taleg Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hei Jeg håper at noen her kan komme med noen produktive innspill som kan gi oss noen hint på hvordan vi enkelt kanløse et lite problem.... Vi er en kamerat gjeng som alle bor innen for 500 m av hverandre og vi har lyst til å sette opp et rettet trådløst ned mellom oss... Det er en som bor mer eller mindre midt i mellom oss andre og vi har tenkt til å plassere serveren her, men hvordan gjør vi det med koblingen... Det vi helt hadde tenkt oss er minst mulig sone, men med muligheten til å koble seg på ved hjelp av en miniparabol ol. Beskrivelse av hvordan fikse klientene har vi funnet på nette.. Hey vi kan bruke en pringles boks opp til 1000 m ved fri sikt og godt vær.... Men hvordan fikser vi basestasjonen til å være omnidirectional.. dvs man finner den fra alle kanter. Hva vil dere anbefale av hardware for å få til noe som dette.. ? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hei, her er forslag på oppsett med utstyr fra nettbutikken jeg selv representerer: Midtpunkt: Buffalo Airstation G54 Pigtail N 50cm Skjøtestykke eller lynbeskyttelse 6m C2FCP kabel 8dBi RundstråleAntenne Klienter med blikkboksantenne Buffalo Airstation G54 Pigtail N50cm Skjøtestykke eller lynbeskyttelse 6m C2FCP kabel Blikkboksantenne Klienter med vanlig antenne Buffalo Airstation G54 Pigtail SMA 30cm 5m SMA kabel 14 dBi Flat Patch Denne løsningen vil gi dere 54Mbps-nett (rundt 20Mbps effektiv) med ethernet-grensesnitt hos alle sammen. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Hm... Jeg glemt å skrive at vi alle har lokalnett fra før av, med hver vår ruter som deler ut IP-adr lokalt til maskinene... det vi er ute etter er å koble lokalnettene sammen med en trådløs forbindelse. Uten å måtte fikse så alt for mye med flere rutere...Det beste hadde vært en base statsjon i midten og deretter en klient hos hver av oss med 2 nettverks kort.. 1 vanlig til lokalnettet og 1 til det trådløse nettet... og deretter la den maskinen koble resten av nettverket på det trådløse nettet I tillegg så har vi alle ADSL... Noe av poenget er å kunne gjøre filer direkte mellom oss uten å ta det over internett... og hvis det er mulig.. dele ADSL koblingene til hverandre og på den måte få doblet max hastigheten.. JEg vet hvordan jeg kan koble det opp... problemet er hvordan blir det med ip-adresser over det trådløse nettet kontra de eksisterende adressene lokalt... og vil alle maskinene kunne finne hverandre med denne koblingsmåten ? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 La WLAN koble seg til LAN. Bruk statisk IP så er blir det garantert ikke konflikt. WLAN vil fugere som en TP-kabel fra en switch med flere maskiner på....i teorien(om det settes opp rett). Bruk så kort kabel som overhodet mulig mellom antenne-AP/ -KLIENT. Det lønner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå