Gå til innhold

Case fans til Corsair 800D


Alkohoel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Jeg skal kjøpe meg en Corsair 800D, men skal kjøre air cooling og en Corsair H50, før jeg oppgraderer til et vannkjølingsystem om 6-8 måneder. Jeg har hørt at det ikke er så bra air flow i Corsair 800D, så jeg har tenkt å erstatte de viftene som er intergrert i Corsair 800D med noe bedre i tillegg skal jeg kjøpe to ekstra til å ha i toppen av kabinettet. Men jeg trenger hjelp til å velge vifter. Jeg trenger 1x 140mm vifte, og 4x 120mm vifter. her er de aktuelle viftene jeg har sett på:

 

120mm

Sharkoon Silent Eagle 1000 120mm - Bra luft, Veldig stille

Scythe S-Flex SFF21G - Bra luft, veldig stille

Scythe Gentle Typhoon - Bra luft, veldig stille

Delta FFB1212EHE - Dobbelt så bra luft som noen annen 120mm vifte, og dobbelt så mye lyd:P

 

Trenger jeg så mye luft som Delta'en gir?

 

140mm

Scythe Kaze Maru 140mm

Evercool Red Scorpion 140mm Fan

 

Jeg har ingen aning om hva slags 140mm vifte jeg skal velge faktisk, dette er bare noen tilfeldig jeg plukket ut som har fått gode tilbakemeldinger.

 

Takk får alle tilbakemeldinger !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen !

 

Jeg skal kjøpe meg en Corsair 800D, men skal kjøre air cooling og en Corsair H50, før jeg oppgraderer til et vannkjølingsystem om 6-8 måneder. Jeg har hørt at det ikke er så bra air flow i Corsair 800D, så jeg har tenkt å erstatte de viftene som er intergrert i Corsair 800D med noe bedre i tillegg skal jeg kjøpe to ekstra til å ha i toppen av kabinettet. Men jeg trenger hjelp til å velge vifter. Jeg trenger 1x 140mm vifte, og 4x 120mm vifter. her er de aktuelle viftene jeg har sett på:

 

120mm

Sharkoon Silent Eagle 1000 120mm - Bra luft, Veldig stille

Scythe S-Flex SFF21G - Bra luft, veldig stille

Scythe Gentle Typhoon - Bra luft, veldig stille

Delta FFB1212EHE - Dobbelt så bra luft som noen annen 120mm vifte, og dobbelt så mye lyd:P

 

Trenger jeg så mye luft som Delta'en gir?

 

140mm

Scythe Kaze Maru 140mm

Evercool Red Scorpion 140mm Fan

 

Jeg har ingen aning om hva slags 140mm vifte jeg skal velge faktisk, dette er bare noen tilfeldig jeg plukket ut som har fått gode tilbakemeldinger.

 

Takk får alle tilbakemeldinger !

 

Hei.

Har du fått nye vifter i Corsair kabinettet?

Går og venter på ny pc fra komplett med samme kabinett som deg og H50 vannkjølingen.

Har også lest at det kan være litt problemer med kjøling. Så driver og kikker litt på diverse vifter.

Har forøvrig to stk 120 mm, Noctua NF-S12 Står at de yter 81 m3/h Kanskje de holder til å ha i toppen av kabinettet er ihvertfall stille?

Så blir det vel til å finne en 140mm Vifte til å trekke luft inn fra bånn av kabinettet.

Har du noen å anbefale?

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...