koestera Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei Jeg har et problem med å lese minnekortet fra kameraet i kortleseren på min pc. Den ser ikke ut til å klare å lese det. Det kommer ingen melding om at det ikke er noe der, men timeglasset kommer på og der står det. Kan det være at "gamle" kortlesere ikke har støtte for å lese avchd formatet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Canon HF200 benytter SD/SDHC-formatet på minnebrikker! Avchd er ikke et minnekortformat. SD og SDHC er to forskjellige formater. Eldre kortlesere behøver ikke være kompatibel med SDHC-formatet. (SDHC = Secure Digital High Capasity). På ditt kort vil det stå om det er SD eller SDHC. Sjekk med spekk på minnekortleseren din om den støtter det kortet du benytter. Endret 25. oktober 2009 av PerB Lenke til kommentar
koestera Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei Takk for opplysende svar, tror nok det er her problemmet ligger. Da blir det å kjøpe seg en ny kortleser. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvor stor er SD-brikken du prøvde å bruke? Jeg har samme problem med et splitter nytt SD-USB kortleser. Ser ut som problemet er med store brikker på 16 GB eller 32 GB. Da jeg testet mitt 4 GB-kort på kortleseren, fungerte det helt fint. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Slet også med det samme... jeg måtte bare vente veldig lenge, før minnekortet omsider ble lest av maskinen. Lenke til kommentar
koestera Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Minnekortet mitt er 16 gb. Kan det være størrelsen det kommer ann på :-) Hvor lenge måtte dere vente før det ble lest da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 16GB vil si SDHC. Dermed må kortleseren ha støtte for SDHC-kort. Har du funnet ut om kortleseren støtter SDHC? Det kan også være greit å få opplysninger om produsent av SDHC-kortet ditt. Lenke til kommentar
koestera Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Hei Nei har ikke funnet ut om kortleseren støtter det. Den er kjøpt for ca 4 - 5 år siden på netshop. Sikkert et kinesisk merke. Minne kortet på 16 gb er kingston class 4. Har også prøvd med et san disk på 8 gb. (Det som fulgte med kamraet) det går heller ikke. Så jeg har bestillt meg ny kortleser fra netshop, ringt og spurte først om den hadde støtte for SDHC. De sa at den hadde det så håper det ordner seg nå. Det er denne jeg har bestillt. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49290 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå