Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Aspire 5720ZG - HELT svart skjerm

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Acer Aspire 5720ZG, tilhører en venninne, med HELT svart skjerm. I følge henne så har det visstnok blitt sånn etter installering av noen oppdateringer til Windows Vista.

Problemet er jo at skjermen er helt svart, samme f... hva man gjør. Trykker på startknappen, lys kommer på og maskinen starter opp - hører "velkomstlyden" til Vista, men skjermen er svart hele tiden, ikke så mye som et lysglimt. Har også prøvd å koble til ekstern skjerm, både via VGA og DVI utgangen, uten hell. Har da trykket på hurtigtastene for valg av ekstern skjerm.

Noen som har tips eller forslag til hva som kan være galt her, og hva jeg evt. kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 års reklamasjon

I dette tilfellet skal du ikke gjør en dritt, da du ikke klarer å reparere. Sikkert defekt vga eller mb.

ring acer, eller lever til butikken den ble kjøpt fra

Defekt VGA eller minne jeg og har holdt en knapp på, ville bare høre her om noen hadde andre muligheter. Vært borti en del problemer når det gjelder data, men at en bærbar skjerm blir HELT svart er nytt for min del...

Mener å huske at jeg leste et sted om noen aspire-modeller som har dette problemet.. man kunne sjekke om det gjaldt akkurat din modell ved å skrive inn noe info.. søk etter det på google..

Googla litt om dette igår, og da dukket det opp ett par stykker til som hadde tilsynelatende samme problemet, men aldri noen løsning. Så tenkte jeg skulle prøve å resette BIOS idag, gjør ikke det noe utslag får jeg eier til å sende den til Acer senere, så får de ta en titt. Kanskje går det som reklamasjon, kanskje ikke.

Takker for tilbakemeldinger ihvertfall :) Noen som har vært borti dette før, at skjermen er HELT svart, men maskinen starter opp som normalt? Hører jo velkomstlyden fra windows og alt... Artig sak :p

Endret av hdata
Lenke til kommentar
da er det noe galt med kobling mellom skjerm og hovedkort da.

fks inverter.

Men dette blir synsing :p

prøv å sett på ekstern skjerm, får du noe bilde?

Har også prøvd å koble til ekstern skjerm, både via VGA og DVI utgangen, uten hell.

Blir telefon til Acer iimorgen, rakk det ikke idag, så får vi høre hva de sier :) Er liksom helt dødt, så gidder ikke styre så veldig - åpne opp og rote gidder jeg ikke med tanke på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...