SineTwo Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Tror jeg må se å skaffe meg følgende problemer: * Rygg problemer for fysio * Nærsynhet for optiker * Langvarig irriterende hosting for lege * Kone, slik at jeg kan plage advokaten med skillsmisse papirer * Hus, da kan jeg spørre håndverkere, elektrikere samt rørlegger for hjelp * Opprette SineTwo's Bakeri slik at jeg kan spørre alle møderene i nabolaget om baketips (selvfølgelig, de er jo 30+ så de MÅ vite hvordan å bake * Barn som sliter på skolen, så kan jeg forlange at lærer-vennene mine setter seg ned med barnet mitt for gratis vikartimer Neida - men det hadde vært morsomt å se hvordan det hadde fungert Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Enig. En annen ting som irriterer er når jeg hjelper mamma eller pappa. Hvis jeg gjør mer enn 5 klikk så blir de helt sprø og spør: "HVaaa må man gjøre alt det der hver gang nå da? Hvorfor så mye klikking og innstallering? Det er sååå mye styr altsååå!" Quoted for fucking truth. Faren min er alltid, hva skal jeg trykke nå, hva skal jeg trykke nå? Men jeg har vært heldig med resten, og tjener litt på det. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hater virkelig at alle forventer hjelp. Og det er ikke alltid jeg aner hva jeg skal gjøre, noe som regel ender opp med å forverre problemet.... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har fått ryktet som dataeksperten pga utallig mange timer Rayman som liten, ikke at det gjør man til et geni akkuratt, men noen innser ikke det. Ja ok, jeg kan nok pc bedre enn de fleste i familien fordet -.- Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Har også dessverre dette "ekspert ryktet" og må gjøre mye gratisarbeid. Det er også alltid min feil om noe teknisk i huset ikke virker. Og selvfølgelig skal mine foreldre si til alle dem kjenner at jeg kan fikse pcene dems. Synes det er greit at jeg hjelper noen i familien med småting når jeg er hos dem, men det blir for drøyt når jeg må gjøre flere timers arbeid med å fikse en pc uten å få betalt. Selv om jeg har en onkel som er lege så drar jeg ikke til ham om jeg skulle fått en bylle på tissen eller ber om en full legesjekk gratis. Endret 25. oktober 2009 av maxxi Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Syns enkelte her overdriver, det er da noe helt annet og hjelpe noen med en legesak eller unngå fengsel, som faktisk er yrket dems, enn å fikse noe på pc'en. Selv liker jeg og hjelpe andre^^ til en viss grad. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Så lenge du får det til og du får ein takk eller eit eller anna posetivt tilbake så er det jo bare kjekt Lenke til kommentar
Toad Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Syns enkelte her overdriver, det er da noe helt annet og hjelpe noen med en legesak eller unngå fengsel, som faktisk er yrket dems, enn å fikse noe på pc'en. Selv liker jeg og hjelpe andre^^ til en viss grad. Så data er ikke et yrke? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Enkelte har det jo som yrke ja, men hvis det er noe som tar flere timer og fikse så sier man det istedet, og da burde de forstå at det ikke er noe du har lyst til. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Syns enkelte her overdriver, det er da noe helt annet og hjelpe noen med en legesak eller unngå fengsel, som faktisk er yrket dems, enn å fikse noe på pc'en. Selv liker jeg og hjelpe andre^^ til en viss grad. Et bedre eksempel er at vist det skjer noe feil med bilen din, og du får hjelp av en bekjent til å reparere den, hadde du forventet at den hjlpen var gratis? Eller ville spurt "Hvor mye skjylder jeg deg nå?" eller lignende? Jeg ville selvfølgelig betalt for det, så hvorfor skal det alltid være en "selvfølge" at PC-hjelp er gratis? Forresten, hjelper gjerne familie og venner jeg .Salbu! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Syns enkelte her overdriver, det er da noe helt annet og hjelpe noen med en legesak eller unngå fengsel, som faktisk er yrket dems, enn å fikse noe på pc'en. Selv liker jeg og hjelpe andre^^ til en viss grad. Et bedre eksempel er at vist det skjer noe feil med bilen din, og du får hjelp av en bekjent til å reparere den, hadde du forventet at den hjlpen var gratis? Eller ville spurt "Hvor mye skjylder jeg deg nå?" eller lignende? Jeg ville selvfølgelig betalt for det, så hvorfor skal det alltid være en "selvfølge" at PC-hjelp er gratis? Forresten, hjelper gjerne familie og venner jeg .Salbu! I dette eksemplet så spørr man jo om personen er villig til å hjelpe, det er ikke noe man bare forlanger. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Synes det er greit så lenge det er et problem de ikke kan løse selv. Men når mamma gang på gang trenger hjelp med å sende mail osv, blir jeg irritert. Man lærer jo best av å prøve seg fram selv Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg tror problemet er at det er mange som ser på pc som en slags hobby og derfor ikke verdsetter det like mye som de kanskje ville ha gjort om det var en legetime eller noe i den duren der var snakk om. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Dersom de vil ha jobben gjort "hvitt" med faktura tar jeg 1450,- pr time. Om det er greit med svart tar jeg 750,- pr time. Dersom ingenting er avtalt på forhånd, noe jeg alltid passer på å avtale, tar jeg 300,- pr time. De eneste som får gratis PC-hjelp er mine besteforeldre, og grunnen til det er at de ikke har noen PC... Edit: Jeg jobber med IT på heltid og forventer å få betalt for tiden min like mye som en snekker eller en rørlegger. Endret 25. oktober 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Etter en stund ga jeg opp gratishjelp, og nå krever jeg 200kr for alt jeg skal hjelpe til med - hvis det ikke er en veldig god venn av meg. I begynnelsen syntes jeg bare det var hyggelig å være til hjelp, men når halvveis fremmede ringte meg klokken elleve på lørdagskvelden for å sette opp en ny router, ble det litt vel mye Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 I begynnelsen syntes jeg bare det var hyggelig å være til hjelp, men når halvveis fremmede ringte meg klokken elleve på lørdagskvelden for å sette opp en ny router, ble det litt vel mye Den er bare frekk. Av de som ringer altså. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Off topic: 14 :O ? Er det current age? Eg skulle gjerne ha møtt foreldra som bestiller ein 200mW laser til barnet sitt. Eller adoptert dei Jeg bestillte det helt selv - Men mor min overførte penger for meg De vet at jeg er ikke dum nok til å lyse i øynene på folk, bruker beskyttelsebriller o.l... -------- Kanskje jeg skal ta betalt for det jeeg kan og? hadde blitt cash Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Som regel hjelper jeg til med et smil og forventer ingenting tilbake. Hjelpe andre mennesker syns jeg bare er hyggelig. Men at folk ringer sent på kvelden for å få hjelp til å skifte startside i Internet Explorer blir bare idiotisk (ja, det har hendt.) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 bestefar skriver ned vær gang han trenger hjelp, så han slipper å spørre neste gang Og jeg får jevnlig 200 kr, så jeg trenger ikke å ta betaling for det. Uansett har jeg ikke store familien, og de som er vet jeg har ikke mye tid Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 bestefar skriver ned vær gang han trenger hjelp, så han slipper å spørre neste gang Du er klar over hvor sjeldent det er for folk å ta slik initiativ? Selv for folk vår alder - du bør takke han fra alle på hardware.no - og ja, jeg er seriøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå