Gå til innhold

Hva skal du kle deg ut som på Halloween?

KvitKnekt

Anbefalte innlegg

Oppretter denne tråden slik at de som skal feire Halloween kan diskutere hva de skal kle seg ut som, hvordan de kan få det til å se bra/bedre ut, og genrelt litt tips angående kostyme, pynting av leilighet/hus, musikk som passer, og i det hele tatt hvordan lage en god halloweenstemning! Er den feil plassert, vennligst flytt den.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HALLOWEEN 2009

I år faller Halloween på en lørdag, noe som er genialt med tanke på å feire dagen. Halloween blir feiret natt til 1. november. Altså 31. oktober.

Wikipedia om Halloween: norsk - engelsk

Hvis noen har noen gode internettsider som omhandler kostymer (tips, oppskrifter osv), kan dere bare poste i tråden, så skal jeg prøve å lage en oversiktlig liste i førsteposten.

Min kostyme:

Jeg tenkte å kle meg ut som mumie. Og jeg tenkte å lage kostymet slik at det er lett å komme seg inn og ut av, og at det går an å bruke det flere ganger.

Jeg har vært litt rundt om på noen butikker, og har funnet at jysk selger tøystykker 1x5 m i hvitt. Planen er å kjøpe en slik, klippe opp i strimler, tvinne rundt meg slik at det danner en bukse og deretter sy fast strimlene i hverandre her og der. Hvor tett jeg skal sy fast bestemmes av hvor mye jeg gidder.

Jeg tenkte å prøve å bruke litt bobleplast for å få meg til å se litt større ut ^^, og som litt isolasjon mot kulden av å gå ute midt på natten. Jeg kommer til å kjøpe ,og sy inn et strikk rundt livet slik at den holder seg oppe. Samme prosedyre går for genseren. Den skal jeg lage med hette, og sy på en form for "munnbind". Det blir altså bare øynene som skal være synlige. Hetten og munnbindet skal også ha strikk innsydd, slik at de holder seg tett til ansiktet. Planen er å også lage noen enkle hansker av tynne strimler.

Så blir det å prøve å få den til å se litt skitten ut, og kanskje litt blodig. Men det tar jeg etterhvert.

Til slutt skal jeg sy på en og annen strimmelflik for å få den til å se litt slitt ut. Kanskje rive i stykker noen hull eller noe. Forhåpentligvis får jeg kjøpt inn det jeg trenger i morgen, mandag, slik at jeg kommer tidlig igang i tilfelle jeg må endre på ting eller kjøpe inn mer.

Versågod neste! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på å kle meg ut som en lege som har fått seg genser, da det blir litt kaldt å være Lege uten Genser.

Pondus!! :new_woot:

Jeg kler meg ikke ut og jeg feirer ikke haloween. Kan godt ta en fest den dagen, men jeg kler meg ikke ut..

Edit: Halloween klarer jeg meg fint uten.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Har ingen planar om å kle meg ut som noko. Halloween er berre ein kommersiell falsk (for oss) tradisjon som ikkje høyrer heime her i landet. Glad vi ikkje har det tullet her eg bur.

Vennligst ikke start den diskusjonen her. Skal du ikke kle deg ut, har du ingenting i denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar

Rekner med folk boikotter julaftenen og påsken (med flere) på samme grunnlag, når vi først skal begrunne feiringer som hykleri?

point being: fåtallet i Norge er kristne, men likevel feires desse dagene med stor stas, så hvorfor henge seg opp i Halloween?

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

vel, jeg feirer ikke halloween i tradisjonens tro. Men fordi det er gøy og det er en god grunn til å ha temaparty. Pluss at det er mange som gjør det samtidig, og vi treffer mange på uteplassene. Jeg synes bare det er gøy jeg ^^

Så! Back on topic people!

Lenke til kommentar

Personleg so syns eg alle unskyldningar til fri frå skule og jobb er greie. Jul å påske har vi hatt lenge, og det er ein del av statsreligionen vår. Så det kan ikkje heilt samanlignast. Men eg er einig det er hykleri når vi som ikkje trur på det feira det. Men dei som trur på det har god grunn.

Endret av S..hh ahh a a ggrilla
Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kle meg ut som "roadkill" (har ikke noe godt norsk navn på det akurat nå :p )

smøre meg inn i teaterblod og ordne hjulspor på ei hvit t-skjorte elns.

Halloween i norge er bare noe leketøysbutikker har kommet opp med for å tjene penger, så i norge har jeg gitt faen men etter som at jeg for tiden er i storbritannia som er et land som har en tradisjon liggende langt under det komersielle bildet, (og det faktum at jeg er førsteårstudent) så feirer jeg det i alle fall i år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...