1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har sett på en mercedes c 200 automat på en 140 gamp og gode 2 liter i slagvolum men mange venner av meg sier at C 200'ene går dritt er dette noe sannhet i? aldri prøvd bilen, men gidder ikke og reise og se på en bil som går dritt Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) om den går drit har med mer en bare motorvolum og HK som bilen hadde som ny, blant annet fjør og demping, gir og hvor slitt motoren er. litt eldre automatkasser pleier å gjøre bilen litt slapp i forhold til manuell(min mercedes 190E 2.0 opplevedes iallefall mye sprekere med bytte fra automat til manuell) vis bilen er veldig myk så virker den daffere(genrelt sett) og mye være å kjøre fort med gjennom svinger og slikt. vis motoren er gått veldig langt og kanskje hardt og aldri overhalt så vil den være daffere en vis den har vært kjørt "forsiktig" og blitt overhalt. Endret 25. oktober 2009 av stich_it Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 om den går drit har med mer en bare motorvolum og HK som bilen hadde som ny, blant annet fjør og demping, gir og hvor slitt motoren er. litt eldre automatkasser pleier å gjøre bilen litt slapp i forhold til manuell(min mercedes 190E 2.0 opplevedes iallefall mye sprekere med bytte fra automat til manuell) vis bilen er veldig myk så virker den daffere(genrelt sett) og mye være å kjøre fort med gjennom svinger og slikt. vis motoren er gått veldig langt og kanskje hardt og aldri overhalt så vil den være daffere en vis den har vært kjørt "forsiktig" og blitt overhalt. Bilen har gått 146000 km, men når eg meinar går godt, så meina eg at bilen helde ei bra fart, eg brukbar til forbikjøringar, og ikkje er "flau" og kjøre, blien er "velholdt" men ingenting meir sagt om bilen dempera og fjøring og sånt er noe jeg vurderer og skifte alikavell, men kan automat kassa gi problemer? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 den kan være noe skikkelig drit ja. nå har den bilen ca 20 mer gamp en den merca jeg hadde så kan værre det ikke er så ille, men på min var det rett og slett litt bais med automaten. var en grunn til at jeg bytta til manuell kan du si... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 den kan være noe skikkelig drit ja. nå har den bilen ca 20 mer gamp en den merca jeg hadde så kan værre det ikke er så ille, men på min var det rett og slett litt bais med automaten. var en grunn til at jeg bytta til manuell kan du si... Er bilen turbomata? har ikke så mye peiling på denne bilen, er førstegangs kjøper også, men er vell mulig og chippe bilen? Har du noe tips? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 tror ikke den er turbomata nei, ikke vis det er bensin iallefall... åssen års modell er det? vis det er en som er litt eldre så er det et ganske elementært innsprøytningssytem som er ganske knottede å chipe og chipping er veldig dyrt i forhold til effekt vis det ikke er turbo. vis du monterer et sportsluftfilter eller konfilter så vil du flytte makseffekten litt ned i registeret og det vil få bilen til å føles sprekere bytte fra automat til manuell er jo et godt tips men et drit å gjøre. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 tror ikke den er turbomata nei, ikke vis det er bensin iallefall...åssen års modell er det? vis det er en som er litt eldre så er det et ganske elementært innsprøytningssytem som er ganske knottede å chipe og chipping er veldig dyrt i forhold til effekt vis det ikke er turbo. vis du monterer et sportsluftfilter eller konfilter så vil du flytte makseffekten litt ned i registeret og det vil få bilen til å føles sprekere bytte fra automat til manuell er jo et godt tips men et drit å gjøre. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19265448 Her har du heile annonsen er en 1998 modell, men skifte gir er litt for domt da er det bedre og kjøpe manuell med engang Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har sett på en mercedes c 200 automat på en 140 gamp og gode 2 liter i slagvolummen mange venner av meg sier at C 200'ene går dritt er dette noe sannhet i? aldri prøvd bilen, men gidder ikke og reise og se på en bil som går dritt Hvis du må reise langt for å prøve den aktuelle bilen kan det vel være en idé å prøve en lik bil nærmere deg? Bare for å finne ut om bilen er aktuell med den motoren? Jeg syns C200 går helt greit. Er ikke noen sinke i trafikken. Bruker vel rundt 11 sek +/- til hundre, så ville ikke kalt den for en rakett heller. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har sett på en mercedes c 200 automat på en 140 gamp og gode 2 liter i slagvolummen mange venner av meg sier at C 200'ene går dritt er dette noe sannhet i? aldri prøvd bilen, men gidder ikke og reise og se på en bil som går dritt Hvis du må reise langt for å prøve den aktuelle bilen kan det vel være en idé å prøve en lik bil nærmere deg? Bare for å finne ut om bilen er aktuell med den motoren? Jeg syns C200 går helt greit. Er ikke noen sinke i trafikken. Bruker vel rundt 11 sek +/- til hundre, så ville ikke kalt den for en rakett heller. Neii, er ikke så veldig langt, men trenger ikke alverdens aks, er bare at de blir flaut med en bil som er heilt "dau" men sammenlignet med andre 2litere, til dømes mondeo etc. er dette en "relativt" bra bil? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Har sett på en mercedes c 200 automat på en 140 gamp og gode 2 liter i slagvolummen mange venner av meg sier at C 200'ene går dritt er dette noe sannhet i? aldri prøvd bilen, men gidder ikke og reise og se på en bil som går dritt Hvis du må reise langt for å prøve den aktuelle bilen kan det vel være en idé å prøve en lik bil nærmere deg? Bare for å finne ut om bilen er aktuell med den motoren? Jeg syns C200 går helt greit. Er ikke noen sinke i trafikken. Bruker vel rundt 11 sek +/- til hundre, så ville ikke kalt den for en rakett heller. Neii, er ikke så veldig langt, men trenger ikke alverdens aks, er bare at de blir flaut med en bil som er heilt "dau" men sammenlignet med andre 2litere, til dømes mondeo etc. er dette en "relativt" bra bil? Driftsikre motorer ja. Eneste åpenbare fordeler jeg kommer på nå er at Mercedes har registerkjede, dette er ikke så vanlig så tror ikke Mondeo har dette. Bilene er veldig gode, ingen veldig åpenbare feil. Slitedeler og slikt må jo byttes på alle biler, men utenom dette er ikke disse bilene kjent for å ha mye feil. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har sett på en mercedes c 200 automat på en 140 gamp og gode 2 liter i slagvolummen mange venner av meg sier at C 200'ene går dritt er dette noe sannhet i? aldri prøvd bilen, men gidder ikke og reise og se på en bil som går dritt Hvis du må reise langt for å prøve den aktuelle bilen kan det vel være en idé å prøve en lik bil nærmere deg? Bare for å finne ut om bilen er aktuell med den motoren? Jeg syns C200 går helt greit. Er ikke noen sinke i trafikken. Bruker vel rundt 11 sek +/- til hundre, så ville ikke kalt den for en rakett heller. Neii, er ikke så veldig langt, men trenger ikke alverdens aks, er bare at de blir flaut med en bil som er heilt "dau" men sammenlignet med andre 2litere, til dømes mondeo etc. er dette en "relativt" bra bil? Driftsikre motorer ja. Eneste åpenbare fordeler jeg kommer på nå er at Mercedes har registerkjede, dette er ikke så vanlig så tror ikke Mondeo har dette. Bilene er veldig gode, ingen veldig åpenbare feil. Slitedeler og slikt må jo byttes på alle biler, men utenom dette er ikke disse bilene kjent for å ha mye feil. Jeg har bestemt meg for og reise og se på bilen, og teste skjøl kor "godt" den går Tusen takk for alle tilbakemeldigane! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Toppakning har vel også vært en kjent sak på den motoren? Samt rustproblemene om ikke den ble tatt i aksjonen de hadde for noen år siden. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Toppakning har vel også vært en kjent sak på den motoren? Samt rustproblemene om ikke den ble tatt i aksjonen de hadde for noen år siden. meget mulig, mener med tatt i aksjonen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 MB hadde problemer med feil på grunning eller lakk eller nå hva det enn var som gjorde at bilene rusta alt for tidlig på dører og bagasjeluke. Nye dører/omlakk osv ble satt igang på de berørte modeller. Så derfor er det en fordel å sjekke om bilen er fra den perioden og at den ble utbedret den gangen. Slike tilbakekallinger kalles ofte for en aksjon. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 MB hadde problemer med feil på grunning eller lakk eller nå hva det enn var som gjorde at bilene rusta alt for tidlig på dører og bagasjeluke. Nye dører/omlakk osv ble satt igang på de berørte modeller. Så derfor er det en fordel å sjekke om bilen er fra den perioden og at den ble utbedret den gangen. Slike tilbakekallinger kalles ofte for en aksjon. hmm, men viss bilen er fra den tiden, og den er utbedret, er det noe som trekker ned eller opp, kan rusten slå opp igjen, eller er det gjort sikkelig no? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er utført på den bilen. Ikke så halvgal pris på den heller, men jeg hadde heller valgt en stasjonsvogn, men nå er jeg antageligvis litt eldre enn trådstarter. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis du vil at det skal gå best mulig er du nok nødt til og ha manuell ja. Jeg hadde vel heller lett litt lenger etter en interessant 220 som har 150hk istedet for 136. Stasjonsvogn veier vel også litt mer, og som med automat, koster det stort sett mer. PS: Sjekk grundig for rust da det er det største problemet på slike biler. Anbefaler å ta service etter du har kjøpt bilen og evt understellsbehandling nå før vinteren setter inn. En annen ting, den du viste til i linken er en elegance, hvis du er ute etter sportslig preg er avantgarde mer din gate, med mindre du bytter ut understell etc uansett da. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvis du vil at det skal gå best mulig er du nok nødt til og ha manuell ja. Jeg hadde vel heller lett litt lenger etter en interessant 220 som har 150hk istedet for 136. Stasjonsvogn veier vel også litt mer, og som med automat, koster det stort sett mer. PS: Sjekk grundig for rust da det er det største problemet på slike biler. Anbefaler å ta service etter du har kjøpt bilen og evt understellsbehandling nå før vinteren setter inn. En annen ting, den du viste til i linken er en elegance, hvis du er ute etter sportslig preg er avantgarde mer din gate, med mindre du bytter ut understell etc uansett da. Hva som er forskjellen på elegance og avantgarde? Skal skifte fjører og dempere primært, legge om til breidere dekk, ellers har eg ingen store planer, og omtrent hva koster en understellsbehandling? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Avantgarde har litt annet interiør og er litt lavere enn elengance. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Avantgarde har litt annet interiør og er litt lavere enn elengance. Er ting eg har planer om og fikse også en liten chip, og superbil! (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå