Gå til innhold

[Løst]har jeg 64 bit eller 32 bit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer helt an på prosessoren du har i maskinen. Egenskaper for Min Datamaskin forteller deg navnet på prosessoren. Du kan da relativt lett sjekke på nettet om den har søtte for 64 bits instruksjonssett. Evt. post navnet på prosessoren her.

prosessoren er: Amd phenom II quad core 955 3.2GHz

Start > Controllpanel > System > General

jeg gikk inn på General men det sto bare hvor mye ram og sånt jeg har ikke noe om 32 bit eller 64 bit..

Lenke til kommentar
For å finne ut hva slags Os du har , last ned SIW

Deretter :

Trykk på "Operating System". Da skal det komme opp hva slags OS du har :

OS1.png

Greit nok, men det letteste er nok bare å gå inn på sidene til AMD å søke etter sin modell, så står det jo der. Så slipper du å laste ned noe som helst.

Eller å sjekke cpuen på f.eks komplett der den samme infoen står:

Arkitektoniske trekk HyperTransport-teknologi, AMD64-teknologi, integrert minnestyreenhet, Enhanced Virus Protection, AMD Cool'n'Quiet Technology, AMD Virtualization, AMD CoolCore Technology
Lenke til kommentar
For å kverulere litt så har du jo allerede i post 5 funnet ut at CPU'en støtter 64 bits OS.

Spørsmålet var jo også (slik jeg ser det ) hvilket OS han har installert nå.

:)

Vanskelig å tolke trådstarters spørsmål den veien. Han skal jo gå over til Win 7 så hva han har idag er ikke rellevant. Forøvrigt selges Win 7 som en "dobbeltpakke" det vil si kjøper bestemmer selv om han vil installere 32 eller 64 bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...