eliminaaator Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei! Jeg holder på og teste radio streming og kjøre nå på windows, men vil prøve og installere det på en debian server jeg har, men alle guider jeg finner er gamle får dette nor eg prøver og starte den sv02: ~ / sc #. / Sc_serv -bash:. / Sc_serv: Ingen slik fil eller mappe noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Bruk icecast, du finner det i pakkebrønnen. Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 nei skal bruke shoutcast liker de bedre Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Icecast er ihvertfall veldokumentert, og integrerer langt bedre med resten av systemet. http://icecast.org/docs/icecast-2.3.2/ Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 skal teste de seinere men først skal eg teste shoutcast Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 -proprietært -ikke under utvikling -dårligere støttet -mindre valg -vanskeligere å sette opp -mindre stabilt ... hvorfor i all verden vil du bruke SHOUTcast? Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 nå skal eg ha de og er de noen som vet hvorfor eg ikke får startet den er de noe eg må installere på serveren for og få den til og kjøre? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Står du fast på forrige punkt fortsatt? Feilmeldingen er ganske klar, filen "Sc_serv" ligger ikke i arbeidsmappen, alternativt er den ikke markert som kjørbar. Hvis du ikke finner ut hvilket av de to mulighetene det er, post output av "ls -l" i den mappen her på forumet. Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 ja de virker som eg må installere noe mote installere nano Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 ? du måtte installere *nano*? jeg tror du mangler en grunnleggende forståelse for hva du holder på med. rtfm. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 sv02: ~ / sc #. / Sc_serv-bash:. / Sc_serv: Ingen slik fil eller mappe Hvorfor i helvete har du mellomrom mellom ~ og /? Dette er det første jeg ser som hinter om at du burde spørre om god hjelp. Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 de ser ut som debian er helt på tur Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Debian gjør typisk sett slike ting litt spesielt med dæmons istedenfor vanlige applikasjoner o.s.v. Lenke til kommentar
eliminaaator Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 ser ut til de hosting firmaet eg lier serveren hos har noen problemer med oset Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Tast output fra kommando: ls og: pwd og: whoami Satte opp Shoutcast for litt siden, og det eneste jeg husker er sånn sett at det var meget enkelt. Da må det ha vært enkelt. Kan rett og slett ikke huske om det var noen konfigureringsfil der, men det skulle man da tro. I så fall så er det vel ikke så dumt å bruke nano. Det er da i det minste et alternativ. Nano er vel sånn sett innstallert som default på de fleste Linux distroer. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hadde noe langt i bakhodet ja, om en konfigureringsfil i samme directory som en eksekverbar programfil i samme directory. Ser ut til å stemme. Bare den første guiden jeg googlet opp. http://www.webhostgear.com/396.html Første trinn er jo bare å "installere", dv med andre ord si å dekomprimere og plassere inn i en directory med riktig eierskap. Så er det å editere konfigureringsfilen. I guiden er det brukt pico men nano er jo picos tvillingbror. Starten gjennomføres ved å eksekvere den eksekverbare filen sammen med angivelse av konfigurasjonsfilen, altså noe ala: ./sc_serv sc_serv.conf Dette forutsetteer vel at man "står" i det samme directory der den eksekverbare filen og konfigureringfilen ligger. Husker ikke hva jeg skrev inn i konfigureringsfilen, men det var vel på en eller annen måte selvforklarende. (Ettersom nettradien stadigvekk kjører og jeg husker ingen ting av det.) Aner ikke hvilken Linux distro jeg satte det opp på men vil ikke se bort fra at det var Debian. (Holder meg ellers normalt til Centos.) Shoutcast skal ellers være ganske uavhengig av pakkesystemer og slikt fordi den består kun av en eksekverbal fil og en konfigurasjonsfil ..(hvis jeg nå husker dette riktig.) Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Noen framskritt ?? Kunne vurdere å sette opp en ny Shoutcastserver bare for å kunne guide litt, men det forutsetter at det skjer noe .. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Først må gutten her forstå chmod / vi. Har man ikke kontroll på disse standard verktøyene, tror jeg ikke man burde drifte en shoutcast server selv. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Først har jeg lastet ned sc_serv_1.9.8_Linux.tar.gz til skrivebordet Dette er hos meg Desktop liggende under home Kommandoer som skal kjøres er merket i rødt, alt annet er output marius@x:~/Desktop$ mkdir shoutcast marius@x:~/Desktop$ mv sc_serv_1.9.8_Linux.tar.gz shoutcast/ marius@x:~/Desktop$ cd shoutcast/ marius@x:~/Desktop/shoutcast$ tar -zxvf sc_serv_1.9.8_Linux.tar.gz README.TXT sc_serv.conf sc_serv marius@x:~/Desktop/shoutcast$ nano sc_serv.conf #eventuelt gedit hvis man har xserver kjørende !!!<Her endrer jeg passord til admin, og passord for den som skal sende>!!! marius@x:~/Desktop/shoutcast$ ./sc_serv #ikke mellomrom mellom ./ og sc_serc ******************************************************************************* ** SHOUTcast Distributed Network Audio Server ** Copyright © 1998-2004 Nullsoft, Inc. All Rights Reserved. ** Use "sc_serv filename.ini" to specify an ini file. ******************************************************************************* Event log: <11/11/09@19:01:40> [sHOUTcast] DNAS/Linux v1.9.8 (Feb 28 2007) starting up... <11/11/09@19:01:40> [main] pid: 6991 <11/11/09@19:01:40> [main] loaded config from sc_serv.conf <11/11/09@19:01:40> [main] initializing (usermax:32 portbase:8000)... <11/11/09@19:01:40> [main] No ban file found (sc_serv.ban) <11/11/09@19:01:40> [main] No rip file found (sc_serv.rip) ...OGSÅ VIDERE... Fra første post ser jeg også at det slurves med stor og liten bokstav, samt mellomrom i kommandoer. Det eneste som man trenger å endre i konfigurasjonsfilen i første omgang er passord til admin innlogging og passord til å logge seg på for å spille. (Edit: lagt til - forran zxvf) Endret 11. november 2009 av -Logos- Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Du mangler en - for opsjonene til tar kommandoen. Endret 11. november 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå