Tomeito Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Nå lagde jo Strummer radioshowet sitt, "London Calling", hvor han for det meste spilte det meste av musikk. For meg er mange/de fleste av gamle punk"helter" i dag ikke mye å skryte av, ytrer seg i hytt og pine, ikke altid like godt, men Strummer har jeg virkelig sansen for; gjør glimrende arbeid med The MEscaleros! Sex Pistols i dag er ikke det samme som Sex Pistols for 32 år siden, ihvertfall før skrotnissen Sid Vicous kom, men de lagde hakke meg god musikk, og ble jo veldig godt likt også blant punkerne den gang da. Var litt kjapp med MxPx, visste ikke at de hadde gitt ut et par plater på Universal, Interscope og A&M; men resten er jo på smålabels (Tooth and Nail, Side One Dummy). Jeg vil påstå at ihvertfall ikke The Clash var noe arenarockeband på førsteplata; senere så kan jeg skjønne det. Ramones? Popmusikk himla fort. SÅ ja, kan skjønne "nedsablingen" av banda jeg nevnte. Angående punkpop: Dette er for min egen del først og fremst, for meg blir det lettere enn å si "lett og mer tilgjengelig punk", at jeg skriver det om band ovenfor andre er desverre pga. det har blitt en vane. Men du kan ikke nekte for at det er et vanlig brukt ord/uttrykk på nettet, at det i følge deg er riv ruskende galt, forandrer ikke det. Når jeg leser det så å si overalt, så blir man jo påvirka - gidder ikke å tenke "der skrev de punkpop, men det burde det ikke ha vært, fordi det ikke er noe som heter punkpop", blir for tungvint. Akkurat den "melodic"-påbenevnelsen mange gjør, er jeg helt enig med deg i, blir tullete å si, som da med hardcore punk og melodic hardcore punk; ikke store forskjellen - forskjellen ligger heller ofte i hardcore vs. hardcore punk! Men nå har vel denne tråden spora littegranne av, men interessant er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå