Gå til innhold

Sebbes treningslogg! Stronglifts, svømming og muay thai.

Anbefalte innlegg

Sebastian:

80KG (20 August 2010)

18år

176cm

Treningsprogram: Stronglifts 5x5

Muay Thai center:

http://www.spiritfightcenter.se/

Kort om meg:

Jeg har gjennom oppveksten aldri vært noen spesielt atletisk person, jeg var ganske god på slalåmski og spilte fotball når jeg var liten. Men så i 2009 blomstret interessen opp og jeg begynte med Stronglifts. Jeg gikk hurtig opp i vekt, og fra å være en liten tannpirker på 65kg ble jeg kraftige 80kg.

Nå etter 1år med stronglifts har jeg fått større interesse for å bli generelt sprek og ikke bare sterk, vil få god kondisjon, koordinasjon, smidighet og lignende.

Derfor har jeg begynt å svømme og trene thaiboksing, det hjelper også på motivasjonen og gjøre forskjellige ting.

Maksløft

Aldri prøvd meg på å makse eller lignende, så laster opp det høyeste jeg har oppnådd:

Knebøy: 97.5kg 5x5

Benkpress: 65kg 5x5

Markløft: 120kg 1x5

Overheadpress: 47.5kg 5x5

Mål for våren 2011

- Øke til ca 85-90kg

- Få god kondisjon (klare å løpe 1mil sammenhengende)

- Lære å crawle og få god teknikk i svømminga.

- Klare 8-12 pullups

- 120 knebøy, 140 markløft, 80 benkpress

- Bli en god thaibokser

Treningsplan:

Mandag: Stronglifts B

Tirsdag: Svømming

Onsdag: Thaiboksing

Torsdag: Svømming

Fredag: Stronglifts A

Lørdag: Hvile

Søndag: Hvile

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er første pass gjennomført!

25.10.2009

Workout A:

Knebøy 45kg 5x5

Benkpress 40kg 5x5

Stangroing 35kg 5x5

Pushups: 25, 15, 12.

Omvendt Crunch: 3x12

----------------------------------

Kommentar:

Lett, men føler at jeg har trent. Skal passe på å finpusse knebøy teknikken mot de tyngre vekter. Benkpressen og stangroinga føltes fin både vekt og teknikk.

Jeg begynner ikke helt slik Stronglifts tilsier: 70% av max 5RM. Dette er fordi jeg avsluttet netopp midt i Myo-reps så "fortsetter" litt lavere fra der.

Spiste 2 bananer, 200gram nøtter og 1l helmelk før trening.

Nå blir det omtrent det samme etter. Så stikker jeg på resturang og spiser enda mer :D

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

200g nøtter? Er ikke det ekstremt mye? Hvis det er 200g mandler så er jo det noe med 1300kcal, 100g fett og 40g proteiner.

Helmelk er jo ca 80kcal per 100g? Så det blir jo 800kcal. Og 2 bananer er jo ca 160kcal

Personelig er jeg litt imot store måltider på tanke på at når musklene er full i mat og energi vil mat gå til leveren og bli lagret som fett. (Noe sånt, kan være feil)

Hadde du dog spist 2 baner etter trening og 5 dl melk. Og før trening 100g mandler og 5 dl melk, så hadde det vært et fint måltid (du spiser 100g mandler seinere)

Ser at du har lyst å gå opp i vekt, men du trenger bokstaveligtalt ikke å spise så mye. Du skal akkuratt ligge sånn ca 100kcal over kalorioverskudd, ligger du alt for mye over vil du legge på deg ganske så mye fett. Og da kan du bare glemme å veie 80kg + ha mindre fettprosses en den dag i dag.

Stå på :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Måler ikke eksakt, bare utifra størrelsen på posen og hvor mye som er borte, haha hvis du skjønner. Så kan godt være mindre. Jeg tror bare jeg kjører på. Har prøvd lenge å gå opp i vekt men det går utrolig sakte, samme med styrkeøkningene i perioder. Kanskje jeg er blandt de som faktisk har høy forbrenning(?), men det driter jeg i. Jeg skal bli stor, takker Pijus :D

Tror også søvn og mangel på frokost er noe jeg må jobbe med.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Tror også søvn og mangel på frokost er noe jeg må jobbe med.

Du bygger muskler når du sover vet u :) - Alltid god næring for starten av dagen :)

Jeg husker en tulling i gamle klassen, "Jeg går ikke opp i vekt!!", og jeg bare "Hva spiser du da?", han svarte "La meg se, 1 skive og 1 dl juice til frkost, middag og kvelds" og jeg bare...

facepalm.jpg

Det jeg synes du burde gjøre.. Er å ha et mål for å gå opp 1kg i uken og ikke alt for masse fett. Så det du gjør.. Er å veie deg på mandag morgen. Så spiser du det du gjør, og hvis du går opp mer enn 1kg så prøver du å kutte ute noe, hvis ikke. så pøser du på med mer kalorier. Men husk at du ikke må droppe måltider noen dager. I siste tiden har jeg gått opp 1kg noen uker, og deretter gått ned igjen noen uker :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Dette har jeg spist idag:

1liter lettmelk

1liter Helmelk

200gram nøtter, tørket frukt og rosiner.

3 brødskiver med kremost elns.

4 tjukke pannekaker med ca 150gram bacon.

3 bananer

0.5l Cola.

Skal spise dette senere:

100-200gram kylling.

Salat.

Melk.

Nøtter.

Hva sier dere til dette kostholdet? Har blitt litt lite frukt og grønt idag.

Lenke til kommentar

Pannekakene er fordi jeg var så sliten etter intervalltreninga og pannekaker fristet! Colan blir vanskelig, men skal kutte ned på den.

Har spist slik en stund nå, og har ikke øket i fettprosent. Tror ikke det er noe problem. Som sagt jeg har spist masse en god stund uten å øke noe særlig i verken muskler, styrke eller fett.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Colaen får du bare kutte ut, når du holder på med styrke/bodybuilding må du bare ha et strict kosthold. Seff skal du få lov å drikke cola en gang i uken, men ikke flere ganger enn det.

Jeg var ganske så cola avhengi før, drakk faktisk opptill flere liter cola i uken. Men etter jeg begynte med styrketrening har jeg kuttet ut med det meste dritet, cola, hamburgere, billig mat osv.

Cola var enkel å slutte med, og har nå holdt meg cola fri i snart 6 månder :p - Det enkleste er å bare ikke ha det tilengeli, og så vil du glemme hvordan det smaker og du vil til slutt ikke være fristet. Det jeg gjor var å fjerne alt som het brus i huset, så jeg fikk foreldrene mine til å være cola fri i noen par uker, det gikk for meg. Men dessverre måtte foreldrene mine gi etter. Og nå drikker de cola og ikke jeg :)

Lenke til kommentar

Hvis det hemmer fremgangen vil jeg gjerne ha en artikkel eller noen som bekrefter mer utfyllende. Nei såklart er det ikke bra, men jeg ser ikke hvilken skade litt sukker og kullsyre kan gjøre.

Gled dere til kostholdet imorgen. Det skal bli saker! :thumbs: Har kylling og laks liggende klar.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...