Theo343 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Siden prisforskjellen på 5750 og 5770 er marginal går jeg helst for et 5770 siden kjølingen er vesentlig bedre med et fullverdig design. Hvordan er støy på 5770 og har noen av dem bundles som eks. Dirt 2? Skal i hovedsak bruke det til å få 3 skjermer på samme kort på kontoret, men kjekt å få med en god bundle også. Edit: Tror jeg fant ut selv at Sapphire HD 5770 kommer med Dirt 2 kupong. Meget bra med tanke på prisen. Riktignok en voucher men det blir vel ingen kostnad alikevel? EDIT: The reference HD 5770 has three monitor outputs via a DP, a HDMI and a Dual-Link DVI that can be used for up to three monitors with the DP and two DVIs used to accomplish that feat.Slik jeg tolker dette må DP være den tredje skjermen mens HDMI logisk sett tilhører en av DVI portene? Dvs. at jeg må få tak i en DVI (skjerm) til DP adapter hmm. Noe slik om jeg har forstått rett? Så bruker jeg DVI til de to siste skjermene. Endret 25. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Når det gjelder støynivået, kan du ta en titt eller gi denne videosnutten et øre. ^^ Se filmen hos Youtube Noen er bundlet med spillet Dirt 2. Dessverre er det dårlig opplysning over hvilke kort som har Dirt 2 bundelen. Til eksempel så har Sapphire Radeon HD 5770 med varenummer SKU 21163-00-50R Dirt 2 bundelen. Men selvfølgelig vil ikke Norske butikker selge dette kortet, eller så lyver de om produsentens varenummer. Det samme gjelder også for HD 5770 skjermkort fra HIS. Der følger det med Dirt 2 på kort med varenummer H577F1GDG, mens HIS HD 5770 kort med varenummer H577F1GD ikke har Dirt 2 bundelen. < Det er jo selvfølgelig versjonen uten Dirt 2 bundelen som selges i Norge. Sapphire og HIS er de to største levrandørene av AMD/ATI skjermkort. Når det gjelder nykommeren XFX, så får du med spillet BattleForge Special Edition. Iflg XFX følger det med BattleForge Special Edition på produkter med varenunmmer HD-577A-ZNF7 og HD-577A-ZNFC. Den nye nettbutikken Dustin Home selger XFX kortet med varenummer HD-577A-ZNFC billigst til 1244 kr. PowerColor setter seg midt mellom alle nevnte kort her. PowerColor bundler som XFX kortet med spillet BattleForge Special Edition. Dog gjelder dette kort med varenummer AX5770 1GBD5-MDHG, og kortene som selges her i Norge har varenummer AX5770 1GBD5-MDH og er uten noe bundle. Når det gjelder Asus og Gigabyte er det ingen informasjon om spill bundle, antaglivis er det ikke noe medfølgende spill til disse kortene i det heletatt. Og helt til slutt - MSI leverer Dirt 2 med noen av sine HD 5770 kort. Dessverre skriver MSI bare Optional på Dirt 2 bundelen, så det er plent umulig å vite hvilke kort/pakke som har eller ikke har Dirt 2 bundelen. Er støynivået nt faktor, kan du jo vurdere Accelero L2 Pro Koster rundt 130 kroner om jeg ikke husker feil, og selges hos NetShop, Amentio og jeg tror DustionHome også selger denne kjøleren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Takker for ekstremt god informasjon . Viften virker å bråke bra på over 40%, men prien er å få varmen rett ut av kabinettet siden dette er en OEM PC (hvor PSU er byttet til en kraftigere), og da så stille som mulig. Skal sjekke opp produktnrene. EDIT Sapphire m/Dirt 2 = SKU 21163-00-50R - Komplett, 21163-00-20R - Dustin, 21163-00-20R - MPX, 21163-00-20R .... alle virker kun å ha denne SKUen desverre :/ Endret 25. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå