Gå til innhold

Ny telefon. Nokia N97 eller N97 mini?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hvor stort du liker tastatur, og hvor mye du har bruk for fulltastatur. Min erfaring med N97 er at det er et fullgodt tastatur, og at et mindre kanskje vil virke smått og vanskelig å bruke. Har hatt bare N97, og er storfornoyd. Sikkert fornøyd ihvertfall om du tar den største. Den er verdt plassen i lomma, og veldig stilig i hvit. (faktisk)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Valget ditt mellom n97 og n97 mini avhenger av hva du selv trenger funksjons og utseendemessig.

N97 mini er litt mindre enn n97. Men når du får sammenlignet disse to merker du lett at mini er mindre og føles mer kompakt enn n97.

Når det gjelder qwertytastaturet på dem begge har n97 egen d-pad på venstre side av tastaturet mens n97 mini har egne piltaster som er en del av tastaturet omtrent som på et pctastatur.

N97 mini har ikke linsedeksel noe n97 har.

N97 mini har metallbakdeksel som gir bedre kvalitetsfølelse. Dette har ikke n97.

N97 kommer med 32gb innebygd minne mens n97 mini bare har 8gb. Begge har minnekortleser som støtter opp til 16gb micro sd.

På n97 har fmsender, dvs at den sender ut fm signaler til nærmeste radio innen 10m rekkevidde(-+) når du spiller av musikk på den.

Nokia n97 mini kommer med en ny og forbedret verson av operativsystemet som gir bedre brukervennvennlighet. For å få dette må på n97 må du oppdatere den først via pc.

Lykke til med valg av ny mobil!

Lenke til kommentar

n97 mini har etter sigende fått bedre kritikk. Jeg prøvde telefonen i butikk i går. Det var veldig liten forskjell på størrelsen på tastene (og skjerm, for den slags skyld), men mini er mindre i ytre størrelse og føles mer kompakt. Jeg likte bedre tastene på mini, og piltastene er mer konkret enn d-pad'en. Jeg liker store telefoner da de vanligvis gir mer å bruke, men i n97/n97 mini feiden ville jeg faktisk gått for minien.

edit: Menneh.. du heter jo winphone : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg må være ærlig å si at jeg vil anbefale deg noe annet. Jeg og flere kompiser kjøpte oss n97. Det har vært et sørgelig kapittel. Den har svak prosessor, lite ram, dårlig signalmottak, svak gps (mulig det har blitt rettet i produksjonen nå), skjermen er fin, men tåler lite pga plasten. + MYE bigs med fw. Dessuten er appsene som er laget til s60, treigere og dårligere enn til x iPhone ( har vel med rutine og gjøre bla).

Telefonen er stor, men slank og er god å holde i. Qwerty tastaturet fungerer veldig bra, men knappene gir litt for dårlig respons. Musikkspilleren er utmerket, og gir god lyd. Ved bruk av høytaler ved samtale, så er lyden klar og fin, men mottaker vil ha problemer med

å høre deg. På de 8 telefonene jeg har testet, har man måttet ha telefonen inni munnen for at

mottaker skal høre deg. Til å koste såpass mye, er den ikke verdt kjøpet. Jeg kjøpte

meg

iPhone 3gs 32gb og har aldri vært så fornøyd. Flere mailkontoer med push, surfing etc fungerer

mye bedre. Mye mye bedre. Gps'en med Ndrive er helt rått mot nokias ikkefungerende opplegg. Så hvis noen kan bekrefte at Nokia har rettet opp i produksjonen, så er den sikkert helt fin, men etter det jeg har sett, så er den ikke mye å skryte av. Kamera er forøvrig meget godt på n97,

Lenke til kommentar
Skal gå til innkjøp av ny mobil. Vil enten gå for nokia m97 mini eller den "orginale" N97, noen innspill?

n97 og n97 mini er to veldig bra mobiler. Men du må belage deg på at disse trenger mere ram! Sammenlignet med mobiler som nokia n900, htc hd2, og android telefoner er n97 og n97 mini EKSTREMT TREGE.

Hvis hastighet ikke er alt vil jeg fortsatt anbefale disse to, men spesielt n97 mini siden den gir mer eller mindre det samme i en litt mindre størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...