Telerion Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hola! Har et Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S77 hovedkort som er ca 1 år gammelt - og tenkte jeg skulle oppgradere CPU, samt skjermkort til noe nyere for å kunne kjøre Dragon Age og Modern Warfare 2 på høye settings når de kommer nå i november. Jeg bruker Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz samt 2 x 8800 GT i SLI for øyeblikket. Ut fra infoen på Asus sine hjemmesider: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=vBZLIBtPzYB2bLcb ser det ut til at jeg burde kunne kjøre både opp til 8600 dual core prosessor og også Intel sine quad core prosessorer - selv om jeg ikke ser en øvre begrensning i fht hvilken prosessor dette kortet kan takle av quad core? Skal bruke pc'en til spilling, så spørsmålet er vel hvilken prosessor kortet kan oppgraderes med, og hvilken som er anbefalt for gaming? Hvis noen evt har tips om en god kjøler også, eller om jeg fortsatt kan bruke min Zalman CNPS9500LED v evt quad core oppgradering? Må jeg også oppgradere min RAM ved evt bytte av CPU? Har 2 x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual PC2-6400 2x1024MB 800MHz atm. Siste spørsmål er om jeg burde gå for et 5870 eller et GTX 295 til dette hovedkortet? Planen er å utvide med et tilsvarende kort om en stund. Har for øyeblikket en Antec PSU true power trio 650W SLI PFC strømforsyning som vel burde holde. Vet at det ble litt mange spørsmål her som også er utenfor hovedkort kategorien, men det bunner litt i hva slags oppgraderinger jeg kan foreta i fht til dette kortet, så får jeg heller håpe det er noen hjelpsomme sjeler det ute som ser gjennom fingrene med det Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 S775 vil trolig alltid være en begrensning for HD58xx serien. Quad prossessor er det veldig få pill som klarer å utnytte. Du kan gå for en E8400, den kan lett klokkes til en E8600. Evt så kan du gå for en Q9400. Denne kan også klokkes til en dyrer model. Jeg synes uansett at det vil være me fornuftig å oppgradere hele riggen! Bytt CPU, HK, RAM og GPU. PSU burde holde.. AM3 skal være veldig bra, men jeg har desverre ikke så god peiling på dette. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Quad får du ikke, da må du kjøpe eldre 65nm som Q6600 eller QX6700 for eksempel. Dagens Quader er 45nm og det støtter IKKE ditt hovedkort, rettere sagt brikkesettet takler ikke dette. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Quad får du ikke, da må du kjøpe eldre 65nm som Q6600 eller QX6700 for eksempel.Dagens Quader er 45nm og det støtter IKKE ditt hovedkort, rettere sagt brikkesettet takler ikke dette. Det gjør jo valget enda lettere! Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Quad får du ikke, da må du kjøpe eldre 65nm som Q6600 eller QX6700 for eksempel.Dagens Quader er 45nm og det støtter IKKE ditt hovedkort, rettere sagt brikkesettet takler ikke dette. Det gjør jo valget enda lettere! Hm ok trodde det faktisk gjorde det: "LGA775 Intel® Core™2 Processor Ready This motherboard supports the latest Intel® Core™2 processors in LGA775 package. It also can support Intel® next generation 45nm Multi-Core CPU." Det er det som står på Asus sine sider - men hvis du mener at i praksis så tåler ikke brikkesettet dette likevel er jo det en annen sak. Endret 25. oktober 2009 av Telerion Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Joda, men dette er et gammelt hovedkort! Jeg hadde det samme, mitt var over 2 år gammelt. Det kom rett før de første C2D CPU'ene kom, lenge før Quad og iallefall 45mn teknkken.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Hehehe, ASUS satte også på det merket? Joda, det at det ikke støtter kan du skylde på Nvidia for. De trodde tross alt all bullshiten Intel serverte, mens VIA som også jobbet på ett 775 brikkesett den gang gjorde ikke det, de hadde brent seg før. Intel forandret spesifikasjonene for 45nm i siste øyeblikk og det gjorde at Nvidia hadde ett ferdig brikkesett uten 45nm støtte. Du kan dog bruke 45nm TO KJERNERS CPUer... Men ikke Quad. Endret 25. oktober 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Telerion Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hm lol ok Da blir vel egentlig spørsmålet hvilket hovedkort og RAM man skal gå for hvis jeg tenker å kjøre en i7 prosessor - fortsatt for spilling. Noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor ikke ta utgangspuntktet i Hw.no's, "Spilleren", sin anbefaling? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Vell, LGA 1366 sokkelen er mer fremtidsrettet enn LGA 1156, men dog koster mer. Da igjen, det er her Intel vil slippe de kraftigste modellene med flere kjerner fremover. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det skal jeg være enig i. Men et i5 system burde holde en god stund! Spørs selvfølgelig på spill industrien og brukerens krav. Men tenker meg at vis man spytter inn 6-9k i et i5 system nå, så vil det holde i et, kanskje to, år. (mulig at litt mer minne kan være greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå