Gå til innhold

Blacklight Power - ny energiform eller humbug?

Anbefalte innlegg

Om få år kan verdens energiproblemer være løst tror Ing. Jørn Erik Ommang som er ekspert på ny og miljøvennlig energi. Han mener BlackLight-prosessen som er utviklet i USA og som gir CO2-fri energi og går kun på vann, vil kunne løse fremtidens energi og klimautfordringer.

"Billig og miljøvennlig energi som går kun på vann." Rekk opp hånden alle som har hørt slike påstander før. :!:

Humbug-detektoren ringer som en kirkeklokke, men for å være helt ærlig virker selve prosjektet ganske seriøst. Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal ta dette alvorlig eller ikke. Mye informasjon å gå igjennom, og en god del av dette er lang over mitt kunnskapsnivå. Er dette prosjektet noe som burde bli tatt på alvor?

Artikkelen fra offshore.no:

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?Id=27020

Selskapets hjemmeside:

http://www.blacklightpower.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bullshit inntil de får det til å funke.

Jeg er nok også ganske overbevist om at det er bullshit, men I følge dem selv har de både fått det til å funke, og verifisert av Rowan University.

Men de vesentlige gjennombruddene kom i fjor og i vår ved at amerikanske Rowan University verifiserte at selskapets to prototyper fungerte slik som selskapet hevdet, og at universitetet selv klarte å kopiere prosessen uten hjelp eller kjemiske stoffer fra selskapet.
Lenke til kommentar

Termodynamikkens lover setter vel en effektiv stopper for dette også.

Akkurat som med alle andre slike gratis energi svindler, enten det er elektrolyse (som bruker mer energi enn du får igjenn i form av hydrogen selvfølgelig), "permanentmagnetmotor", store svinghjul som man liksom skal få mer energi ut av enn man putter inn, ol. andre gratis energi svindler som man finner i haugevis på youtube så er det bare tull. Men det er jo mange naive og kunnskapsløse som går på limpinnen og det er vel det disse svindlerene lever av. Og spesiellt hvis de kan lure en stor investor til å gi dem penger.

Lenke til kommentar
Jeg er nok også ganske overbevist om at det er bullshit, men I følge dem selv har de både fått det til å funke, og verifisert av Rowan University.

Men de vesentlige gjennombruddene kom i fjor og i vår ved at amerikanske Rowan University verifiserte at selskapets to prototyper fungerte slik som selskapet hevdet, og at universitetet selv klarte å kopiere prosessen uten hjelp eller kjemiske stoffer fra selskapet.

Rowan University er et universitet som er spesialisert på undervisning av folk med spesielle behov, såkalt Special education. Det er ikke akkurat MIT vi snakker om her......

Lenke til kommentar

Ironisk nok har mannen bak firmaet utdanning fra bl.a. Harvard og MIT.

Uansett, en god utdanning sier ingenting om denne saken. Jeg tenker humbug, men er samtidig imponert over hva selskapet har klart. De har jo fått samlet inn millioner av dollar. Tydeligvis en effektiv markedsføringsavdeling. :)

Lenke til kommentar
Denne saken har vært debattert et års tid på Schrödingers-katt-forumet, og det er humbug etter min mening.

Hehe, måtte le av ene posten som du svarte på der inne:

Opprinnelig skrevet av maybeday

Meget interessant spør du meg, skal følge denne saken nøye..

Nightingale expressed the proportions of the circles as 4, 3 and 2.

The proportions were important, as they had other references in nature, Nightingale said. Among other things, 4-3-2 is the tuning of an "A" note in the musical scale of the ancients of that era. In music, the first three harmonics are produced at two, three and four times the original note's frequency.

If you square 432, you arrive at the speed of light in miles per second. And when you square the speed of light, you get the basic component of Einstein's theory of the relationship between energy and matter.

Pøh, man må vel være en selvsentrert amerikaner for å tro at egypterne opererte med lengdemålet mile og tidsenheten sekund. Og denne fyren skal ha studert pyramidene i nesten 20 år? I think NOT. :himle:

I tillegg til at kvadraret av 432 ikke er lysets hastighet, men bare et tall som ligger i nærheten. Nei, han leter nok etter sammenhenger som ikke finnes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...