Gå til innhold

Hjelp med nettside(flash og html)

Anbefalte innlegg

Hei og hå. Jeg holder på å lage hjemmesiden til galleri borg. Jeg har lagt ut det jeg har gjort foreløblig på freewebs ofr å teste i praksis, men det er en ting jeg sliter med! Jeg har laget den navigasjonsbaren slik at når man trykker på en av knappene slider det grå feltet over den knappen du trykket på. problemet er at man ikke ser det fordi du blir linket til en ny side (altså enten hjem, bilder eller om oss). Jeg vil gjerne at man skal se den slide-effekten. Er det mulig å få den til å bare loade litt av siden, altså loade alt under logoen og navigasjonsbaren (som er en og samme ting) slik at når man tryker på f.esk. bilder så blir bare teksten (og bildene som kommer senere og da) loadet og ikke logoen og nav. baren?

Hvis ikke det er mulig. Kan jeg sette en lite delay på nav baren? slik at det tar kanksje ett sekund etter at man trykker til den nye siden starter å loade (sånn at man se slide-effekten)? Jeg prøvde forsiktig med:

function click1(event:MouseEvent):void{
var myTimer:Timer = new Timer(8000, 8);
myTimer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, runOnce);
myTimer.start();
function runOnce(event:TimerEvent):void {
	myTimer.stop();
	}
navigateToURL(new URLRequest("http://www.galleriborg.webs.com/"));
}

Det var for hjem-knappen, men det funket ikke, den bare loada hele siden med en gang.

I tillegg skulle jeg gjerne ønsket at den ikke åpnet den nye siden i en ny fane (eller nytt vindu som den gjør i IE), men i det samme vinduet... jeg vet det er veldig enkelt i AS3, men jeg husker ikke hva det er (husker bare at det var ett eller annet med "_blank" for å få den til å åpne i ny fane, eller vindu, det husker jeg ikke)

Kom gjerne med tilbakemeldinger og forslag til forbedringer til siden i samme slengen!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ajax er beste løsning for å laste kun deler av siden.

Eventuelt har du alltids de gode gamle frames, her ville jeg gått for IFRAME.

Om siden åpnes i ny fane eller et vindu kommer helt an på hvordan brukeren har stilt inn nettleseren sin. Jeg åpner feks alle ny vinduer i faner, noen liker å få nye vinduer.

I html bruker man target="_blank" for å åpne et nytt vindu. Om alle ting du trykker på skal åpnes i samme nye vindu kan du gi det et navn: target="MyWindow". Alle lenker med MyWindow som target vil da åpnes i dette vinduet.

AS3 biten lar jeg noen andre ta seg av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...