Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Heisann. Jeg har en Lenovo G530 med disse spesifikasjonene: Intel Celeron CPU 900 @ 2.20GHz 2.19GHz 4GB RAM. Hvor mye kan jeg klokke denne uten å få problemer med stabilitet og varme? Har lyst å spille litt mer krevende spill, som f.eks Colin McRae : Dirt. Hvis det er mulig å klokke den, så hadde det vært fint med en bruksanvisning og anbefalinger om det er bra eller ikke for dataen. Mvh: Skogli Endret 25. oktober 2009 av Skogli Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 klokke laptop? glem det... fordi? jo fordi: bios er som regel stengt for tukling, varmen er sikkert høy nok fra før... skal du spille så er det grafikken som er avgjørende.. CPU kommer i andre rekke.. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ok, føles ut som dataen holder en perfekt temperatur nå. Kanksje ikke så lurt å tukle med det. Hehe. Så CPUen har ikke hovedårsaken til at spillene hakker? Takker for kjapt svar. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 nei det er grafikkortet som avgjør det... veit du hva slags kort du har? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Meget sikker på at det er: Intel GMA 4500M Dynamic Video Memory Technology 5.0 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 det er et kort som såvidt klarer HD på youtube... så spille på den maskinen kan du glemme... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har klart å kjøre BF2 med nesten full grafikk. Er ikke så gale da. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 nei men så er BF2 straks 5 år gammelt også da og har i utgangspunktet ganske lave systembehov... bla 512 RAM og så gammelt som 5000 serien Nvidia grafikk eller 8000 serien ATI...og under 2,5GB HDD.. og det er ikke så mye... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ok. Det virket ut som du har god greie på data, kanskje du kunne hjelpet meg en ting til. BF2 vil ikke starte lenger. Har lest meg frem til at det kan være hertzen som kødder seg. Har du noen ide hvordan jeg kan få det til å funke igjen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 vanskelig å si... tror heller du kan sjekke ut det ved å se litt på BF2 forum... at det er noe med klokkhastighet eller MHz tviler jeg egentlig på... Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ok. Leste bare at BF kjører 60Hz og at det var noe tull med det... Får se hva de sier på BF-forumet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 ah så det var skjerm Hz du snakket om... trudde du mente CPU MHz jeg du kan jo kanskje åpne BF2 launcher og se om du kan justere grafikkinnstillinger der... og gjøre om til 60Hz Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 er ikke helt sikker på om det er mulig på pcen din, men du kan gå på www.guru3d.com -> laste ned et program som heter: RivaTuner Når du har lasta ned og lagra filen, Pakk filen ut i en mappe på skrivebordet, installer og kjør rivatuner. (Noen ganger om du har Windows Vista må du først starte systemet med driversignatur avslått. Dette kan du gjøre ved å trykke [F8] under oppstart av windows og velge skru av driversignatur) Når du kjører rivatuner: Trykk på knappen med bilde av et skjermkort til høyre i menyen. (får du ikke denne muligheten så er det driversperre for OC av skjermkortet ditt og da kommer vi ingen vei.) Men går dette, ja da fortsetter vi: Da vil du kunne klokke skjermkortet litt, det skal som oftes gå bra å klokke skjermkort på laptop litt. Om du får den muligheten så kan du oppdatere meg om hva som står der så skal vi finne ut av hvilken overklokk som blir aktuell Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Dette kan bli spennede. Har enda ikke hørt om noen som har klart å kjøre noen extra MHz ut av Intels 4500 serie Holder meg oppdatert her, for nå ble jeg nysgjerrig Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ditto... klokke intel grafikk er godt gjort... Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ahh, trodde det sto han hadde nvidia 5000 serie. Leste feil jeg. Beklager, å du kan glemme dette med RivaTuner. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Du kan laste ned Rmclock, da kan undervolte cpu nokså mye så den holder seg kjøligere og batteritid blir noe lengere. Jeg gikk fra 1.3v til 0.9750v dette var da på en Dell m1710. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå