bruerrr Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei. Noen som vet hvordan jeg kommer meg "inn" på routeren? Har prøvd 192.168.1.1 og 0.1, men ingen fungerer... Finner ingenting om innlogging req. i manualen. Pc'en er koblet direkte til ruteren via tp-kabel. Anyone? Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei. En DES-1008D er bare en "dum" switch, dvs at det ikke går an å komme seg "inn" på den, du må gå til det neste punktet. Det du kan gjøre er: Start -> kjør -> Skriv inn: cmd <enter> skriv inn: tracert www.vg.no Da får du opp noe sånt: Det pleier å være den første, men jeg har et litt sært oppsett hjemme min er da er da: 192.168.0.1 Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei. En DES-1008D er bare en "dum" switch, dvs at det ikke går an å komme seg "inn" på den, du må gå til det neste punktet. Det du kan gjøre er: Start -> kjør -> Skriv inn: cmd <enter> skriv inn: tracert www.vg.no Da får du opp noe sånt: Takk for svar! Har prøvd dette nå uten hell, vedlagt ligger bilde av hva som kommer frem i cmd. Det pleier å være den første, men jeg har et litt sært oppsett hjemme min er da er da: 192.168.0.1 Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 da blir det: http://10.133.0.1 Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 da blir det: http://10.133.0.1 fungerer ikke, er det noen annen måte jeg kan gjøre det på? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva er det egentlig du vil oppnå? Åpne porter, eller har du problemer med routeren? Det hjelper også mer hvis du kommer med opplysninger om internettleverandør, og type router du har. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva er det egentlig du vil oppnå? Åpne porter, eller har du problemer med routeren? Det hjelper også mer hvis du kommer med opplysninger om internettleverandør, og type router du har. Skal åpne en port samt Udmp eller hva det heter, for å få dratt igang xboxen til pc'en. Canal digital er ISP, og det er en thomson (standarden fra CD) TCN420 Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er ikke en router, det er kun et modem. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Det er ikke en router, det er kun et modem. Beklager, router er D-Link DES-1008D Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Nei, det er en switch... Du har ingen router i oppsettet ditt Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Nei, det er en switch... Du har ingen router i oppsettet ditt Ja der ser du hvor noob jeg er. Vil det si at det ikke går å koble opp xbox til pcen da eller? Jeg får det ikke til Lenke til kommentar
emva Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Skumleste igjennom både Data Sheet og User's Guide, du har ingen muligheter til å forandre på oppsettet ditt. Du kan ta kontakt med Canal digital å spørre om de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå