muummi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kjører prøveversjonen på pcn min,men kan jeg da kjøpe oppgraderingsversjonen og installere den i RC versjonen eller må jeg da installere Vista på nytt og så installere derifra? Også en ting til som sikkert er blitt besvart tusen ganger tidliger:P Kan man gjøre en clean install med oppgraderingsversjonen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Ja, det er mulig, men oppgraderingen vil ikke overføre filene og innstillingene dine. Den vil legge det i en mappe kalt Windows.old. Har ikke en kilde å henvise til akkurat nå men. Det er den offisielle løsningen riktignok. Et lite triks lar deg allikevel gjøre det. http://lifehacker.com/5332036/upgrade-wind...nal-rtm-release edit: Når det gjelder Clean install. Det er mulig, men bare dersom du har en aktivert versjon av Windows fra før. Endret 25. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
muummi Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Ok men hvis man kjøper fullversjonen er det vel slik at man bare kan ha en aktiv versjon i bruk. Finnes det en måte å gjøre slik at man kan bruke lisensen på flere maskiner samtidig? Kjekt hvis man spleiser på det med en venn eller noe Endret 25. oktober 2009 av muummi Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Så vidt som jeg kjenner til er det bare familiepakkene som har en lisens for flere maskiner (3 stk.). Usikker på tilgjengeligheten her i Norge. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 ingen metode som er litt på kanten av loven heller? ^^ Lenke til kommentar
muummi Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 En annen ting som er er det at RC versjonen slutter jo ikke å fungere ennå, så kan det lønne seg å vente med å kjøpe retail versjonen til senere eller er ikke operativsystem noe som blir nevneverdig billigere med tiden? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 edit: Når det gjelder Clean install. Det er mulig, men bare dersom du har en aktivert versjon av Windows fra før. Dette er feil, du trenger IKKE en aktivert Windows versjon fra før av for å velge clean install. Du kan fint starte installasjonen fra en hvilken XP eller Vista versjon du ønsker, aktivert eller ikke aktivert, piratkopi eller ikke. Windows 7 godtar alt. Les mer her: http://samfunn.myhken.com/?p=792 Jeg har testet ut både piratkopi XP og Vista En annen ting som er er det at RC versjonen slutter jo ikke å fungere ennå, så kan det lønne seg å vente med å kjøpe retail versjonen til senere eller er ikke operativsystem noe som blir nevneverdig billigere med tiden? ville ikke holdt pusten. Vista prisene har holdt seg nokså stabile, og du må jo fortsatt ut med 1.600 kroner for XP Pro...som er 8 år gammelt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Så vidt som jeg kjenner til er det bare familiepakkene som har en lisens for flere maskiner (3 stk.). Usikker på tilgjengeligheten her i Norge. Familiepakken vil ikke komme til Norge, men alle kan kjøpe fra amazon.co.uk http://samfunn.myhken.com/?p=777 Koster ca 1.600 med norsk moms og tollgebyr for tre Home Premium lisenser. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Dette er feil, du trenger IKKE en aktivert Windows versjon fra før av for å velge clean install. Du kan fint starte installasjonen fra en hvilken XP eller Vista versjon du ønsker, aktivert eller ikke aktivert, piratkopi eller ikke.Windows 7 godtar alt. Det er jo flott. Da slipper man det problemet. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Kan man formatere hele harddisken og slette alle partisjoner i Win7 installeringsprogrammet? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Kan man formatere hele harddisken og slette alle partisjoner i Win7 installeringsprogrammet? Ja hvis du ønsker det så kan du formatere alt, du får opp et valg under installasjonen. Skal legge ut to skjermbilder om 5-10 minutter som viser deg hvordan. Velg egendefinert installasjon for å gjøre en clean install, og for å kunne formatere disker og partisjoner. På neste bilde velger du stasjonsalternativer Og her kan du formatere, slette og lage nye partisjoner slik som du vil. Endret 26. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
muummi Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Oki, takk for svar:) Er det ikke greiest å å bare ha en partisjon? Eller kan det være greit å ha en egen partisjon for windows? tror jeg ikke gidder å lage en egen partisjon for recovery, da det er like greit å ha sikkerhetskopi av data på en ekstern disk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Om du har muligheten så anbefaler jeg deg å ha to partisjoner, en til operativsystemet og en til å lagre data på. Her om dagen hjalp jeg en person der Windows Vista bare hadde trynet helt totalt, og da var det ikke lett å få ut filer, dokumenter etc uten å måtte skru ut disken, sette den i en annen pc, for å så redde ut data, og så legge inn Windows på nytt. Men har du gode bakcup rutiner til f.eks en eksterndisk, så skal det jo ikke være noe problem å lagre alt på en partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå