fauske10 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei, jeg skal hjelpe en kompis av meg å formatere pcen. Han har en gammel Toshiba, 3-4 år gammel. Han har vista på den idag. men har lyst på xp. Jeg tenker det burde gå greit. men jeg lurer på om han da får med drivere for han har ingen cder, verken driver eller windows. Når jeg fikk meg laptop med vista skulle jeg formatere til xp, men det gikk ikke ettersom hardwaren ikke støttet XP. lurer på om det kan vere det samme for han? Mvh Ole Martin Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Til XP må du nok ha drivere ja, så ingen driver plater = en del jobb med å laste ned drivere etc. Og da må du ha tilgang til en annen pc, siden nettverkskortet og den trådløse kortet nesten garantert ikke vil funke i XP uten drivere. Men finner du modellen så går du på sidene til Toshiba og der kan du laste ned alle drivere som finnes. Finner du ikke XP drivere til den modellen, så sliter dere en del mer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Husk også at han må ha en XP-CD med gyldig tilhørende lisens til den versjonen han vil benytte (En lisens gjelder en fysisk maskin. OEM-utgave kan ikke flyttes fra maskin til maskin). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ellers er jo Windows 7 tilgjengelig nå Jeg anbefaler ihvertfall det over både XP og Vista, og skal han først kjøpe en lisens er det bedre å kjøpe et nytt OS enn et gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå