Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg et lite sjokk: telefonen ringte og en dame presenterte seg som Miss X fra et firma i Tokyo. Det var dårlig engelsk, men hun visste navnet mitt og at jeg bodde i Norge. Ellers fikk jeg bare med meg 'increased revenue' 3-4 ganger før jeg sa jeg ikke var interessert.

Ettersom jeg eier noen domener som en gang i tiden hadde gyldig telefonnummer og rett navn vil jeg tro det er der de har fanga meg opp. Gir ikke ut telefonnummer og fullt navn til lugubre sider, og kan ikke tenke meg at opplysningene er solgt fra et sted jeg er registrert.

Andre som har fått liknende telefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått nope lignende her hjemme på telefon men vi møter spam i hverdagen, enten vi liker det eller ei!

Hver dag tar vi inn posten, og der ligger det masse reklame som regel, uadressert og adressert. Det finnes muligheter for å reservere seg mot det, men det hjelper ikke hos oss hvertfall.

Inni avisa blir det gjemt spam, eller reklame som det her på godt norsk. Jeg abbonerer forresten på autofil, og jaggu ligger det ikke noe spam dritt der og hver gang, bl.a reklame for en VW Multivan i eget brev, mye papir dritt osv.

For å ikke snakke om alle telefonselgere som lurer dumme foreldre til å binde seg i 12 måneder til Nye Telenor ADSL, med at det er super raskt og enkelt osv. Men så har de en begrensning på 1gb, som de selfølgelig klarte å lure foreldre eller andre til å ikke få vite da vi bestillte. Dette er noe som skjedde hos oss rundt nyttår, og for å ikke snakke om alle telefon selgerene som maser hele tiden!

Spam er framtiden for noen, ulykke for oss andre, som tjener penger på mer lovende vis.

Lenke til kommentar

det som eg har opplevd ang telefonselgere og annen spam generellt,

dersom du svarer EN gang, kjøper EN gang, gi bort penger EN gang eller svarer på mailen EN gang, da er løpet kjørt... da vet de at hos deg er det noe å hente og flere vil strømme på. :wink:

spessielt lite vellykket var forsøket mitt på å lage ett program som overvåket outlook for så å svare på eposten med en stygg beskjed for så å slette eposten. problemet var ikke att det ikke fungerte, men heller det at eg aldri har sett en så stor økning på spam. for hver mail eg svarte fikk eg vel 2-3 tilbake. :lol:

har lært leksa her i gåren ja :woot:

Lenke til kommentar

Hepp! I dag fikk jeg en telefon fra Somalia. Jeg lå riktignok og sov, så jeg kan ikke uttale meg om hvem og hva det egentlig var. Men jeg sporet nummeret etterpå og fant ut hvor det kom fra, men ikke fra hvem. En ting som er 100% sikkert er at det ikke var kjentfolk...

Lenke til kommentar
Hepp! I dag fikk jeg en telefon fra Somalia. Jeg lå riktignok og sov, så jeg kan ikke uttale meg om hvem og hva det egentlig var. Men jeg sporet nummeret etterpå og fant ut hvor det kom fra, men ikke fra hvem. En ting som er 100% sikkert er at det ikke var kjentfolk...

:lol: Fra Somalia? OMG! Jeg hadde fast telefon ei stund mens jeg hadde telenor... når det visste seg at 50 % dem som ringte var selgere, nappet jeg telefon ledningen og bruker nå bare mobilen.

Men FFS i morges rett etter jeg hadde stått opp (14:30 :-? ) så ringte mobilen med en ferdig innspilt spørreundersøkelse om ett eller annet...også på mobilen? aldri fått sånt jeg før på mobilen. De da det ville ta 4 min...men det tok meg 1 sec å legge på. fan jeg blir irritert av sånt. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...