storken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Endret 28. oktober 2009 av storken Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Trenger ikke være noe geni for å skjønne at det er bs Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Ja, la oss hoppe til et religiøst svar uten å sjekke hva dette faktisk er for noe mens vi roper på allah.... Det er nettopp derfor religion er så inn i granskauen fordummende, for de antar bare at de har svarene UTEN å bry seg om å sjekke noe videre..... Og de som tviler hugger vi hodene av ikke sant.....? Endret 28. oktober 2009 av RWS Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Mest sannsynlig er det juks og bedrag. Det kan man si ved 1) erfaring og 2) hva er fysisk mulig. Det artige er hvis man ser på teksten så er denne skrevet med harakat, det arabiske skriftspråket på starten hadde ikke dette. Altså det er skripttypen som er av en mye eldre årgang. En skulle tro Gud ville brukt det "orginale" språket som dets angivelige profet ville brukt. Men neida. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Da sier jeg at du er en lowlife som eier null respekt what so ever, og bruker livet ditt på endeløse diskusjoner her på forumet. Det går faen ikke ann å kommed med personlige religiøse meninger her uten å bli flama av idioter som deg. Sug pikk, and goodbye Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Da sier jeg at du er en lowlife som eier null respekt what so ever, og bruker livet ditt på endeløse diskusjoner her på forumet. Det går faen ikke ann å kommed med personlige religiøse meninger her uten å bli flama av idioter som deg. Sug pikk, and goodbye Vil si det er bedere å kaste bort litt tid her enn å bruke tid på å be til noe som ikke fins... Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Da sier jeg at du er en lowlife som eier null respekt what so ever, og bruker livet ditt på endeløse diskusjoner her på forumet. Det går faen ikke ann å kommed med personlige religiøse meninger her uten å bli flama av idioter som deg. Sug pikk, and goodbye Tør med dette eksempelet påstå at religiøse folk er like frekke og freidige som vi ateister kan være. Jeg provoserte frem den kommentaren med vilje bare for å se responsen din. Hvorfor skal jeg som en ateist kreditere deg med respekt - om du aldri kunne finne på å gi det tilbake? Ta eksempelet motsatt vei om du vil, det er akkurat detsamme. Jeg har hørt mye om at vi skal respektere folks tro, men vet du hva? Men egentlig burde jeg gi mye mer faen, for religiøse folk respekterer jo faen ikke vitenskapsmenn! Du har helt rett, jeg eier null respekt what so ever for sånne som deg. Vil si det er bedere å kaste bort litt tid her enn å bruke tid på å be til noe som ikke fins... Det er morsommere, det skal være visst Endret 28. oktober 2009 av storken Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 I tillegg finnes jo de man snakker med på forumet Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Da sier jeg at du er en lowlife som eier null respekt what so ever, og bruker livet ditt på endeløse diskusjoner her på forumet. Det går faen ikke ann å kommed med personlige religiøse meninger her uten å bli flama av idioter som deg. Sug pikk, and goodbye Tør med dette eksempelet påstå at religiøse folk er like frekke og freidige som vi ateister kan være. Jeg provoserte frem den kommentaren med vilje bare for å se responsen din. Hvorfor skal jeg som en ateist kreditere deg med respekt - om du aldri kunne finne på å gi det tilbake? Ta eksempelet motsatt vei om du vil, det er akkurat detsamme. Jeg har hørt mye om at vi skal respektere folks tro, men vet du hva? Men egentlig burde jeg gi mye mer faen, for religiøse folk respekterer jo faen ikke vitenskapsmenn! Du har helt rett, jeg eier null respekt what so ever for sånne som deg. Vil si det er bedere å kaste bort litt tid her enn å bruke tid på å be til noe som ikke fins... Det er morsommere, det skal være visst For det første, så er jeg ikke en veldig religiøs person. Tror jeg på Gud? Ja. Men jeg er ikke noe spesielt praktiserende. Jeg er oppvokst etter norske normer.....Så morsomt at du sier : for sånne som deg. Du mener en mer eller mindre nordmann, som tror på Gud:)? Respekterer ikke vitenskapen? Jeg har 6 i naturfag på vgs. nuff said. Vitenskapen er herlig. Fantastisk. Og det finnes en rekke religiøse vitenskapsmenn. Artig at du prøver å fremme reaksjonen min. Hva hadde du sagt om jeg sa no dritt om faren din? Pappa er btw ikke hjernevaska. Han ble religiøs når han ble 40. Og han vokste ikke opp i no særlig religøst hjem heller. Ja visst kan religiøse være like frekke som ateister. Men en ting de fleste religiøse har, er en viss moral. Du, og mange andre her, skriver kun for å provosere. Og skriver tull også. Da er det ikke noen vits med diskusjon i det hele tatt. Den eksisterer jo ikke. For det er ekstremt tydelig at mange her ikke eier sosiale egenskaper. Derfor blir det meningslst å diskutere. Det gir meg ingenting. Så jeg gir meg med dette. Det går bare i sirkler uansett, og for hva da? At du skal overbevise meg om at Gud finnes, og at jeg skal overbevise deg om at han gjør det? Vet du hva, det hadde kanskje vært greit nok...Men når folk som DEG(lol, der kom den) kun er her for å prøve å latterligjøre og provosere, er det rett og slett ingen vits what so ever:) Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Du er latterlig. Ta deg en sjokoladebolle og hold kjeft. Edit: Direkte oppfordring dette, ja. Endret 28. oktober 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Du skal være forsiktig med å si hva som er reelt og ikke. I vitenskapen gjør man et forsøk og observerer resultatet - for så å dra en slutning ut ifra dette. Religion tolker, uten unntak, observasjoner til å være guds verk. Skal jeg fortelle deg greia? Det finnes ingen gud. Denne babyen med skrift eller hva det nå er har helt sikkert en logisk forklaring som at noen har lekt seg med en tatoveringsmaskin. Ps: Jeg gidder ikke besøke en link på vgtv.no, reklame og cheezy reportere og rare historier - lavmål spør du meg. Edit: Hva om jeg sier faren din er en hjernevaska tullebukk siden han ber 5 ganger om dagen til allah, hva har du å si til det? Da sier jeg at du er en lowlife som eier null respekt what so ever, og bruker livet ditt på endeløse diskusjoner her på forumet. Det går faen ikke ann å kommed med personlige religiøse meninger her uten å bli flama av idioter som deg. Sug pikk, and goodbye Tør med dette eksempelet påstå at religiøse folk er like frekke og freidige som vi ateister kan være. Jeg provoserte frem den kommentaren med vilje bare for å se responsen din. Hvorfor skal jeg som en ateist kreditere deg med respekt - om du aldri kunne finne på å gi det tilbake? Ta eksempelet motsatt vei om du vil, det er akkurat detsamme. Jeg har hørt mye om at vi skal respektere folks tro, men vet du hva? Men egentlig burde jeg gi mye mer faen, for religiøse folk respekterer jo faen ikke vitenskapsmenn! Du har helt rett, jeg eier null respekt what so ever for sånne som deg. Vil si det er bedere å kaste bort litt tid her enn å bruke tid på å be til noe som ikke fins... Det er morsommere, det skal være visst For det første, så er jeg ikke en veldig religiøs person. Tror jeg på Gud? Ja. Men jeg er ikke noe spesielt praktiserende. Jeg er oppvokst etter norske normer.....Så morsomt at du sier : for sånne som deg. Du mener en mer eller mindre nordmann, som tror på Gud:)? Respekterer ikke vitenskapen? Jeg har 6 i naturfag på vgs. nuff said. Vitenskapen er herlig. Fantastisk. Og det finnes en rekke religiøse vitenskapsmenn. Artig at du prøver å fremme reaksjonen min. Hva hadde du sagt om jeg sa no dritt om faren din? Pappa er btw ikke hjernevaska. Han ble religiøs når han ble 40. Og han vokste ikke opp i no særlig religøst hjem heller. Ja visst kan religiøse være like frekke som ateister. Men en ting de fleste religiøse har, er en viss moral. Du, og mange andre her, skriver kun for å provosere. Og skriver tull også. Da er det ikke noen vits med diskusjon i det hele tatt. Den eksisterer jo ikke. For det er ekstremt tydelig at mange her ikke eier sosiale egenskaper. Derfor blir det meningslst å diskutere. Det gir meg ingenting. Så jeg gir meg med dette. Det går bare i sirkler uansett, og for hva da? At du skal overbevise meg om at Gud finnes, og at jeg skal overbevise deg om at han gjør det? Vet du hva, det hadde kanskje vært greit nok...Men når folk som DEG(lol, der kom den) kun er her for å prøve å latterligjøre og provosere, er det rett og slett ingen vits what so ever:) Dette kunne du fint ha sendt PM om og ikke tatt dette her, totalt utenfor trådens evne. Det gjelder egentlig alle utenfor trådens evne... også meg Skjønner ikke hvorfor vi sitter her og krangler om dette er BS eller ikke, alt vi trenger å gjøre er å vente litt så avslører det seg selv snart... Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dette kunne du fint ha sendt PM om og ikke tatt dette her, totalt utenfor trådens evne. Det gjelder egentlig alle utenfor trådens evne... også meg Skjønner ikke hvorfor vi sitter her og krangler om dette er BS eller ikke, alt vi trenger å gjøre er å vente litt så avslører det seg selv snart... Det er faktisk ganske så avslørende vil jeg si faktisk. De fleste som er ateister liker også smykke seg med tittelen "å være liberal". Når storken sier "hvorfor skal jeg kreditere deg med respekt" når storken nettopp har sagt noe om en person som han ikke kjenner eller har sett, fordi han er noe Y. Hvor er respekten hen? Respekt har noe med hvordan man møter personer. Møter man en person med: "faren din er idiot fordi han er religiøs" og så forventer at sønnen til denne personen skal si: "ja storken, nå skal jeg møte deg med respekt". Vel vel vel....respekt er et ord mange har et høyst subjektivt forhold til. Hva forventer, i dette tilfelle storken, at Budjav Lebac skal svare? Og hva ville du RWS svart, hvis noen av dine unger skulle svart i så henseende? "ja jeg er helt enig at pappa er en idiot fordi han liker å mekke. Og de som mekker må være harry og idiot". Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 For det første, så er jeg ikke en veldig religiøs person. Tror jeg på Gud? Ja. Men jeg er ikke noe spesielt praktiserende. Jeg er oppvokst etter norske normer.....Så morsomt at du sier : for sånne som deg. Du mener en mer eller mindre nordmann, som tror på Gud:)? Respekterer ikke vitenskapen? Jeg har 6 i naturfag på vgs. nuff said. Vitenskapen er herlig. Fantastisk. Og det finnes en rekke religiøse vitenskapsmenn. Artig at du prøver å fremme reaksjonen min. Hva hadde du sagt om jeg sa no dritt om faren din? Pappa er btw ikke hjernevaska. Han ble religiøs når han ble 40. Og han vokste ikke opp i no særlig religøst hjem heller. Ja visst kan religiøse være like frekke som ateister. Men en ting de fleste religiøse har, er en viss moral. Du, og mange andre her, skriver kun for å provosere. Og skriver tull også. Da er det ikke noen vits med diskusjon i det hele tatt. Den eksisterer jo ikke. For det er ekstremt tydelig at mange her ikke eier sosiale egenskaper. Derfor blir det meningslst å diskutere. Det gir meg ingenting. Så jeg gir meg med dette. Det går bare i sirkler uansett, og for hva da? At du skal overbevise meg om at Gud finnes, og at jeg skal overbevise deg om at han gjør det? Vet du hva, det hadde kanskje vært greit nok...Men når folk som DEG(lol, der kom den) kun er her for å prøve å latterligjøre og provosere, er det rett og slett ingen vits what so ever:) Altså, det å praktisere ritualer og det å tro på gud er to forskjellige ting, det gjør deg på en måte "religiøs-light" (ikke det at du blir mindre religiøs av det, kan skrive mye rart frem og tilbake om dette). Hadde jeg truffet deg på gata, truffet deg på en fest eller lignende ville jeg behandlet deg på en annen måte enn man behandler en avatar på et diskusjonsfora - det vil jeg tro du skjønner også? 6 i naturfag, bra for deg! Men det betyr ikke at du respekterer vitenskapen. Si meg, om valget sto mellom å si at menneskene utviklet seg igjennom hundretusener av år fra aper (Darwin) eller å si at mennesket ble skapt av gud - hvem ville du velge? Du snakker mye om pappa, hvorfor snakker du ikke mer om mamma? Angående det siste avsnittet, der du kommer med en utblåsning - hvorfor poster du i det hele tatt her da? Hvis det virkelig er så ille som du skal ha det til. Er ikke dette en provokasjon? Det blir vel alle. Hvis det faktisk er noe overnaturlig....Nei, da tror jeg ikke vi får vite det engang. Så uansett hva det er, så vil vi til syvende og sist bli foralt av media at det bare er tøv. Verden frykter Islam. Uten at du merker det, gjelder mesteparten av det du skriver for deg også. (ikke prøv å si at det innlegget ikke er provoserende.) Liker du filmen Pulp Fiction? Dette kunne du fint ha sendt PM om og ikke tatt dette her, totalt utenfor trådens evne. Det gjelder egentlig alle utenfor trådens evne... også meg Skjønner ikke hvorfor vi sitter her og krangler om dette er BS eller ikke, alt vi trenger å gjøre er å vente litt så avslører det seg selv snart... Vel vel vel....respekt er et ord mange har et høyst subjektivt forhold til. Hva forventer, i dette tilfelle storken, at Budjav Lebac skal svare? Akkurat det han svarte. Du får som du sår. Budjav provoserte i de tre første sidene, jeg svarte med et like provoserende innlegg, det med faren var bare toppingen. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Akkurat det han svarte. Du får som du sår. Budjav provoserte i de tre første sidene, jeg svarte med et like provoserende innlegg, det med faren var bare toppingen. Isåfall har du en merkelig lav terskel for provokasjon. Eksakt like lav som en dansk imam på tur til Egypt i 2006. Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Overrasket over at det ikke har vært mer prat om dette. Er jo helt sinnsykt. For dere som ikke har hørt om det, er det altså en baby i russland som stadig får nye sitater fra koranen merket på forskjellige steder på kroppen. Foreldrene selv var ikke muslimer, før sitatene begynte å formes på ungen. Leger har visst nok avkreftet at det er noen som har skrevet på huden til barnet, og den siste logiske forklaringen som gjennstår, er at ungen lider av en sjelden sykdom som gjør det lett til å "skrive" på huden ved å presse på den. Altså, at noen har skrevet på ungen med fingrene.. Dette har dog enda ikke blitt testet på noe vis. Her er reportasjen til VG: http://www.vgtv.no/?id=26995 Veldig spesielt dette ja. Jeg laget et blogginnlegg på dette og fikk følgende kommentar fra "en sykepleier" (vet ikke om det har blitt nevnt her): Dette er selvsagt bare et mirakel for de ignorante religiøse. For oss i den opplyste del av verden heter dette dermografisme, en ikke helt uvanlig form for elveblest (dermographia urticaria). Man skriver på barnet, som utvikler tilsvarende reliefferte utslett på huden omtrent som om man hadde skrevet på normalhud med nesle. I et sivilisert samfunn ville nok dette vært mer en sak for barnevernet enn et mirakel.. Jeg visste ikke om denne typen elveblest. Kan tenke meg dette har blitt "utnyttet" av diverse årsaker opp gjennom historien ja... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har det egentlig kommet frem noen flere koranvers på denne gutten? er 2 uker siden sist jeg hørte noe nå... Men hvis det er en slik elveblest som du(hun) sier, er det permanent eller bare en forbigående sjukdom? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Elveblest er latent mener jeg å huske, det vil si at det dukker opp av ymse årsaker, som stress, når huden din ikke tåler noe etc. Det er ihvertfall ikke der hele tiden. (Min kone har elveblest og det slår ut når hun er fryktelig stresset... Flere skulle hatt en slik indikator tror jeg he he ) Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Har det egentlig kommet frem noen flere koranvers på denne gutten? er 2 uker siden sist jeg hørte noe nå... Men hvis det er en slik elveblest som du(hun) sier, er det permanent eller bare en forbigående sjukdom? Kanskje noen med litt vett borti der faktisk har oppdaget sannheten. Og nå er de så flaue ovenfor resten av verden at de prøver å dysse det ned? Lenke til kommentar
TheOneBigX Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Verden frykter Islam. Med rette. Det finnes ingen religion som er mer forvaklet, løgnaktig, fornektende og menneskefientlig enn islam etter at kristendommen mistet den tronen og ble tannløs, så det er med rette at vi frykter islam.... Det er en religion som ikke har mye godt i seg dessverre..... Men blir fryktelig overrasket hvis det skulle vise seg å være noe annet enn vissvass dette her.... Og hvorfor må det skrives på arabisk? Nei, dette stinker hoax lang vei... Og du bruker al qaeda som kilde eller? Hvis du ikke vet det så betyr faktisk Islam fred. Det at maktsyke mennesker har makten i islamske land har ingenting med Islam å gjøre. Det blir det samme som å sammenligne nazisme med kristendommen, fordi tyskerne startet det. Ja, det er faktisk så ekstremt. Fred ja - med å sprenge seg selv i lufta og ta 17 menneskeliv i slengen.. Får jo..hvor mange var det...100 jomfruer i himmelen viss du dreper et annet menneske elns. Jippi Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Påstanden om at Islam betyr "fred" er like feilaktig som alltid. Grunnet latskap, i stedet for å gi en egen forklaring på det hele, siterer jeg et bokmerke jeg har liggende her. An Arabic word only has one root. The root word for Islam is “al-Silm,” which means “submission” or “surrender.” There is no controversy about this among Islamic scholars. al-Silm (submission) does not mean the same thing as al-Salaam (peace), otherwise they would be the same word. Submission and peace can be very different concepts, even if a form of peace is often brought about through forcing others into submission. As the modern-day Islamic scholar, Ibrahim Sulaiman, puts it, "Jihad is not inhumane, despite its necessary violence and bloodshed, its ultimate desire is peace which is protected and enhanced by the rule of law." In truth, the Qur’an not only calls Muslims to submit to Allah, it also commands them to subdue people of other religions until they are in a full state of submission to Islamic rule. This has inspired the aggressive history of Islam and its success in conquering other cultures. Oppsummert; islam betyr underkastelse, ikke fred. Dessuten er det like latterlig å hevde at Islam er en fredens religion, fordi det betyr "fred". Ideologien består. Endret 9. november 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå