simen_gunnar Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei. Jeg ønsker å vite og diskutere norges tiltak i klimakampen. Jeg tenker på tiltak gjort ifra staten sin side, tiltak som blir gjort i samfunnet og tiltak du og jeg gjør. Jeg skriver et foredrag som skal fremføres på Norplus Seminar i Oslo om 2-3 uker, og dette er en stor del av det! Håper på mange nyttige innspill Hoveddelen er altså hva Norge som land har gjort for å bedre klimaendringene. Mvh Simen Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 vi er allerede ett veldig klimavennelig land som bruker nesten bare vannkraft og lignende. så du kan si iforhold til andre land er Norge ikkeno når det gjelder forurensing Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er jeg klar over, og flott er det når det blir besøk fra hele norden men trenger alikevel informasjon om de tiltak som er gjort Lenke til kommentar
cFc Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Vi forsyner flere land med kull så de kan se dårligere ut i forhold til oss som bare bruker vår fine vannkraft. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har du kilder? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Norge — Med 70.000 tonn om bord frakter skipet tre ganger så mye kull som hele Svalbardsamfunnet bruker på lys og varme i året. Den statseide kullgruven eksporterer 2 til 3 millioner tonn til europeiske kullkraftverk i året. Dette tilsvarer utslippene fra den norske bilparken. http://www.greenpeace.org/norway/news/gree...rterer-kullskip Gruvevirksomheten i Longyearbyen drives av Store Norske Spitsbergen Kulkompani. I dag er det kun virksomhet i Gruve 7, som ligger omtrent en mil øst for byen under Gruve 7-fjellet mellom Bolterdalen og Foxdalen. Her produseres årlig ca 80 000 tonn kull. Hovedproduksjonen foregår nå i Sveagruva, der det tas ut ca 3 millioner tonn årlig. http://no.wikipedia.org/wiki/Gruvedrift_i_Longyearbyen Nå er jo dette Green Peace og wiki, men jeg regner med at de ikke driver å lyger så mye om dette her. Vi selger tonnevis av kull, samtidig som vi bruker vannkraft selv. Nå er jeg ikke imot dette, men klimafanatikere, som lærere ofte er, liker å høre om "vår dobbeltmoral". Pleier å heve karakteren et hakk. Foredrag ja.. Kanskje litt mer seriøst det ja.. Jaja Nå er det bare å google Endret 26. oktober 2009 av cFc Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå