Gå til innhold

Kjøleproblematikk g-force ti4800se

Anbefalte innlegg

Har et problem med kjølingen av ti4800se kort. har satt på zalman ZM80AHP heatpipe. den skal funke på dette kortet. men når jeg kjører spill som fks gta vice city så får jeg en underlig høyfrekvent lyd samt at spillet hakker noe grusomt. dette skjer etter ca 30 min spilling. har ikke hent før men.

når jeg sjekker varmen på cdpu så ligger den på ca 50 grader (bruker silent viking)så den skulle være i orden

finnes det noe program som leser av tempen på gpu`en?

Som dere ser er jeg ute etter at maskinen skal være stillegående. hvis det finnes andre løsninger som er like stille samt bedre så kom med forslag. er åpen for og bytte kjøleløsning.

eller så er maskinen spekket slik

Asus a7v333

AMD Athlon xp 1800 m/silent viking

creative g-force ti4800se m/ zalman ZM80AHP kjøler (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP)

768 mb pc2700 ram

enermax silent pluss 350W strømforsyning

2 stk kabinettvifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å legge en stor vifte med lav hastighet oppå heatpipen?

Har lest en test et sted hvor de gjorde det med en slik Zalmanløsning, tempen sank helt vanvittig mye, og vifta gikk så sakte at den ikke hørtes. Mener de brukte en 90 eller 120mm som de stripsett fast.

Har faktisk vurdert en slik løsning selv.

Lenke til kommentar
Hva med å legge en stor vifte med lav hastighet oppå heatpipen?

Har lest en test et sted hvor de gjorde det med en slik Zalmanløsning, tempen sank helt vanvittig mye, og vifta gikk så sakte at den ikke hørtes. Mener de brukte en 90 eller 120mm som de stripsett fast.

Har faktisk vurdert en slik løsning selv.

høres fornuftig ut. har du en link til denne siden? eller forslg til vifte?

Lenke til kommentar

Jeg har vifte-styring allerede. Har 8 vifter på den.

Enermaxen er vel kanskje det beste valget siden den har montert rheostat. Hvis du ikke har mange støyende vifter så ville jeg gått for den.

Hvis du derimot trenger å kontrollere andre vifter i tillegg så ville jeg gått for en frontmontert viftestyringsenhet. Koster egentlig ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...