Gå til innhold

Vil flytte(bytte læreplass)

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har tidligere gått vg 2 elenergi og går nå i lære som elektriker hos en lokal elektrobedrift. Jeg trivs forsåvidt greit her, men slik som det er nå så er jeg lei landsbygda og vil flytte til byen , tenker da mest på stavanger omerådet. Men skal jeg flytte må jeg få meg en ny læreplass. Så hvodan er det med oppsigelstid som lærling? og hvordan er det og få seg en ny læreplass nå så sent på året? Kom gjerne med forslag til bedrifter som det er verdt og høre med, gjerne bedrifter som også har automatikere da jeg har store planer om og ta automatiker fagbrevet når jeg er ferdig utlært som elektriker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med opplæringskontoret ditt så kan de veilede deg litt på veien. Det må en gjensidig oppsigelse til i og med at du er på kontrakt så er det ikke oppsigelsestid på helt vanlig måte. Grunnen til at det er slik er at du er ekstremt godt beskyttet mot kutt og nedbemanning i en bedrift som lærling.

Hadde jeg vært de som ansatte deg hadde jeg blitt skikkelig "pissed-off"... Er utrolig respektløst og vinglete å få læreplass bare noen får mnd i forrveien for så å snu i døren for å si: Nei, jeg vil ikke allikevel, det er ikke gøyt nok! Ikke er det lett for de å hente inn nye og de har kanskje sagt nei til andre godt kvalifiserte søkere? Veldig ødeleggende for hele lærlingesystemet som bygger mye på tillit

Ser heller ikke pent ut på CVn å ha 1/2 år i en bedrift for så å ha de resterende to år et annet sted.

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Snakk med opplæringskontoret ditt så kan de veilede deg litt på veien. Det må en gjensidig oppsigelse til i og med at du er på kontrakt så er det ikke oppsigelsestid på helt vanlig måte. Grunnen til at det er slik er at du er ekstremt godt beskyttet mot kutt og nedbemanning i en bedrift som lærling.

Hadde jeg vært de som ansatte deg hadde jeg blitt skikkelig "pissed-off"... Er utrolig respektløst og vinglete å få læreplass bare noen får mnd i forrveien for så å snu i døren for å si: Nei, jeg vil ikke allikevel, det er ikke gøyt nok! Ikke er det lett for de å hente inn nye og de har kanskje sagt nei til andre godt kvalifiserte søkere? Veldig ødeleggende for hele lærlingesystemet som bygger mye på tillit

Ser heller ikke pent ut på CVn å ha 1/2 år i en bedrift for så å ha de resterende to år et annet sted.

heihei

Takk for svar. For all del jeg trivst godt i bedriften jeg er i nå og det står ikke på at det ikke er "gøy nok", er jo det same jeg går til bare det er et annet sted. Som du sier kommer nokk de som har ansatt meg til og bli rimelig forbanne. Men når bylivet frister såpass mye som det gjør vet jeg ikke om jeg vil ta hensyn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...