Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Antenneovergang? trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det ann å få overført signalene fra de ledningen (vet ikke hva de heter) til en usb-ledning? Har tenkt meg noe ledninger på ca. 1 - 3m, mister man mye på å ikke gjøre det??

Endret av Hmf
Lenke til kommentar

I og med at du har et PCI-kort som må stå i PC så må du bruke antennekabel.

1-3M går nok fint. Problemet med lange og "tynne" kabler er at man raskt får mye tap på mikrobølge. Så må man veie dette opp mot hvor effektive antennene er kontra de miniatyrantennene man finner på de fleste dongler.

Uansett så pleier man å vinne langt mere på å plassere antennene optimalt enn man taper i noen meter kabel. Når det gjelder pris så ser jeg at man får en slik 3 meter lang kabel til 10kr inkl frakt på ebay kontra 100+kr i Norge.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

I og med at man må ha tre stk kabler til det kortet er det nesten for dyrt å kjøpe i Norge.

Ellers hadde jeg liten effekt av å bruke forelengelse på mitt Linksys WMP300N. Skyldes nok helst at jeg hadde gode forhold uansett. Standard kabellengde var nok i massevis.

Lenke til kommentar

Har PCen i kjelleren, og det er betongvegger. De kablene som er følger med er så sinsykt korte så jeg tenkte jeg kunne få fått hengt opp antennen opp på veggen, ganske nærme taket. Tror antennen er ganske sterk, eller den ser skikkelig sterk ut. Lednigene som er på den er ganske feite. Så jeg tenker at det jeg kan gjøre er å få hengt opp antenne, men de ledningene er altså forkorte.

Lenke til kommentar

Pass på at dere plasserer antennene slik at de får bredsiden mot hverandre.

Hvor du får maks signal behøver ikke være høyest opp på veggen, men avhenger av reflekser mm.

Med noen meter kabel kan du prøve deg fram mens du overfører data over nettverket eller pinger. Trykker du ctrl_alt_delete og velger nettverk så vil du se øyeblikkshastigheten mens du f.eks tester mot http://speedtest.net/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...