Mattematte Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) You may not know me but I know everything about you" /psalm 139:1 I knew you even before you were conceivde /Jeremiah 1:4-5 You are not a mistake for all your days are written in my book /psalm 139:13-16 I have been misrepresented by those who dont know me /John8 :42-44 I am not distant and angry but I`m complete expression of love" /1 John 4-16 And iit`s my desire to lavish my love on you /1john 3-1 Simply because you are my child and I am your father /1 john 3-1 I offer you more then your earthy father ever could /mattew 7-11 For I am the perfect father /matt 5-48 Every good gift that you receive comes from my hand / james 1-17 MY PLAN FOR YOUR FUTURE HAS ALWAYS BEEN FILLED WITH HOPE /JEREMIAH 29:11 For I am your gratest encourager / 2 thes 2:16 when you are brokenhearted I am close to you / psalm 34- 18 I am your father and I love you even as I love my son Jesus /john 17:23 His death was the ultimate expression of my love for you / 1 john 4:10 I gave up everyting I loved that I might gain your love / rom8-32 Come home and I will throw the biggest party heaven has ever seen /luke 15:7 Hvis du tror på Gud kan du si: -Jesus jeg tror at du døde for meg på korset -Tilgi meg mine feil -Fra i dag vil jeg leve med deg. Endret 25. oktober 2009 av Mattematte Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva mener du egentlig, eller hva spør du etter? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hva er det du prøver å konstantere? At dersom du tror på det, så er det sant for deg, og det kan derfor brukes som argument som støtter din påstand? Spørsmålet er ikke hvordan vi skal tolke det som står i bibelen, spørsmålet er om det som står i bibelen er sant, så det er bortkastet å komme med sirkelbevis som forutsetter at bibelen er sann. Og bibelen er ikke sann, bare fordi den sier den er sann. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Tro gjerne på hva Bibelen sier. Men forumet er strengt tatt ikke ment for ren forkynning. Er det noe vi skal diskutere her? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du gjør den feilen som de fleste kristne gjør, de går ut i fra at bibelen er en eneste stor samling med sannhet og forventer at alle andre skal tro dette også..... Men så enkelt er det ikke. Du har sikkert hørt om kildekritikk? Ikke? Vel, det betyr altså at du må hente kildene fra flere kilder, ikke bare en for at det i det hele tatt skal få noen kredibilitet og hvor mange kilder er det på at denne jesusen din er guds sønn tror du? Du gjettet riktig, det er kun et sted og det er bibelen! Det er faktisk ikke flere steder som omtaler jesus som guds sønn og det er LITT rart syntes du ikke, tatt i betrakning av alt det han etter sigende fant på? Eller har du en unnskyldning klar? For deg er sikkert bibelen og alt som står i den sant, men for meg, og for mange andre, er det ikke det. Den er klin full av hull og logiske brister, for ikke å snakke om tull som vi i dag VET er tull (Adam og eva myten forelsempel, vi VET at dette ikke skjedde, vi VET at mennesket ikke er laget som en fiks ferdig versjon ala røverhistorien som heter skapelse, så hva annet lyver de som skrev og redigerte bibelen? Ingen grunn til å tro at noe av det er sant selv om prester kaller boken for hellig vet du.... Den er ihvertfall hverken sann eller hellig for meg og det ville vært fint om du lot være å referere til den som om det som står der er sant.... Welcome to the real world Lenke til kommentar
inherit Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 for ikke å snakke om tull som vi i dag VET er tull (Adam og eva myten forelsempel, vi VET at dette ikke skjedde Man kan ikke vite noe helt sikkert om fortiden, men man kan tro noe om fortiden ;-) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 for ikke å snakke om tull som vi i dag VET er tull (Adam og eva myten forelsempel, vi VET at dette ikke skjedde Man kan ikke vite noe helt sikkert om fortiden, men man kan tro noe om fortiden ;-) Vi vet fremdeles at adam og eva aldri har skjedd. Vi er ikke slutt produktet av en guds hokus pokus lek og dette vet vi faktisk i dag... Om du nekter å innse det er en helt annen sak, eller velger å dekke deg bak slike utspekulerte, ferdig innspilte "Vi VET ikke noe, men vi kan TRO noe om...." slik du gjør her... sikkert fiffige saker på bedehuset dette, men jeg er pokka nødt til å forholde meg til den virkelige verden jeg og kan derfor ikke la meg lede av slikt... Håper du forstår.... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Da denne tråden på ingen måte inviterer til diskusjon, og trådstarter ikke har besøkt tråden etter at den ble opprettet, regnes dette som ren forkynning og stenges. Slikt kan evt. tas i prekestolen Endret 26. oktober 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg