Gå til innhold

Ebay- Dine erfaringer!


simentp

Anbefalte innlegg

Her kan man snakke litt om hvordan erfaringer man har rundt Ebay, eller snakke om eventuelle kupp o.l

 

Da kan jeg begynne:

 

Jeg fikk engang en hong kong telefon for 5$ var veldig overasket da siden jeg var ganske ny på ebay da men da jeg fikk telefonen så gikk det ikke en månede engang før jeg klarte og ødelegge den, ellers så har jeg kjøpt endel HDMI kabler o.l på ebay for det er jo veldig billi :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bare gode erfaringer. Har spart tusenvis av kroner på bildeler, ofte 1/3 av norsk pris (og da har jeg regnet med frakt og moms).

Er også billig å handle klær fra statene, kjøper alle mine 501-bukser via eBay, koster gjerne 2-300 for en bukse.

Kan på det sterkeste anbefale å handle fra eBay, men husk å sjekke selgers feedback score.

Lenke til kommentar
Bare gode erfaringer. Har spart tusenvis av kroner på bildeler, ofte 1/3 av norsk pris (og da har jeg regnet med frakt og moms).

Er også billig å handle klær fra statene, kjøper alle mine 501-bukser via eBay, koster gjerne 2-300 for en bukse.

Kan på det sterkeste anbefale å handle fra eBay, men husk å sjekke selgers feedback score.

 

åssen gikk det med toll på buksene dine?

Lenke til kommentar

Er ingen toll på bukser (eller andre klær for den saks skyld).

 

Men du tenker kanskje på vanlig moms (mva)? De 501-buksene som har gått over 200-kronersgrensa har jeg faktisk sluppet unna moms på. Uansett, momsen er jo bare på 25%, så sparer vel omtrent en tusenlapp pr bukse i forhold til norsk butikkpris uansett. :)

Lenke til kommentar

Har handlet drøyt 100 ganger på ebay i løpet av de siste fem årene, alt fra små kabler til en tier, klær rundt 200, og opp til en klokke for 500. Har bare positive erfaringer. Noen bomkjøp blir det jo, men jeg har alltid fått det jeg har bestilt.

 

Sjekk feedback på selgeren før du handler, og bruk paypal for å betale.

 

Prisene er som regel ca. 1/3 av norske priser, medregnet frakt og moms.

 

De aller fleste merker pakkene som gaver, så ofte så kommer pakken momsfritt selv om den koster over 200.

Lenke til kommentar

Har sittet å sett på et par merkeklær jeg vil bestille. Prisene ser jo greie ut (ikke så altfor langt unna norske priser), men er de klærne ekte? Jeg ser at selgerne har høy positiv % feedback og det står jo 100% authenic og med tag på i annonseinformasjonen, men er ikke no vits i å få det litt billigere hvis det ikke er ekte uansett...

Lenke til kommentar
Har surfet litt mer nå og denne http://myworld.ebay.co.uk/not_my_job19 selgern er jo et godt eksempel. Se hvor mange positive feedbacks han har fått men samtidig er de negative at klærne han solgte var fake. Hvordan stiller man seg til det for eksempel? :S

 

EDIT: har funnet hvertfall en som virker veldig troverdig. :)

 

Jeg handler mye Volcom-klær på ebay. Har vel handlet ca. 40 plagg, av de så har 2 vært falske, men hvis man holder øye med feedback og bilder, samt at prisen ikke er aaaaalt for lav, så går det stort sett greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...