Gå til innhold

Hjelp angående Norton og mulig falsk positiv

Anbefalte innlegg

har akkuratt formatert pc en fordi den hadde begynt å reagere ganske sent! men når jeg hadde aktivert norton antivirus så kom det opp at jeg hadde en sikkerhets trussel, med risikonivå høy. Viruset heter patchful.exe og ligger i windows mappen! er det noen som vet om dette i det hele tatt er et virus, eller om det er norton som har gjort noe feil? har dette blitt slettet nå siden norton fant det, eller er det noe jeg bør gjøre? håper på svar snart, er litt paranoid :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

norton har jeg bare dårlige erfaringer med... testet den en stund for par år siden, og både den og norman sa hele pcen bare bestod av virus, mens ingen andre virusprog fant noen.. og da jeg avinstallerte den ble maskinene mye raskere igjen..

vil heller anbefale deg at du laster ned noe annet program og se hva det sier...

avg eller nod 32 feks

finner selv ingen info om patchful.exe på nettet..

Lenke til kommentar

Dersom du ynskjer at me skal hjelpe deg å sjekke om du har virus på PC-en køyrer du gjennom veiledninga, og poster loggane her i din eigen tråd.

PS: Eg vil og oppmoda om å endre topic (namn på diskusjon) til noko meir egna ;)

@vesleengen, Mikkel™ og Sigurdl: Eg trur trådstartar set pris på om me har ein konstruktiv diskusjon om kva som kan vera problemet, derfor kan me kanskje ta av-program diskusjonen i ein anna tråd? Norton har faktisk gjort store framsteg dei seinaste åra... Om det er det beste er ein eigen diskusjon, som kan tas i ein eigen tråd.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet :)

Jeg endret emnetittelen din til noe mer passende. Endre den gjerne til noe du synes er mer riktig for det du mener er problemet, men anbefaler at du leser om hvordan man lager gode emnetitler her ;)

Når det gjelder problemet ditt så skal du se at det ordner seg. tosha0007 er en av brukerne som har peiling på det han driver med her så jeg anbefaler å høre på han. Hvis du leser gjennom noen av de andre trådene i kategorien så ser du fort hvilke andre brukere som vet hva de gjør på området, og hvem som er lurt å ta imot råd fra. Én ting er hvertfall sikkert og det er at det ikke er noen vits å gjøre drastiske ting som å endre antivirus. Norton er et veldig godt alternativ og så lenge du er fornøyd med det generelt er det ingen grunn til å bytte.

Som sagt; følg rådene til de erfarne brukerne så skal du se at du får fikset problemet ditt :)

-hernil

PS: Ikke nøl med å sende meg en PM hvis du lurer på noe!

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til å tvile på Norton mtp patchful.exe.

.exe filer som ikke er Mirosoft sine som legger seg i \Windows katalogen har ikke noe der å gjøre og alle varsel lamper bør lyse ved slik oppførsel. Ingen normale program installasjoner dropper .exe filer der.

men norton varslet om viruset før jeg hadde vert på nett, eller instalert noen programmer som ikke var standart. det tok vel norton 15 sek å finne viruset. trodde ikke man kunne få virus uten å være på nett eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...