GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Islam betyr underkastelse, muslim betyr en som underkaster seg. Men Islam er eksempelvis en kvinnefiendtlig religion i utgangspunktet, men det er kristendom også, og dette vil folk benytte seg av nettopp på grunn av "maktsyke". Det blir aldri fred av religion så lenge det finnes fanatiske mennesker, og jeg tror ikke vi blir kvitt de verdiløse menneskene med det første. Tror forresten det moren her driver med har et navn: Munchausen syndrome by proxy Kanskje det ikke passer helt dog... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er ikke bare et alvorligtilfelle av elveblest denne ungen har? En kompis av meg hadde det, og det skulle ikke mye til for at han fikk røde merker og hevelse. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Sykdommen som nevnes er relatert til elveblest. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Selv om dette garantert er svindel, er det sikkert mange som går på. Hva moren eller legene måtte si (i en svært muslimsk by) er irrelevant. De har noe å tjene på dette, og det må i så fall undersøkes av en tredjepart. Det jeg er temmelig sikker på, er at dette slutter før ungen er 2 år og gammel nok til å snakke. Små barn lyver ikke med overlegg. Hvor er House når vi trenger han? Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvorfor er det slik at det ikke er noen land som er styrt av islam er det noe godt å bo i da? Hvorfor sier "alle" muslimer at de som styrer i disse landene ikke er ekte muslimer mens de er det? Hva er det som er galt med islam når samtelige land som styres av det omtrent må holde innbygerne som gisler for i det hele tatt ha innbygere? Tror ikke at du skal stirre deg blind på at de tror på en gud jeg... Dette minner veldig med hvordan de kristne overhodene styrte og stelte i europa før kristendommen ble reformert og mistet sin makt og hvorfor er det slik? Hvorfor viser det seg gang på gang at gode samfunn ikke er forenelig med et et religiøst styresett? Jeg vet ikke, jeg bare konstanterer fakta. Du kan ikke på ramme alvor syntes at det er godt for voldtatte kvinner å bli kallt utro for deretter å bli pisket som "straff" for sin "utroskap"? Dette er normalen i slike land bare så du vet det. Og merkelig at det ikke er NOEN som styrer og steller i disse landene som er "ekte" muslimer... Det MÅ jo være noe galt et sted med hele islam isåfall, det skjønner du også? Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg er ikke enig. Faren min feks. er en god muslim. Han ber fem ganger om dagen, faster....du tar kaka. Han er verken kvinneundetrykkende, slem, eller noe som helst. Og han følger koranen. Det du ikke nevner er at lederne i disse arabiske landene hjernevasker folket. De gir dem ikke noe annet valg. Feks. det med burka. I koranen står det rett og slett bare at "kvinnen skal dekke sin skjønnhet". Da er det jo opp til hver enkelt å dekke det hun selv annser som sin skjønnhet. Jeg vil ikke si det er undetrykkende. Samtidig så spør du hvorfor alle muslimske land suger å leve i. Jo, fordi den muslimske verden er i dass nå. Men du som er så opptatt av fakta, kan jo se tilbake i tiden. Da Osmanerriket regjerte. Da var det nok godt å leve i Tyrkia og Arabia kan jeg tenke meg. Da i tiden fulgte folket den ekte troen, ikke en forvridd en som er skapt bland maktsyke ekstremister idag. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg tror ikke det er noe som heter den ekte tro, eller i det minste tror jeg ingen noensinne har fulgt det. Grunnlaget min for å si dette er tatt fra Christopher Hitchens' bok, God is not Great, hvor han forklarer at Koranen opprinnelig var skrevet ned fra muntlige tradisjoner til et arabisk skriftspråk som enda ikke var standardisert, som førte til at når arabisk endelig ble standardisert så var det store deler av boken som var vanskelig å oversette til det nye skriftspråket. Det er også veldig vanlig at folk tilpasser troen sin til samfunnet de bor i. Men samfunn endrer seg, og med det kan, og vil meningene rundt troen endre seg med det. Dette fører til samfunn i begge ender av skalaen: fredelige og aksepterende, voldelige og sneversynte. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Samtidig så spør du hvorfor alle muslimske land suger å leve i. Jo, fordi den muslimske verden er i dass nå. Men du som er så opptatt av fakta, kan jo se tilbake i tiden. Da Osmanerriket regjerte. Da var det nok godt å leve i Tyrkia og Arabia kan jeg tenke meg. Da i tiden fulgte folket den ekte troen, ikke en forvridd en som er skapt bland maktsyke ekstremister idag. Ottomanerriket var en imperialistisk krigsmaskin, ikke det forbildet Islam trenger akkurat. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hva skjer med verden! Nei, det er ikke et mirakel. Det er oppspinn på samme måte som alle de historiene om helgenstatuer i meget katolske land som blør. http://en.wikipedia.org/wiki/Dermatographic_urticaria Det som vises på de bildene, er nettopp symptomene på dette. Skulle allmennlegen i denne landsbyen snakke høyt ut om dette kan han vel regne med å ikke bli så veldig godt likt. Det er uansett fult mulig å fremprovosere allergiske reaksjoner på huden, selv om en person ikke lider av en hudsykdom. Tiden det tar for den arabiske skriften å forsvinne stemmer av en eller annen mekverdig grunn med det som er beskrevet her. Hørte om en lignende tilstand av en person som må gå på antihistaminer hele tiden, og søkte det opp. Til de som bare kritiserer Islam, se på alle andre religioner, om dere ikke har skjønt det enda så er religion bare noe man tolker hvordan en man vil. Religion blir et problem i det øyeblikket folk er mer en nominelt religiøse, da påvirker det samfunnet på en negativ måte. Religion = FAIL Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Selv om dette garantert er svindel, er det sikkert mange som går på. Hva moren eller legene måtte si (i en svært muslimsk by) er irrelevant. De har noe å tjene på dette, og det må i så fall undersøkes av en tredjepart. Det jeg er temmelig sikker på, er at dette slutter før ungen er 2 år og gammel nok til å snakke. Små barn lyver ikke med overlegg. Hvor er House når vi trenger han? På TV... If you could reason with religious people, there would be no religious people!- Gregory House Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Islam betyr underkastelse, muslim betyr en som underkaster seg. Islam er en omskriving av "Salaam (Shalom)" som betyr fred... Ikke glem dette når du sitérer wikipedia Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/S-L-M Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 The word إسلام Islām is a verbal noun derived from s-l-m, meaning "submission" (i.e. entrusting one's wholeness to another). "One who submits" is signified by the participle مسلم, Muslim (fem. مسلمة, muslimah).[3] The word is given a number of meanings in the Qur'an. In some verses (ayat), the quality of Islam as an internal conviction is stressed: "Whomsoever God desires to guide, He expands his breast to Islam."[4] Other verses connect islām and dīn (usually translated as "religion"): "Today, I have perfected your religion (dīn) for you; I have completed My blessing upon you; I have approved Islam for your religion."[5] Still others describe Islam as an action of returning to God—more than just a verbal affirmation of faith.[6] Samme kilde ^^ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ja, det var det jeg mente.. Det betyr mye forskjellig, og den eldste formen er Salaam Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ja, det var det jeg mente.. Det betyr mye forskjellig, og den eldste formen er Salaam Islam har aldri betydd "fred" men underkastelse, underkastelse under måneguden allah. Ordet for fred er salam, som ikke har noen likhet med islam. En betydning av ordet islam er imidlertid "fred", men da i meningen at underkastelse under allah gir fred. Dette er imidlertid uansett ikke det samme som at islam betyr fred. islam gir "fred" for dem som underkaster seg islam, men islam betyr krig og ufred for alle andre. At det står at islam betyr "fred" på wikipedia, betyr lite. For vi vet jo alle hvor langt enkelte muslimske imamer går for å lure både muslimer og ikke-muslimer. Lenke til kommentar
Frosland Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Synes slike saker er veldig betenkelige. Det virker nok litt menneskeskapt. Jeg har hørt lignende historier om malerier av blant annet Maria, hvor hun gråter blod. Reagerte på samme måte. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hva skjer med verden! Nei, det er ikke et mirakel. Det er oppspinn på samme måte som alle de historiene om helgenstatuer i meget katolske land som blør. http://en.wikipedia.org/wiki/Dermatographic_urticaria Det som vises på de bildene, er nettopp symptomene på dette. Skulle allmennlegen i denne landsbyen snakke høyt ut om dette kan han vel regne med å ikke bli så veldig godt likt. Det er uansett fult mulig å fremprovosere allergiske reaksjoner på huden, selv om en person ikke lider av en hudsykdom. Tiden det tar for den arabiske skriften å forsvinne stemmer av en eller annen mekverdig grunn med det som er beskrevet her. Hørte om en lignende tilstand av en person som må gå på antihistaminer hele tiden, og søkte det opp. Til de som bare kritiserer Islam, se på alle andre religioner, om dere ikke har skjønt det enda så er religion bare noe man tolker hvordan en man vil. Religion blir et problem i det øyeblikket folk er mer en nominelt religiøse, da påvirker det samfunnet på en negativ måte. Religion = FAIL Bildene av den sykdommen, og bildene av gutten er forskjellige. "Skriften" på de folka som har den sykdommen er hoven hud. På ungen er det liksom inni huden. Så det virker ikke som samme greia hvertfal. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Bildene av den sykdommen, og bildene av gutten er forskjellige. "Skriften" på de folka som har den sykdommen er hoven hud. På ungen er det liksom inni huden. Så det virker ikke som samme greia hvertfal. Hvis man går ut ifra at det er ekte, i den forstand at det ikke er foreldre/andre som skriver på ungen. Hva så? Det beviser eksakt hva? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja si det... godt spørsmål... Hva beviser det egetlig? Det er hevet over enhver tvil at muslimer garantert vil styrkes i troen på allah, de er det allerede ved å se dette samme om det er sant eller ikke. Så den saken er grei.. Hva dette "beviser" for oss andre er ikke godt å si... Verden er jo som kjent ikke perfekt, men personlig holder jeg en knapp på at det har naturlige forklaringer (som vanlig) og ikke noe abnormalt, som de fleste troene automatisk vil hoppe til... Blir gøy å se hva dette ender som. En ting er sikkert, jeg stoler IKKE på den lokale legen i dette tilfellet, da han også vet hva slags straffer som venter en som tviler på den gedigne allah... Lurt å lyge litt der for å beholde hodet. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Bildene av den sykdommen, og bildene av gutten er forskjellige. "Skriften" på de folka som har den sykdommen er hoven hud. På ungen er det liksom inni huden. Så det virker ikke som samme greia hvertfal. Hvis man går ut ifra at det er ekte, i den forstand at det ikke er foreldre/andre som skriver på ungen. Hva så? Det beviser eksakt hva? At vitenskapen ikke kan forklare alt... Det er vel noe mange vil ha vansker med å akseptere. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 At vitenskapen ikke kan forklare alt... Det vet alle, t.o.m en vitenskapsmann. Hvis alt har en forklaring er vitenskapen død. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 At vitenskapen ikke kan forklare alt... Det vet alle, t.o.m en vitenskapsmann. Hvis alt har en forklaring er vitenskapen død. Men dette er tross alt noe religiøst, som enda ikke har klart å bli motbevist. Altså, det er muligheter for forklaring, men hvis disse blir motbevist, gjennstår man egentlig bare med en forklaring. Og det er at greie er the real thang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå