred Nobel Prize winning scientists have been Christians. Only 3.3% of the Members of the Royal Society in the UK and 7% the National Academy of Sciences in the USA, believe in a personal God. The more senior and learnéd the scientist, the less likely they are to believe in God. Countries with a higher rate of belief in God have lower average intelligence; all countries with high average intelligence have low national levels of belief in God. The children of highly religious parents suffer diminished IQs - averaging 7 to 10 points lower compared to their non-religious counterparts in similar socio-economic groups. As you would expect from these results, multiple studies have also shown that IQ is opposed to the strength of religious belief. 39 studies since 1927 (out of 43) have found that the more educated a person is, and the higher one's intelligence, the less likely someone is to hold religious beliefs. Tatt herfra: http://www.humanreligions.info/intelligence.html Er dette troverdig? Endret 9. november 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Og hva i all verden har dette med den ungen å gjøre? Nada, stay on topic. Dette her finnes det tusenvis av andre tråder om. Når det gjelder ungen, er jeg overrasket over at ingen vestlige leger har tatt turen ned dit for å prøve å "motbevise" det faktum at det er et mirakel. Jeg for min del har alltid tvilt på at det er den sykdommen, i og med at tilfellene ikke er de samme. Demographia(eller hva det nå heter) gjør at huden hovner opp når man "skriver på den". På ungen forekommer ikke skriften som hoven hud, men mer inni huden. Håper ikke saken bare dør ut, men ser sånn ut. I den vestlige verden hvertfal. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Fred ja - med å sprenge seg selv i lufta og ta 17 menneskeliv i slengen..Får jo..hvor mange var det...100 jomfruer i himmelen viss du dreper et annet menneske elns. Jippi Hmm, hvor står dette i Koranen da? Islam er et arabisk ord. Det har sitt opphav i verbet salima som blant annet betyr å være sikker for, i fred for, ubedervet. Islam betyr blant annet hengivelse, overgivelse. K. 5:3 ”I dag har Jeg fullbrakt deres religion, og fullbyrdet Min nåde mot dere og godtatt islam som religion for dere”. Islam er å hengi seg til Allah og tilbe Ham alene og derved oppnå et godt liv i dette livet og ro og lykke i det neste. Dette nåes ved at tro, ord og handling står i harmoni med hverandre. Ordet muslim er også arabisk. Det har samme opphav som ordet islam. En muslim er en som gir seg hen til Allah og Hans vilje og ikke tilber andre enn Ham. Tilbake til ungen, nå er det jo en stund siden jeg har hørt noe ihvertfall..Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Til noe annet er bevist så er det kanskje en sykdom som heter skin writting http://en.wikipedia.org/wiki/Dermatographic_urticaria Men dere må skjønne at det er fortsatt mange muslimer som er skeptiske til dette..Er ikke alle som roper ut mirakel.. Er det slik at hvis at du tror på relgion så kan du ikke tro på vitenskap?? Helt generelt kan man si at islam er vennlig innstilt til all vitenskap som forholder seg til Allahs grenser, men avviser all vitenskap som fornekter Allah eller setter seg ut over hans grenser, Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Og hva i all verden har dette med den ungen å gjøre? Nada, stay on topic. Dette her finnes det tusenvis av andre tråder om. Greit nok det, men det har jo likevel masse med emnet å gjøre. Det faktum at man ut av luften kan konkludere med at det er Gud eller Allah eller hva det måtte være som er årsak. Eller at det er et mirakel, har veldig med det jeg skrev å gjøre. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hva sier Koranen om biologi? I dag er det generelt kjent at cellen utgjør den biologiske strukturen til alt levende. Mestparten av cellen er bygd opp av cytoplasma. Dette innholder hovedsaklig vann og oppløste elementer fra karbon, oksygen, fosfor og svovel. Egentlig er 80-85% av cellen vann og uten vann er livets eksistens ikke mulig. Vannets viktighet ble åpenbart av Allah i surah al-Ambiyaa i ayat 30. Han sier i Koranen: "Og av vannet frembragte Vi alt levende. Vi de da ikke tro?"(21:30) Greit man kan si at vi visste at vann var viktig fra dag 1.. Hud og smerte: Fra moderne fysiologi vet vi at huden er følsom mot ytre påvirkinger på grunn av nerveendinger i smerte reseptorer. (Se "Medical Physiology av A.C. Guton s.854). Det er også kjent at hvis bransåret er dypt og huden er fullstendig brent, vil huden miste følsomheten for smerte. Allah sier i surah an-Nisa ayat 59: "De som fornekter Vårt ord, vil Vi la møte Ilden. Hver gang deres hud er avbrent, vil Vi bytte den og gi dem en ny, så de kan få føle smerten. Gud er mektig, - vis." (4:59) Den ovenfornevnte ayat indikerer et tydlig forhold mellom smerte og det å ha frisk hud. Da professor Tajasen fra det medisinske universitetet i Chiang-Mai, Thailand, ble vist dette koranske ayat, på den 8ende Saudi Medical Conference (tilgjenglig på video fra Al-Nasr), ble han overrasket. Han hevdet at dette dermatologiske fenomenet ikke kunne ha vært kjent av noen mennesklig kilde for 1400 år siden. Vitenskapen har kunn nylig oppdaget at huden innholder nerve-endinger og at hvis de blir brent mistes følsomheten for smerte. Fingeravtrykk: Professoren fortsatte med å si at hans studier ledet ham i å tro at det Koranen sa var riktig. Muhammad (fred være med ham) kunne hverken lese eller skrive, derfor måtte sannheten ha bli åpenbart av en Skaper. Følgelig reverterte professor Tajasen til islam. Fingeravtrykk er unike til hver enkelt menneske. De ble først brukt i etterforskning i Argentina i 1890 tallet og senere introdusert til England i 1901. (Se The Macmillan Encyclopedia s.445). I Koranens surah Al-Qiyamah ayat 1 til 4 kan vi lese: "Nei! Jeg sverger ved Oppstandelsens dag. Og enhver sjel som irettesetter seg selv. Tror mennesket at Vi aldri kan samle sammen hans knokler? Jo, sandelig. -Vi kan (til og med) forme hans fingertupper!" (75:1-4) Moderne vitenskapelig kunnskap har idag tillatt oss å forstå en del ayat i Koranen som tidligere hadde vært umulig å tolke. Denne ayat er beundringsverdig i og med at det er nettopp fingertuppene som holder hvert menneskes unike individualitet, m.a.o. vedkommendes fingeravtrykk. Melkeproduksjon: Mat blir fordøyet i magesekken og i tarmen før den blir absorbert av cellene langs tarmveggen. Blodårer som passerer tarmen, transporterer oppløste næringsstoffer til leveren og andre organer. Dette er en kort forklart basis for fordøyelsen. Ca 1300 år før mekanismen for fordøyelsen ble oppdaget, ble denne mekansimen forklart av Allah i Koranens surah an-Nahl ayat 68 på følgende måte: "Også i kveget har dere en lærepenge. Vi gir dere å drikke av det de har i sitt indre, blant urenhet og blod finnes det ren melk, god å innta for dem som drikker."(16:68) Koranen refererer her til "melk" som kommer fra tarmene og blodet. Som nevnt tidligere er dette i overenstemmelse med den kunnskapen vi har om næringsstoffer som blir absorbert av blodårer i tarmen og blir så transportert til brystkjertelene for å produsere melk. Biene: Verden har generelt trodd at bien er hannkjønn. For eksempel, i William Shakespeare's Henry the Fourth trodde de at biene var soldater underlagt kongen. Vi vet nå at arbeidende biene er hunnkjønn som blir dirigert av en dronning. En typisk bikube koloni innholder omtrent 80,000 sterile hunnbier, en dronning og kun et få hundretall hannbier. I arabisk språk har ord kun hankjønn og hunkjønn derfor kan en oversettelse av Koranen miste sin betydning da den blir oversatt, dette gjelder særlig engelsk. Over 1400 år siden nevnte Allah i sin Bok, at bien forlatter sitt hjem for å finne mat, og bien blir nevnt som hunkjønn. Dette er i overenstemmelse med moderne vitenskaplig fakta at hankjønn bien ikke forlatter huset for å finne mat. Allah sier i surah an-Nahl ayat 70-71: "Herren har ingitt biene: 'Finn dere hus i fjell og trær, og i det menneskene setter opp. Spis så av alskens frukt, og følgelig i lydighet Herrens veier'. Og ut av deres indre kommer en saft av skiftende sort, og i den er legedom(kur for sykdommer) for menneskene. Heri er jærtegn for folk som vurderer." (16:70-71) Det er SÅÅ mye mer.. Edit: Koranen snakker også om astronomi bla: › Universets Skaper › Solen og månen › Begrenset levetid for himlene › Rotasjon av dag og natt Jeg må først og fremst beklage at jeg tok denne tråden til et annet tema..Men vil bare opplyse om dette.. Jeg kan godt slette dette(til trådstarter) Endret 10. november 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Ingen grunn til å slette, er nyttig lesning. Når ateister gir seg lov til å spamme tråden med religionkritikk, ser jeg ikke hvorfor troende ikke skal få lov til å si imot. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hud og smerte:Fra moderne fysiologi vet vi at huden er følsom mot ytre påvirkinger på grunn av nerveendinger i smerte reseptorer. (Se "Medical Physiology av A.C. Guton s.854). Det er også kjent at hvis bransåret er dypt og huden er fullstendig brent, vil huden miste følsomheten for smerte. Allah sier i surah an-Nisa ayat 59: "De som fornekter Vårt ord, vil Vi la møte Ilden. Hver gang deres hud er avbrent, vil Vi bytte den og gi dem en ny, så de kan få føle smerten. Gud er mektig, - vis." (4:59) Den ovenfornevnte ayat indikerer et tydlig forhold mellom smerte og det å ha frisk hud. Da professor Tajasen fra det medisinske universitetet i Chiang-Mai, Thailand, ble vist dette koranske ayat, på den 8ende Saudi Medical Conference (tilgjenglig på video fra Al-Nasr), ble han overrasket. Han hevdet at dette dermatologiske fenomenet ikke kunne ha vært kjent av noen mennesklig kilde for 1400 år siden. Vitenskapen har kunn nylig oppdaget at huden innholder nerve-endinger og at hvis de blir brent mistes følsomheten for smerte. Dette blir jo tullete! Uansett om de visste om hvordan det med hud og nerve-endinger på den tiden eller ikke så merket man jo uansett virkningene av det.. Blir man brent så mister man følsomheten. Enkelt og greit, det har jo ingenting med om de visste årsaken eller ikke. Fingeravtrykk:Professoren fortsatte med å si at hans studier ledet ham i å tro at det Koranen sa var riktig. Muhammad (fred være med ham) kunne hverken lese eller skrive, derfor måtte sannheten ha bli åpenbart av en Skaper. Følgelig reverterte professor Tajasen til islam. Fingeravtrykk er unike til hver enkelt menneske. De ble først brukt i etterforskning i Argentina i 1890 tallet og senere introdusert til England i 1901. (Se The Macmillan Encyclopedia s.445). I Koranens surah Al-Qiyamah ayat 1 til 4 kan vi lese: "Nei! Jeg sverger ved Oppstandelsens dag. Og enhver sjel som irettesetter seg selv. Tror mennesket at Vi aldri kan samle sammen hans knokler? Jo, sandelig. -Vi kan (til og med) forme hans fingertupper!" (75:1-4) Moderne vitenskapelig kunnskap har idag tillatt oss å forstå en del ayat i Koranen som tidligere hadde vært umulig å tolke. Denne ayat er beundringsverdig i og med at det er nettopp fingertuppene som holder hvert menneskes unike individualitet, m.a.o. vedkommendes fingeravtrykk. Jeg ser egentlig ikke hvor argumentet er her heller. De har vel uansett kunnet observere følgende at "mine fingertupper har annerledes mønster enn dine. Oi!". Det har jo sannsynligvis folk visst lenge før det ble dokumentert rent vitenskapsmessig? Melkeproduksjon:Mat blir fordøyet i magesekken og i tarmen før den blir absorbert av cellene langs tarmveggen. Blodårer som passerer tarmen, transporterer oppløste næringsstoffer til leveren og andre organer. Dette er en kort forklart basis for fordøyelsen. Ca 1300 år før mekanismen for fordøyelsen ble oppdaget, ble denne mekansimen forklart av Allah i Koranens surah an-Nahl ayat 68 på følgende måte: "Også i kveget har dere en lærepenge. Vi gir dere å drikke av det de har i sitt indre, blant urenhet og blod finnes det ren melk, god å innta for dem som drikker."(16:68) Koranen refererer her til "melk" som kommer fra tarmene og blodet. Som nevnt tidligere er dette i overenstemmelse med den kunnskapen vi har om næringsstoffer som blir absorbert av blodårer i tarmen og blir så transportert til brystkjertelene for å produsere melk. Dette blir litt for tynt. Hva koranen refererer til her blir enhver persons egen tolkning. Og det å vri det til en vitenskaplig sammenligning blir helt urealistisk. Biene:Verden har generelt trodd at bien er hannkjønn. For eksempel, i William Shakespeare's Henry the Fourth trodde de at biene var soldater underlagt kongen. Vi vet nå at arbeidende biene er hunnkjønn som blir dirigert av en dronning. En typisk bikube koloni innholder omtrent 80,000 sterile hunnbier, en dronning og kun et få hundretall hannbier. I arabisk språk har ord kun hankjønn og hunkjønn derfor kan en oversettelse av Koranen miste sin betydning da den blir oversatt, dette gjelder særlig engelsk. Over 1400 år siden nevnte Allah i sin Bok, at bien forlatter sitt hjem for å finne mat, og bien blir nevnt som hunkjønn. Dette er i overenstemmelse med moderne vitenskaplig fakta at hankjønn bien ikke forlatter huset for å finne mat. Allah sier i surah an-Nahl ayat 70-71: "Herren har ingitt biene: 'Finn dere hus i fjell og trær, og i det menneskene setter opp. Spis så av alskens frukt, og følgelig i lydighet Herrens veier'. Og ut av deres indre kommer en saft av skiftende sort, og i den er legedom(kur for sykdommer) for menneskene. Heri er jærtegn for folk som vurderer." (16:70-71) Denne blir rimelig tynn også. Det kan være tilfeldig at biene ble kalt "hunn" der og da. På samme måte kaller faren min alle båter for "hun" og himmelen kaller han "han", noe Trøndere har gjort i Gudene vet hvor lang tid. Edit: Koranen snakker også om astronomi bla:› Universets Skaper › Solen og månen › Begrenset levetid for himlene › Rotasjon av dag og natt Dette har jeg selv sannsynligvis hadde kunnet tenkt på for tusenvis av år siden. Det er bare å observere det som er åpenlyst. Endret 10. november 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dette er allah, og han er neppe i stand til å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Prettyboy: Du snakker som om profeten din skulle være stein stokk dum! Tror du virkelig at disse tingene du refererer til ikke var kjent den gangen? Folk var faktisk ikke dumme, selv om du her gjør det du kan for å fremstille den godeste profeten din som en hønsehjerne som ikke viste livets realiteter... Nei, blir bare dumt dette. Skal du gå noe videre med dette så start en ny tråd om hvor fantastisk fremtidsrettet og fremsynt religionen din er.. Melk laget i deres indre... Ser jo at du ikke er stort bedre enn de fleste kristne, som også vrir og vrenger det som står i sine hellige bøker til det fremstår som den reneste sannhet..... Start heller en ny tråd om evnet så skal vi ta det derfra... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Samtidig som at jeg begynte å lese denne tråden så begynte smertene å spre seg på undersiden av min venstre arm. Smertene var ubeskrivelige og pluselig så sto det noe skrevet på armen min. Jeg legger ved bilde av det slik at dere kan vurdere og komme med deres synspunkter på hva dere tror dette er. Dette skjedde ofte med meg da jeg var liten, jeg lurer på hva som trigget denne hendelsen akkurat nå. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Høh? Det der var merkelig! Det må være en annen Gud som har gjort det der da sannsynligvis! Det er jo den eneste logiske forklaringen! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det jeg ikke helt forstår er dog meldingen ... "Gud er tøys." Langt fra grammatisk riktig, men likefullt så gir det jo mening. Jeg skal melde fra om det kommer frem andre meldinger, neste gang skal jeg prøve å få filmet det, når det skjer, jeg ble så overrasket og sjokkert denne gangen - forsto vel egentlig ikke helt hva som skjedde, før kollegaen min gjorde meg oppmerksom på at det sto noe der. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Guds veier er uransakelige vet du Man kan aldri helt vite hva han mener, men sannsynligvis er det for å teste troen din. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Prettyboy: Du snakker som om profeten din skulle være stein stokk dum! Tror du virkelig at disse tingene du refererer til ikke var kjent den gangen? Folk var faktisk ikke dumme, selv om du her gjør det du kan for å fremstille den godeste profeten din som en hønsehjerne som ikke viste livets realiteter... Nei, blir bare dumt dette. Skal du gå noe videre med dette så start en ny tråd om hvor fantastisk fremtidsrettet og fremsynt religionen din er.. Melk laget i deres indre... Ser jo at du ikke er stort bedre enn de fleste kristne, som også vrir og vrenger det som står i sine hellige bøker til det fremstår som den reneste sannhet..... Start heller en ny tråd om evnet så skal vi ta det derfra... Jeg prater ikke om om profeten som om han skulle være stokk dum nei, disse tingene jeg referer til, var muligens kjent da, ikke vet jeg, kan du bevise for meg at dette var allerede kjent før profetens tid? Jeg har aldri sagt at jeg er bedre enn en kristen eller noen andre,. Starte en tråd om evnet? Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Håper ikke saken bare dør ut, men ser sånn ut. I den vestlige verden hvertfal. Klart den gjør. Det er bambus. Og helt uten annen verdi enn humoristisk kuriosa. Jeg så Eksorsiten igjen her forleden, den ungen slår glatt denne ungen. "Help me" ble skrevet med vitner tilstede. Slå den 'koran-skrift-ungen'! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Prettyboy: Du snakker som om profeten din skulle være stein stokk dum! Tror du virkelig at disse tingene du refererer til ikke var kjent den gangen? Folk var faktisk ikke dumme, selv om du her gjør det du kan for å fremstille den godeste profeten din som en hønsehjerne som ikke viste livets realiteter... Nei, blir bare dumt dette. Skal du gå noe videre med dette så start en ny tråd om hvor fantastisk fremtidsrettet og fremsynt religionen din er.. Melk laget i deres indre... Ser jo at du ikke er stort bedre enn de fleste kristne, som også vrir og vrenger det som står i sine hellige bøker til det fremstår som den reneste sannhet..... Start heller en ny tråd om evnet så skal vi ta det derfra... Jeg prater ikke om om profeten som om han skulle være stokk dum nei, disse tingene jeg referer til, var muligens kjent da, ikke vet jeg, kan du bevise for meg at dette var allerede kjent før profetens tid? Jeg har aldri sagt at jeg er bedre enn en kristen eller noen andre,. Starte en tråd om evnet? Såvidt jeg husker så var det DU som påsto at folk nede i midtøsten var stokk stein dumme og ikke visste disse helt opplagte tingene som du hevder de måtte ha allah til å vise dem... Så da er det du som faktisk må bevise at de faktisk var så bortreiste som du hevder! Men start gjerne en ny tråd om det. Kan bli intressant å se hvor mye folk faktisk visste før i tiden. De var faktisk ikke dumme selv om de ikke hadde mobil og TV vet du... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Såvidt jeg husker så var det DU som påsto at folk nede i midtøsten var stokk stein dumme og ikke visste disse helt opplagte tingene som du hevder de måtte ha allah til å vise dem... Så da er det du som faktisk må bevise at de faktisk var så bortreiste som du hevder! Men start gjerne en ny tråd om det. Kan bli intressant å se hvor mye folk faktisk visste før i tiden. De var faktisk ikke dumme selv om de ikke hadde mobil og TV vet du... Ikke prøv å snu om at jeg skal bevise at folk ikke visste dette før profetens tid, jeg har sagt litt om hva Koranen sier om biologi og astronomi..Så sier du RWS at folk visste dette før profetens tid, så ber jeg deg rett og slett bevise det for meg at de visste dette før profetens sin tid..Så enkelt er det, ikke gjør det så vanskelig, du kan heller si at du ikke finner no stoff om dette, ikke vet jeg kanskje fordi det ikke finnes no?? Edit: Jeg har ALDRI sagt at folk i midtøsten er stokk dumme, hvorfor skulle jeg si det?? Den tråden du snakker om, kan du starte selv Endret 11. november 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Når det gjelder ungen, er jeg overrasket over at ingen vestlige leger har tatt turen ned dit for å prøve å "motbevise" det faktum at det er et mirakel. 1. Det er den som kommer med en påstand, som har som oppgave å bevise sin påstand. Ikke alle andres oppgave å motbevise påstanden. 2. Hvis vestlige leger eller vitenskapsmenn skulle reist hist og pist for å undersøke slikt religiøst viss-vass, så hadde de faktisk ikke fått gjort annet, da slike påstander dukker opp hver eneste dag - spesielt i sterkt religiøse land og land med lavt utdanningsnivå. 3. Seriøse forskere, vitenskapsmenn og leger har bedre ting å gjøre enn å kaste bort tiden sin på pseudovitenskap, da det at de faktisk bruker tid på dette gir en slags kredibilitet til påstandene. Regel nummer én i vitenskapen er at den som fremsetter en påstand må bevise påstanden før den gis noen som helst kredibilitet. 4. Hvis de hadde sannsynliggjort at det er et mirakel, så hadde det vært interessant å bruke tid på. 5. Om ingen vitenskapsmann i hele verden klarer å forklare hva som skjer, så betyr ikke det at det er et mirakel. Vitenskapen kan ikke forklare alt, det at vitenskapen ikke kan forklare noe betyr ikke at det er guder som gjør det - det betyr bare at vi ikke vet hva som forårsaker en hendelse. Eller kanskje noen vil påstå at det var guder som lagde lyn og torden, frem til vitenskapen klarte å forklare hva det virkelig er som forårsaker det? *gjesp* Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Kenny Bones: Dette blir jo tullete! Uansett om de visste om hvordan det med hud og nerve-endinger på den tiden eller ikke så merket man jo uansett virkningene av det.. Blir man brent så mister man følsomheten. Enkelt og greit, det har jo ingenting med om de visste årsaken eller ikke. Du som er ukjent person synes dette er tullete og avskriver det helt, mens professor Tajasen fra det medisinske universitetet i Chiang-Mai, Thailand, ble vist dette koranske ayat, på den 8ende Saudi Medical Conference (tilgjenglig på video fra Al-Nasr), ble han overrasket. Han hevdet at dette dermatologiske fenomenet ikke kunne ha vært kjent av noen mennesklig kilde for 1400 år siden.?? Jeg ser egentlig ikke hvor argumentet er her heller. De har vel uansett kunnet observere følgende at "mine fingertupper har annerledes mønster enn dine. Oi!". Det har jo sannsynligvis folk visst lenge før det ble dokumentert rent vitenskapsmessig? Dette er logsik tenking fra deg ja, hvorfor det er det er rett og slett pga kunnskapen du har idag..men 1400 år tilbake.. Dette blir litt for tynt. Hva koranen refererer til her blir enhver persons egen tolkning. Og det å vri det til en vitenskaplig sammenligning blir helt urealistisk. Du er klar over at hvis du synes at informasjon stemmer så gjør det ikke deg til en muslim..Virker som om du uansett hvor åpenlyst der, så eni folk har vridd og vrengt på det.. Denne blir rimelig tynn også. Det kan være tilfeldig at biene ble kalt "hunn" der og da. På samme måte kaller faren min alle båter for "hun" og himmelen kaller han "han", noe Trøndere har gjort i Gudene vet hvor lang tid.Jeg synes dine svar på dette er rimelige tynne jeg, det er ingen tilfeldigheter i Koranen..Ta en titt her: Predictions in the Quran http://www.harunyahya.com/miracles_of_the_quran_p2_01.php#7 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 1. Det er den som kommer med en påstand, som har som oppgave å bevise sin påstand. Ikke alle andres oppgave å motbevise påstanden. Enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå