franky12 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 hei! lurer på hvordan jeg kan regne ut energibehovet mitt og hvordan jeg kan vite hvor mye energi jeg får i meg? er 15 år trent i ca. 3-4 år. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx (Nederst) Det er pekepinn, du må justere kcal opp eller ned for eks etter en uke da du ser hvilken veg vekten går VS målet ditt. Hva du spiser er lett, det står på etiketten. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 jeg dreiv å rota rundt på den sia til linken du sendte og syns det var rart med så få øvelser på programkalkulatoren til "ekstrem muskelvekst" åssen funker det egentlig? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har du trent styrke i 3-4 år? , hvis så burde du vite det. Jeg kan lett bygge kropp med 3 øvelser. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det baserer seg på baseøvelser. Dvs flere muskelgrupper pr øvelse. Markløft Knebøy Benkpress De tre kan man bygge 120 kg kropp med med gigantiske biceps uten å ha trent en eneste isolasjonsøvelse for biceps. Liker ikke RYP EM, 5x5 på myR er bedre synnes jeg. EM har også større hopp i progresjonen, så man må spise litt mer for å kunne henge med. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Har du trent styrke i 3-4 år? , hvis så burde du vite det. Jeg kan lett bygge kropp med 3 øvelser. nei, hadde ikke tenkt å trene det programmet uansett Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hvilket program trener du med da? Du kan jo bare poste det og jeg kan se over det. Lenke til kommentar
Gutt1994 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det baserer seg på baseøvelser. Dvs flere muskelgrupper pr øvelse. Markløft Knebøy Benkpress De tre kan man bygge 120 kg kropp med med gigantiske biceps uten å ha trent en eneste isolasjonsøvelse for biceps. Liker ikke RYP EM, 5x5 på myR er bedre synnes jeg. EM har også større hopp i progresjonen, så man må spise litt mer for å kunne henge med. hva betyr RYP EM og myR? Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Har du trent styrke i 3-4 år? , hvis så burde du vite det. Jeg kan lett bygge kropp med 3 øvelser. nei, hadde ikke tenkt å trene det programmet uansett øvelse reps sets warm up sit-up 50 1 dumbbell side bend 25-50 hver side alternated leg raise 50 1 medium grip barbbell bench press 10-15 3 straight arm dumbbel pullover 10-15 3 standing military press 10-15 3 wide grip rear lat pull-down 10-15 3 standing dumbbell triceps curl 10-15 3 standing mideum grip barbell curl 10-15 3 knebøy 10-15 3 er fra en gammel brun bok målet med treninga er ikke store muskler : p Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Husk at du også må øke vektene fra uke til uke minimum. Dermed må du begynne på halv vekt av hva du klarer 10 av og legge på 1-5kg avhengig av øvelse pr trening/uke. Du må ha progresjonen, når det blir tungt må du senke rep, men øke sett for like mye trening. Alt dette i for eks 6 uker. Jeg kan gjerne komme med eksempel. Samme vekter trening etter trening trener ikke muskelen en gang, da bindevev holder igjen. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Husk at du også må øke vektene fra uke til uke minimum.Dermed må du begynne på halv vekt av hva du klarer 10 av og legge på 1-5kg avhengig av øvelse pr trening/uke. Du må ha progresjonen, når det blir tungt må du senke rep, men øke sett for like mye trening. Alt dette i for eks 6 uker. Jeg kan gjerne komme med eksempel. Samme vekter trening etter trening trener ikke muskelen en gang, da bindevev holder igjen. ok, takk. om dere luuer på hvor jeg fant programmet så fant jg det i boka "bill pearl's veien til mr. univers" det programmet trente jeg for en litt sia. de siste 6-7-8 ukene har jeg bare trent push-up og kropsvekts øvelser med mye jogging:P Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Da regner jeg med at det ligger inn progresjon. Husk at de boler, da kan de løfte hva de vil, musklen vokser selv uten trening. Det er derfor hjertet blir for stort og de dør. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 veit:S men pearl bola bare litt de siste åra:P Lenke til kommentar
War Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Husk, tabbe nr 1. Ikke kopier en bodybuilders program. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 det virker ganske logisk:P Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 glemte et spm. hjelper proteinpulver mye? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det hjelper til å få i deg nok proteiner Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 det skjønte jeg da, jeg mente om du får større framgang med proteintilskudd enn uten:P Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kommer an på om du får i deg nok proteiner i kostholdet. Hvis ja, så er svaret nei. Hvis nei, så er svaret ja. Du bør sikte på å få i deg hvertfall 2gram proteiner per kg kroppsvekt, så det er bare å sette seg ned og telle. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 hei! lurer på hvordan jeg kan regne ut energibehovet mitt og hvordan jeg kan vite hvor mye energi jeg får i meg? er 15 år trent i ca. 3-4 år. Nå er det å regne ut kaloribehov ingen nøyaktig vitenskap, så det er effektivere å følge denne metoden: Vei deg og før opp vekta. Før opp vekten til all maten du spiser i løpet av en periode på 5-7 dager, og så veier du deg igjen. Hvis vekta har stått stille, har du mengden med mat du kan spise uten å legge på deg. Skal du ned i vekt, bare fjerner du litt fra hvert måltid. Skal du opp vekt, legger du til litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå