Knife Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) På tran flasken står det at 5ml er 1,3g omega3, og det skal holde. Vel, jeg tar tran og olivenolje og kommer ofte over 60-80g fett (som er ca 20-40g omega3). Det som er dumt er at matprodusentene stapper matvarene full i omega3, fordi det er hot for tiden. Kan så si at jeg spiser en god del fett om dagen, noe med 100-120g fra nøtter,mat og olje. Men det meste er omege3, 6 og 9. Det skader vel ikke? Endret 25. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 DHA + EPA + ALA er omega 3 1SS er vel normen her/10g kommer ann på type. Er det mye i kosten så kutt i tilskuddet, spiser man fet fisk dropper man det helt den dagen. Det er et tilskudd og får du i deg 10-30g pr dag uten om tran så er vel hele tranen bortkastet. Det er på samme måte som at man ikke tar vitaminpille om kostholdet består av mye frukt. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 jeg spiser ikke mye frukt, men mye grønnsøker.. det er vel nok for vitaminer og mineraler War? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Så er olivenolje reint omega3 da? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Nei Pijus, tallene er fra ditt innlegg, hvor mye du får i deg. Det er omega3 i olivenolje men ikke bare det. Duffo, sjekk på google de grønnsakene du spiser på. Det kan ofte lønne seg med 1 boks med spesifik vitamin isteden for en mulitvitamin-boks. Koker du dem så er alle godsakene i vannet som du heller av. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Sant at olivenolje inneholder masse annet fett som flerumettet fett og sånt. Og 15g mettet fett. I den siste tiden har jeg mer og mer gått over til vitapro optimal olje, som dog inneholder bare 9g mettet fett per 1dl, og mer omge6 og 9. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ja jeg bruker selv kun oljer som har 7-8g mettet fett. Olivenolje har itillegg "smak" og brukes bare når den skal sette smak, for eks ikke til baking men til dressing på salat osv. Kan lønne seg å velge bort den til ren drikking. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ja, fyttirakkeren olivenolje smaker dritt. Endte opp med å drikke appelsinjus før jeg tok olivenolje, og drakk noen par slurker for hver gang jeg tok en spiseskje. Vitepro har heldigvis ikke så mye smak. Endret 1. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå