Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort, men har ikke nett. Problem med drivere.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg et nytt skjermkort (Geforce GTS 250) fordi det andre hade blitt ødelakt. Men nå som jeg har satt i det får jeg ikke internett. Står at kabelen er plugget ut selv om det ikke er det. En kamerat hadde samme problemet, og han fant ut at han måtte oppdatere hovedkortdrivere med nye nettverkskortdrivere. Problemet mitt der, er at jeg har et gammelt nettverkskort, fordi pc'en min finner ikke det interigrerte på hovedkortet, derfor bruker jeg et sikkert 10 år gammel 3comkort. Greia er vel at jeg må oppdatere nettverkskortdrivere, men det er litt vaskelig med et så gammelt nettverkskort. Har prøvd å finne drivere, men er bare de gamle jeg har fra før. Har også prøvd å legge inn nye drivere til hovedkortet i håp om at det kanskje skulle fungere, men det gjorde det ikke.

Noen forslag om hva jeg kan gjøre?

Edit: Hvis jeg foreksempel kjøper Dette kortet. blir drivere til det oppdatert ofte? Finner jeg nye drivere til det som er nyere enn skjermkortet mitt?

Endret av SideburnsKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ambefale og laste ned Lavalys -EVEREST, der finner du avansert info om hardwaren din.

Post navn på nettverkskortet både på HK og PCI, og hovudkort navn.

Når du vet navnet kan du og sjekke 3Com sine sider for drivere til kortet.

Angående det kortet du linket til vet jeg ikke om de oppdaterer driverene ofte, men jeg ser ikke hvorfor du skulle trenge nyere drivere til det en releasen på skjermkortet.

Har du sjekket support delen\forumet til produsenten av HK'et ditt sin hjemmeside ? Kansje noen har hatt sammeproblem som deg med det intrigerte nettverkskortet, og muligens en løsning der?.

Har prøvd å finne drivere, men er bare de gamle jeg har fra før.

Hvilken versjon av driverene er det du har da ? Kansje noen luringer her på forumet kan snike fram en nyere versjon :)

Og det er jo kansje en liten sjangse for at TPkabelen din er defekt? Selv om jeg vet at den mest sannsylig vis ikke er det.

Ellers er jeg ganske blank for nå.

Men post navn på både hk'et og nettverkskortene, så kan jeg hjelpe å lete etter løsninger.

Jeg kommer til å følge denne tråden, så hold den gående :)

Lykke til!

-Jack_Daniels

Lenke til kommentar

Kabelen er ikke ødelakt, en kamerat var på besøk og fikk nett med kabelen. Men dette skjedde jo rett etter jeg monterte det nye skjermkortet da, så er vel noe driverproblem noe sted.

Hovedkortet: asus p5n-e Sli

Nettverkskortet: 3Com 10/100 Managed Nic 3C905CX-TX-M

Så nytt problem; (Eller gammelt da) Det interigrerte nettverkskortet, hvorfor finner ikke pc'en min det? Noen som har noe idè om hva det kan være? Plutselig en dag forsvant det. :S

Lenke til kommentar
Kabelen er ikke ødelakt, en kamerat var på besøk og fikk nett med kabelen. Men dette skjedde jo rett etter jeg monterte det nye skjermkortet da, så er vel noe driverproblem noe sted.

Hovedkortet: asus p5n-e Sli

Nettverkskortet: 3Com 10/100 Managed Nic 3C905CX-TX-M

Så nytt problem; (Eller gammelt da) Det interigrerte nettverkskortet, hvorfor finner ikke pc'en min det? Noen som har noe idè om hva det kan være? Plutselig en dag forsvant det. :S

Var det etter du installerte driver eller etter du installerte kortet du mista nett ?

Problemet kan jo ligge i Nvidia driveren..

Lasta du ned driveren eller brukte du en install cd ?

Viss ikke kan du prøve å instalere driver som du har lastet ned, og derreter kjøre driveren til 3com kortet.

Jeg fikk problemer med internet etter nytt skjermkort. Og da brukte jeg cden som fulgte med kortet. Etter jeg lasta ned nye drivere fra nvidia sine sider kunne jeg installere nettverksdriver igjen uten problem.

32bit Driver

64bit Driver

Men jeg må da inrømme at kansje det er på tide med nytt nettverkskort.

Jeg vet da godt at det du har egentlig ikke er serlig stabilt :p

Men vi kan jo prøve litt diverse først.

skal se litt rundt på nettet nå jeg å se hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar
Cannot access internet in OS using onboard network card

1. Please check the LAN settings in BIOS.

2. Install a fresh OS and the motherboard driver, network card driver in support CD or downloaded from official website.

3. If the network card is not recognized in Device Manager, please contact reseller (service center) for tests.

4. If the network card is recognized in Device Manager, please do some troubleshooting as the following steps:

4.1. If there is yellow question mark or exclamation mark before the network card, please re-install OS and drivers. If the problem persists, please contact reseller (service center) for tests.

4.2. If there is no yellow question mark or exclamation mark before the network card, but in Control Panel/Network Connections/Local Area Connection, the network cable is shown as “un-plugged(X)”, please check network cable/router/switch/modem/other network peripherals and network port, or plug network cable to other system for test. If the problem persists, use another computer in the same network environment to check if it can access internet. If the network is not connected to internet, please connect ISP and network peripheral reseller or change network cable.

4.3. If there is no yellow question mark or exclamation mark before the network card, but in Control Panel/Network Connections/Local Area Connection is disabled (grey), please enable(right click and choose “Enable”) it for a test. If the problem persists, please turn off firewall, search and kill virus, reinstall OS and drivers. If the problem still exists, please contact reseller (service center) for tests.

4.4. If there is no yellow question mark or exclamation mark before the network card, but in Control Panel/Network Connections/Local Area Connection is shown as “Limited or no connectivity” (yellow exclamation mark)”, please do some troubleshooting as the following steps:

4.4.1. Right click and choose ”repair”

4.4.2. Unplug and re-plug the network cable

4.4.3. Re-connect the network or access IP

4.4.4. Restart

4.4.5. Check server DHCP settings, IP configuration, seek advice from ISP

4.4.6. Skip router and connected to Modem directly

4.4.7. Turn off other computers in the same network to avoid IP conflict

4.5. If there is no yellow question mark or exclamation mark before the network card, and there is no abnormal situation in Control Panel/Network Connections/Local Area Connection, please do some troubleshooting as the following steps:

4.5.1. Try to access IP or Static IP automatically

4.5.2. Unplug and re-plug the network cable

4.5.3. Re-connect the network or access IP

4.5.4. Restart

4.5.5. Check server DHCP settings, IP configuration, seek advice from ISP

4.5.6. Turn off firewall, search and kill the virus, reinstall OS and drivers

4.5.7. Check MAC address ( You could follow the commands: “ Start”—“ All Programs”—“ Run”, please input “ cmd”, after that you could input “ ipconfig/all” to check MAC address)

4.5.8. If possible, use another computer in the same network environment to check if it can access internet

a. If the network connection is OK in another system, please contact reseller (service center) for tests

b. If the network is not connected to internet, please connect ISP and network peripheral reseller or change network cable

Dette sto på ASUSTeK sine sider så kjør gjennom denne å se hva du finner ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...